تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۴۳۴۱۳۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد انتخابات مطرح کرد

پیش‌بینی ۱۴۰۲ شعبه اخذ رأی در کهگیلویه و بویراحمد/ آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در یاسوج هستیم /تدارک تمهیدات ضد کرونایی برای برگزاری انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد/ افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رأی در انتخابات ۱۴۰۰

۰
تمهیدات انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رأی در استان برای انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تلاش‌ها بر این است که اکثر شعب اخذ رأی در فضای بازی مستقر شود.
به گزارش کبنا از یاسوج، حسین کلانتری در نشست ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد که روز گذشته ( چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه 1400 ) خواستار بررسی مسائل انتخابات در نشست ستاد امنیت انتخابات در شهرستان‌های ۹ گانه استان با حضور فرمانداران شد و گفت: آسیب شناسی انتخابات دوره‌های گذشته فرصتی را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش رو است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ارائه آموزش‌های تخصصی و عمومی به اعضای شعب انتخابات تاکید کرد و گفت: اعضای شعب باید با تجربه بوده و در عمل بی طرف باشند.
وی با بیان اینکه در سراسر استان به جز حوزه گچساران و باشت دو انتخابات برگزار می‌شود، گفت: همه برآوردها انجام شود و کمبودها از لحاظ نیروی انتظامی، نیروی انسانی، خودروها و تجهیزات پیش بینی شود.
کلانتری با تاکید بر اینکه آموزش عمومی بسیار مهم است، عنوان کرد: انتخابات شوراها در شهر یاسوج کاملاً مکانیزه است و امید است با برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی سایر شهرهایی که درخواست کردیم موافقت کند.
نماینده عالی دولت در استان خواستار مشارکت صدا و سیما و اصحاب رسانه در ارائه آموزش عمومی به مردم در خصوص مراحل مختلف انتخابات از جمله فرآینده رأی دادن و... شد.
وی عنوان کرد: شعب شهری و روستایی و آمار خودروها را به صورت دقیق برآورد کنید.
کلانتری با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۴۲ شعب اخذ رأی انتخابات در استان پیش بینی شده است، افزود: بدون شک ثمره تلاش و زحمات امروز روز انتخابات مشخص می‌شود.
وی تصریح کرد: براساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی «کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات و نهادهای قانونی و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی موظفندحسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند».
کلانتری با بیان اینکه در گذشته چون مدارس فعال بود از نظر تجهیزات مشکلی نداشتند، افزود: اکنون به دلیل شیوع کرونا لازم است در همه شهرستان تمام مدارسی که قرار است به عنوان شعب اخذ رأی در نظر گرفته شوند شناسایی و توسط مسئولان اداره کل آموزش و پرورش، روسای مناطق و مدیران مدارس وضعیت آب، برق و سایر تجهیزات بررسی و با ظرفیت کامل آماده و پذیرای مردم در روز انتخابات باشند.
کلانتری، گفت: در ۱۸ شهر تعداد ۶۸۶ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر با هم به رقابت خواهند پرداخت.
وی افزود: به صورت میانگین در هر شهر ۳۸ نفر داوطلب وجود دارد که همینطور به صورت میانگین در هر شهر ۵ نفر توسط مردم انتخابات می‌شوند.
کلانتری بیش‌ترین داوطلب را متعلق به شهر یاسوج با تعداد ۱۴۴ نفر برشمرد و گفت: از لحاظ میزان حضور و میزان تأیید صلاحیت ستاد انتخابات استان عملکرد بسیار خوبی داشته است که جز استان‌های شاخص در کشور هستیم.
وی بر مراقبت هرچه بیشتر برای برگزاری بهتر انتخابات تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود کمیته تبلیغات با قدرت‌تر از سایر کمیته‌ها همچون فعالیت‌های کنونی عمل کند و تمامی مراحل براساس سیاست‌های ستاد انتخابات کشور باشد.
کلانتری خطاب به داوطلبان انتخابات، عنوان کرد: نامزدها در زمان قانونی و براساس رعایت دستور العمل ها اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه تدابیر و تمهیدات ویژه ضد کرونایی در شعب اخذ رأی و سایر مکان‌های مرتبط با برگزاری انتخابات پیش بینی شده است، تصریح کرد: کنترل بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است.
کلانتری همچنین از افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رأی در استان برای انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تلاش‌ها بر این است که اکثر شعب اخذ رأی انتخابات ۱۴۰۰ در فضای باز مستقر شود.
وی بر رعایت شیوه نامه‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا تاکید کرد و افزود: حداکثر پیشگیری در همه شعب پیش بینی و تدارک دیده شده و شهروندان با رعایت فاصله اجتماعی و حفظ پروتکل‌های وزارت بهداشت با خیالی آسوده می‌توانند در این انتخابات مشارکت کنند.
کلانتری با بیان اینکه انتخاب حق مردم است، اظهار داشت: وظیفه ما این است که با حضور و مشارکت حداکثری تعهد به نظام و سرزمین را اعلام کنیم و در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشیم.
کلانتری با بیان اینکه هر شهروند روستایی و شهری باید برابر باشه و رأی نظر خود را به شکل قانونی اعلام کند، اظهار داشت: خروجی کار توسط مردم مشخص می‌شود و مهم‌ترین موضوع حضور و مشارکت فعال مردم است.
وی تاکید کرد: وظیفه ما این است که تمام امکانات را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات مهیا کنیم.
فتاح محمدی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، اظهار داشت: ۲۱ نفر در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های گچساران و باشت ثبت نام کردند.
وی در خصوص نتایج احراز صلاحیت داوطلبان شوراهای روستایی نیز، بیان کرد: هیات نظارت بخش‌ها تا ۳۱ اردیبهشت نتیجه نهایی را به بخشداری‌ها اعلام خواهد کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

بازگشت به‌انتخابات تک‌قطبی

تأثیر و وزن اکبر هاشمی‌رفسنجانی هم که نه کاملا درون اصلاح‌طلبی و نه اصولگرایی می‌گنجید،...
کشاکش حقوقی ثبت نام در انتخابات

کشاکش حقوقی ثبت نام در انتخابات

نانچه به دنبال تحقق این مشارکت حداکثری هستیم قطعا باید رویه‌ها ی فعلی تغییر یافته و دوباره ...
نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
1