تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۴۳۴۳۹۱
واکنش بازار به آغاز دور جدید مذاکرات برجام و تاثیری که بر دلار دارد

پیش بینی قیمت دلار برای امروز

۰
پیش بینی قیمت دلار برای امروز
کبنا ؛
قیمت دلار در پی انتشار خبر برگزاری دور جدید مذاکرات برجام در عصر دیروز و همچنین اظهارنظر‌های مثبت مسئولان نسبت به این موضوع، مجددا از کانال ۲۳هزار تومان فاصله گرفت و تا ساعت انتشار این خبر به ۲۲۷۰۰تومان رسید.
دلار از هفته گذشته تحت تاثیر بی‌خبری از برجام، ناآرامی‌ها در منطقه، بالا رفتن سطح انتظارات و تغییر موقعیت معامله‌گران از فروشنده به خریدار روی دور صعودی قرار گرفت و طی این مدت با تغییر سه کانال قیمتی به ۲۳۳۰۰تومان هم رسید؛ طی این هفته هم دلار بین کانال ۲۲ و ۲۳هزار تومان نوسان داشت و درحالی‌که روز سه‌شنبه به ۲۲۸۵۰ رسیده بود، دوباره تا ۲۳۱۰۰تومان بالا رفت.
اما دیروز بازار ارز به خبر برگزاری دور جدید نشست مذاکرات ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران در وین و اظهارات امیدوارکننده برخی مسئولان واکنش نشان داد و دلار به ۲۲۷۰۰ رسید که این افت قیمت باعث شد مجددا حجم خرید‌ها کاهش یابد و برخی از معامله‌گران هم از ترس شروع مجدد روند نزولی، مجبور به فروش ارز‌هایشان شدند.
همچنین گفتنی است که افت ۱۲۰تومانی قیمت درهم یکی دیگر از سیگنال‌های کاهشی به بازار دیروز بود؛ روز سه شنبه ارزش درهم تا ۶۳۴۰تومان بالا رفته بود که امروز به ۶۲۲۰تومان کاهش یافت که این عامل هم در پایین آوردن انتظارات معامله‌گران و افت قیمت دلار تاثیرگذار بوده است.
واکنش مسئولان به مذاکره برجامی امروز
روز سه شنبه نماینده روسیه در مذاکرات ادعا کرده بود که تا فردا احتمالا خبر مهمی منتشر می‌شود؛ میخائیل اولیانوف نماینده ارشد روسیه در مذاکرات احیای برجام که در وین در حال برگزاری است به  بی‌بی‌سی گفته است که "مذاکرات پیشرفت عمده‌ای داشته و احتمالا تا فردا خبر مهمی منتشر خواهد شد."
برخی از این خبر برداشت کردند که گشایشی در مذاکرات حاصل شده و به همین دلیل هم از شب گذشته روند دلار در معاملات پشت‌خطی نزولی شد، اما این مقام مسئول امروز با رد حصول گشایش در مذاکرات اعلام کرد پیشرفت‌های مهمی صورت گرفته اما مسائل حل‌نشده هنوز باقی مانده‌اند و مذاکره‌کنندگان برای نهایی کردن توافق در خصوص احیای برجام به وقت و تلاش بیشتری نیاز دارند.
عراقچی با اشاره به وضعیت مذاکرات اعلام کرده که در این دور از مذاکرات پیشرفت‌های خوبی حاصل شده، چند موضوع کلیدی باقی مانده که نیاز به تصمیم‌گیری در پایتخت‌ها دارد و در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام جمع‌بندی صورت خواهد گرفت؛ همچنین روحانی وعده داده که پایان مذاکرات وین، پیروزی مردم است.
بازار در انتظار خبر
حالا در خلال برگزاری دور جدید مذاکرات، بازار ارز به حالت تعلیق درآمده و تا زمانی که خبر مثبتی از نشست وین منتشر نشود دلار به روند صعودی ادامه خواهد داد و چنانچه نشست امروز حامل اخبار امیدوارکننده‌ای باشد، شاهد هجوم فروشندگان به بازار و ریزش دوباره قیمت دلار خواهیم بود.

منبع: اقتصادآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
1