تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۴۸
کد مطلب : ۴۳۴۳۷۵
توصیه های مردم به کاندیداهای شورای شهر دهدشت؛

شعارِ قُلمبه سُلمبه ندهید/نقدپذیر باشید/میدان را برای جوانان خالی کنید

گزارشگر؛سیده فاطمه خطیبی
۱
شعارِ قُلمبه سُلمبه ندهید/نقدپذیر باشید/میدان را برای جوانان خالی کنید
کبنا ؛انتخابات شوراهای شهر و روستا هر چهار سال یکبار همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سرتاسر کشور برگزار می‌شود،یکی از مهمترین نهادهای مردمی که در جامعه مدنی شکل می‌گیرد، شوراها هستند و می‌توان آنها را به عنوان یک نهاد بینابینی در نظر گرفت، زیرا از یک طرف دستی در حکومت و از طرفی پایی در جامعه مدنی دارد.
اینک در آستانه برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، به سراغ مردم آمده ایم و از آنان پرسیدیم چه توصیه یا صحبتی با کاندیدا های ششمین دوره انتخابات شورای شهر دهدشت دارند که از نظر خوانندگان می گذرد؛

کبنا نیوز؛به عنوان یک شهروند چه توصیه و صحبتی با کاندیداهای شورای شهر دهدشت دارید؟
موذنی کارمند شهرداری؛آیا کاندیدا های محترم تاکنون از نزدیک با مشکلات شهرداری مواجه شدند که درصورت انتخاب شدن بتوانند راه حلی برای مشکلات پیدا کنند؟
از آنجایکه بزرگترین مشکل شهرداری شهرهای کوچک نداشتن درآمد پایدار حتی برای پرداخت حقوق کارکنان خود می باشد،کاندیداها آیا برنامه ای برای ایجاد درآمد پایدار دارند؟
سخن سنج؛کاندیداهای شورای شهر بگویند که  آیا تخصص در مدیریت شهری و شهرسازی دارند یا خیر؟انتقادپذیر هستند؟ توان حل مشکلات شهر  را دارند؟

سخن سنج

شهبازی:از اهم دغدغه های شهری اینجانب نماهای ورودی و خروجی شهر دهدشت است که هیچ نمای شهری ندارد و از هر طرف وارد دهدشت بشویم احساس براین است که وارد یکی از بخشهای شهر شدیم.!
میتوان گفت از هر نظر شهرستانهای چرام،لنده حتی بخش سوق از ورودی خاص و بهتری نسبت به دهدشت برخودارند،ورودی ها در شان این مردم نیست.
همچنین راه حلی برای کنترل آسیب هایی چون خودکشی دختران و پسران جوان...پیداکنید.
روح الله سجادی؛مردمو کلافه کردید در خونه مردم برای رای نرید...
رضا حکمت پور؛سعی کنید طایفه گرایی و قبیله گرایی را کنار بگذارید.
سید روح الله احمدی،فعال رسانه ای؛شعار ندهید،به فکر درآمد پایدار شهرداری باشد.
سید ارسلان دلباز؛اگر وظايف شوراهای شهر را مطالعه كنيم متوجه خواهيم شد كه شورای شهر فقط وظايف مربوط به امور شهرداری را بر عهده ندارد بلكه می تواند در بسياری از امور مربوط به شهر تاثيرگذار باشد لازم است اعضای شورای اسلامی شهر با تمام ظرفيت هاي قانونی موجود آشنا و به نحو مطلوب از آن استفاده نمايند.
با پایان یافتن مهلت ثبت نام و قبل از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط هیأت نظارت بر انتخابات بعضی از کاندیداها و طرفداران آنها با انتشار پیام هایی حاوی شعارهای قُلُمبه سُلُمبه سعی بر فریب دادن شهروندان را دارند.
مهمترین خصوصیت هایی که یک عضو شورای اسلامی شهر باید داشته باشد عبارتند از :
-توانایی انجام کار گروهی داشته باشد.
-صداقت در گفتار و رفتار داشته باشد.
-یک عضو شورا باید مشورت پذیر باشد.
-یک عضو شورا باید سعه صدر و توانایی تحمل انتقاد را داشته باشد.
از همه کاندیداها و طرفداران آنها خواهشمندم که سعه صدر بیشتری به خرج دهند و از دادن وعده های کذایی و شعارهای واهی خودداری کنید و با هیاهوی کاذب سعی بر معرفی پوشالی پدیده ای انتخاباتی نکنید چون تاکنون هیچگونه برنامه و اهداف کاندیداها به پیشگاه مردم ارائه نشده است.

سید ارسلان دلباز

ارسال پیام های صبح بخیر و شب بخیر در خاص، زدن اگهی های مردم ، سلام کردن در کوچه و خیابان به مردم یا ارسال پیام های روانشناسی و عرض اندام در فضای مجازی ملاک انتخاب شما عزیزان برای عضویت در شورای اسلامی شهر نمی باشد.
انتخابات شوراي اسلامی شهر كه پارلمان شهری نيز ناميده مي شود،در ۲۸ خرداد ماه سال‌جاری برگزار مي گردد و امور و مديريت يک شهر با همه مصائب و مواهبی كه دارد، بر عهده گروهی منتخب قرار مي گيرد.
كانديداهاي متعددی با سلايق و برنامه های مختلف پا به عرصه گذاشته اند و از هر فرصتی (به خصوص باحضور در مراسمات مردم ) براي اعلام و رونمايي از برنامه هاي خود استفاده می نمايند.
انتخاب درست و منطقی به دور از هیجان،دوست و آشنا بودن و نگرش های سیاسی اعضا شورای اسلامی شهر توسط شهروندان مهمترین فاکتورهای یک انتخاب خوب است که مطمئنا باعث می‌گردد حال شهر خوب شود.«به امید شهری زیبا»
حمزه علی کریمی کارشناس ارشد بهداشت محیط؛پیگیر مشکلات رفاهی و معیشتی مردم باشید،براساس جناح سیاسی و طایفه شهردار انتخاب نکنندو  واقعا کسی که اصلح باشد انتخاب شود تا بتواند زیرساخت شهری را در خور مردم تامین کنند،حداقل شهر عاری از زباله باشد -خیابان بدون چاله چوله باشدو پارک های تفریحی هم مناسب و بدون احشام و طیور باشد.

حمزه علی کریمی

سید هادی داورپناه؛هدف و اولویت کاندیدها از شرکت در انتخابات شورا ها چیست آیا تخصص کافی و شناخت از مبلمان شهر و زیبایی ساختار درون شهری و ایجاد فرهنگ شهر را دارند ؟


هادی داورپناه

امیر احسن بهار زاده؛ضمن عرض سلام و ادب محضر همه کاندیدهای شهر بلاد شاپور و آرزوی موفقیت در عرصه سیاست برای این بزرگواران خدمت این بزرگواران عرایضی که هست.
1-در دوره های قبل و قبل تر بودند کسانی که ثبت نام کرده و در کابینه شورای شهر و دیارمان بوده و نتوانسته اند معضلات را حل و حتی بعضا این معضلات بیشتر و بیشتر شده است.
سر صحبتمان این است چه چیزی در خودشان دیده اند که باز این جنم و جربزه در خودشان دیده که دوباره پا به عرصه سیاست گذاشته اند و آیا وقت آن نرسیده که متنعمان کمی کوتاه بیاین و میدان را دست جوانان و افراد خبره که واقعا در ابعادهای متفاوت کارایی بهتر و بیشتر دارند بدهند؟
۲- شهر دهدشت و بلاد شاپور ما سیستم شهری بسیار منحصر به فرد و زیبا که در کل ایران چنین سیستم به ندرت پیدا می شود و بافت شهری کلاسیک و بسیار شیک که از لحاظ مهندسی کم خطا می باشد ولی ایا ورودی که در سه ورودی خروجی از سمت بهبهان ،از سمت سمغان ،از سمت دستگرد وجود دارد ایا دهدشت با جمعیت۸۰ هزار نفری سزاوار مبلمان شهری از سمت ورودی خروجی ها هست و باید این برسی شود

امیر احسان بهار زاده
3- چیزی که باز میشه بهش توجه کرد شهر دهدشت با این جمعیت و داشتن پارک جنگلی ، پارک اصلی ، پارک جانبازان و در کل در محدوده های که جنبه عمومی دارند سرویس های بهداشتی ایجاد شود و نیاز مبرم مردم به این امربسیار مهم است.

4-تعامل: متاسفانه بین شوراها و شهردار انتخابی همیشه کشمکش های وجود داره که باعث نگرانی و بعضا توهین های در سطح عمومی بین شهروندان میشه که این هم جای بسی تاسف دارد که میشود با انتخاب فردی اصلح این کدورت ها رو بهشون پایان داد و در سیستم شورا و شهرداری خدای ناکرده باندبازی و اقوام گرایی خارج بشه بهتره.
تقوی فعال رسانه ای؛از دادن وعده هایی که نمی توانید عملی کنید و صرفا به جهت کسب رای گفته می شود خودداری کنید، چون به نوعی دادن چنین وعده هایی ابتدا بی حرمتی به شخص کاندید است و متهم به دروغ گویی میشود وسپس بدترین بی احترامی به موکلین و مردم شهر است.
یک شهروند؛نظری در موردکاندیداهای شورای شهر ندارم.
احمدیان؛صحبت بنده با کاندیدای شهر در صورت پیروز شدن این است که تعامل و خرد جمعی در راستای خدمات شهری را در اولویت قرار دهند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
1