تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۴۳۴۰۳۸
با رونمایی از واکسن کوو ایران برکت

محرز: ایران دیگر نیازی به واردات واکسن ندارد / آغاز تولید انبوه واکسن کووایران برکت

۰
محرز: ایران دیگر نیازی به واردات واکسن ندارد / آغاز تولید انبوه واکسن کووایران برکت
کبنا ؛عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: واکسن برکت به زودی به بازار می‌آید و از نظر اثربخشی و مصونیت تمام فاکتورهای لازم را دارد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از ایسنا، مینو محرز روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت در مراسم رونمایی از اولین تولید انبوه واکسن کرونای برکت در استان البرز، گفت: امروز روز بسیار بزرگی است، ساخت چنین سایتی نشان از توانمندی کشور در حوزه پزشکی است. این افتخار حاصل تلاش نخبگان و جوانانی است که شبانه‌روزی برای سربلندی ایران تلاش می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه با تولید واکسن کرونای ایرانی دیگر به واردات واکسن از کشورهای خارجی نیاز نداریم، افزود: این واکسن به زودی به بازار می‌آید و از نظر اثربخشی و مصونیت تمام فاکتورهای لازم را دارد.
فاز اول تولید واکسن کووایران برکت امروز (21 اردیبهشت 1400) به صورت رسمی آغاز و تا تیر ماه امسال حدود ۱۰ میلیون دوز از این واکسن عرضه می‌شود.
مدیر اجرایی طرح واکسن «کوو ایران برکت» گفت: بعد از عبور از مرحله نیمه صنعتی، وارد مرحله تولید انبوه واکسن کوو ایران برکت شدیم و قرار شد ۲ خط صنعتی آماده شود که خط اول تولید آماده شده و خط دوم هم در حال آماده شدن است.
سید رضا مظهری اظهارداشت: با راه اندازی این دو خط تولید تا پایان شهریور ماه امسال (با احتساب ظرفیت سه میلیون دوز خط اول) توان عرضه ۲۰ میلیون دوز واکسن ایران برکت در ماه ایجاد می شود.

تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کُوو ایران برکت» روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.
تزریق نخستین مرحله واکسن ایران کوو برکت بین داوطلبان در قالب فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی انجام شد و ۵۶ داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن هم ۳۰ بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده فاز دوم این واکسن از اواخر اسفند ماه سال آغاز شده است و در این مرحله ۲۸۰ داوطلب وارد این طرح مطالعاتی شدند.
مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن «کوو ایران برکت» پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آغاز و در مراسم آغاز این مرحله، واکسن به سه داوطلب شامل عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و یک استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران تزریق شد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام هم مدتی قبل در مراسم آغاز مرحله سوم تست انسانی "واکسن ایرانی کوو ایران برکت" از تولید ۳۰ میلیون دوز واکسن کرونای کوو ایران برکت تا پایان مرداد سال جاری خبر داد.
کرونا صنعت واکسن‌سازی کشور را رونق داد
عزیزاله شهبازی در مراسم رونمایی از اولین محصول تولید شده واکسن کووایران برکت (۳۰۰ هزار دوز واکسن) در فاز یک کارخانه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت در محل شهرک دارویی برکت با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صورت گرفت، افزود: امروز شاهد آغاز تولید یک محصول مهم و استراتژیک برای کشور در البرز هستیم.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه شهرک دارویی برکت در منطقه ویژه اقتصادی ساوجبلاغ مستقر است، ادامه داد: همچنین در این روز به صورت رسمی اعلام شد که ساوجبلاغ به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد.
شهبازی گفت: استان البرز با ظرفیت های موجود در حال تبدیل شدن به های دارویی کشور است، چراکه ۷۰ درصد از تولید داروی کشور در این استان است.
وی افزود: فاز اول تولید واکسن کووایران برکت امروز به صورت رسمی آغاز و تا تیر ماه امسال حدود ۱۰ میلیون دوز از این واکسن عرضه می‌شود.
استاندار البرز گفت: واکسن های دیگری نیز مراحل تحقیقاتی خود را به پایان رسانده‌اند که می‌توان به رازی و پاستور و اکتوورکو که در البرز مستقر هستند، اشاره کرد.
وی افزود: دولت، نهایت همراهی و همکاری و ایجاد تسهیلات لازم را برای مطالعات، تولید و عرضه واکسن کرونا داشته است.
شهبازی گفت: مفتخریم که چنین دانشمندان فرهیخته و ارزشمندی در پهنه جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و در البرز نیز به شکل ویژه ای فعالیت دارند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
1