کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تجمع چندین باره کارگران کارخانه قند یاسوج در جلوی بانک تجارت / تنش بین کارگران و نیروهای بانک تجارت (+ فیلم و تصاویر)

9 ارديبهشت 1400 ساعت 20:17

کارگران کارخانه قند یاسوج برای چندمین بار جلوی بانک تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند. در این تجمع نماینده کارگران و سهامداران کارخانه قند یاسوج با قرائت بیانیه‌ای خواستار رفع موانع سر راه تولید و فعالیت کارخانه قند یاسوج شد.


 کارگران کارخانه قند یاسوج برای چندمین بار جلوی بانک تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند. در این تجمع نماینده کارگران و سهامداران کارخانه قند یاسوج با قرائت بیانیه‌ای خواستار رفع موانع سر راه تولید و فعالیت کارخانه قند یاسوج شد.
  

فیلم ) کارگران کارخانه قند یاسوج؛ صدای اعتراض ما را کسی نمی‌شنود
 به گزارش کبنا، در ادامه اعتراضات کارگران و سهامداران کارخانه قند یاسوج نسبت به تعیین تکلیف این کارخانه و پرداخت مطالبات خود، صبح امروز ( پنجشنبه 9 اردیبهشت ماه 1400) برخی از این افراد جلوی مدیریت شعب بانک تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تجمع اعتراضی کردند.
 در این تجمع نماینده کارگران و سهامداران کارخانه قند یاسوج با قرائت بیانیه‌ای خواستار رفع موانع سر راه تولید و فعالیت کارخانه قند یاسوج شد.
متن این بیانیه به شرح زیر است؛
 الحمدالله الذی یفعل مایشاء ولا یفعل مایشاء غیره
 آیا حضرت آیت الله رئیسی محبوب قلوب مردم ایران زمین و آزادگان جهان و اولین قهرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در رأس قوه‌قضائیه جمهوری اسلامی ایران استحضار دارند که بعد از رفتنشان از شهر یاسوج قفل بر قفل نو گشوده کارخانه قند یاسوج زدند؟

 رئیس محترم انقلابی و مقتدر دستگاه قوه قضائیه کشور در بیست و دومین سفر استانی صبح دوم اسفند ماه ۹۹ به همراه جمعی از مسئولان محترم عالی قضائی وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شدند و مقام عالی قوه قضائیه در یکی از مهم‌ترین اقدامات خود در استان در بازدید از کارخانه قند یاسوج، با اشاره به تعطیلی ۵ ساله این کارخانه فرمودند: این کارخانه به عنوان مرکزی صنعتی برای تولید نباید تعطیل می‌شد و تعطیلی آن به مدت ۵ سال قابل قبول نیست و از مسئولان استانی امر، و درخواسته هماهنگی برای فعالیت مجدد کارخانه و اشتغال به کار کارگران را امر به ابلاغ نمودند.
 حال پس از گذشت حدود ۲ ماه و اندی پس از بازدید و امر به ابلاغ اولین قهرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در رأس قوه‌قضائیه باید دید چه اقداماتی از سوی نهادهای ذیربط استانی و کشوری صورت گرفته است.
 طی پیگیری‌های متعدد و بررسی‌های بعمل آمده محرز گردید که نه تنها اقدام ملموسی برای راه اندازی مجدد این قطب صنعتی استان صورت نگرفته چه بسا به طرق مختلف موضوع در حال کارشکنی و فراموشی است.
از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که مردم استان بازدید قاضی القضات محترم کشور را تنها انجام نمایشی توسط مدیران، مسئولین استان و بانک تجارت کشور برای در امان ماندن از هجمه‌های ایشان و مردم انقلابی می‌دانند.
 گرچه این اتفاق و تعطیلی کارخانه بسیار ناگوار است و به قیمت زندگی کارگران اخراجی و سردرگمی سهام سهامداران این کارخانه توسط مفاسد اقتصادی خصوصی ساز نما انجام شده است، اما جای این سؤال باقی است.

 اولاً این نمایش هاو کارشکنی‌ها تا چه وقت ادامه خواهد یافت و ثانیاً چه کسانی از این نمایش هاو کارشکنی‌ها نفع می‌برند؟
 لذا ما کارگران و سهامداران کارخانه قند یاسوج و کلیه مطالبه گران حق و حقیقت و اجرای عدالت خواهان هرچه سریعتر معرفی اعضای هئیت مدیره و مدیرعامل کارخانه و بازگشایی آن و اشتغال به کار کارگران اخراجی می‌باشیم تا زمینه و زمان واگذاری به یکی از نهادهای مربوطه که بخشی از کار آن انجام گرفته عملی گردد.
نماینده کارگران سهامداران کارخانه قند یاسوج
اسفندیار طلایی
  
اعتراض کارگران در جلوی بانک تجارت
افراد معترض با حضور در اداره‌کل امور شعب بانک تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، خواستار صحبت با مدیرعامل بانک تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد شدند، که با با برخورد نیروهای حراست مواجه و برای لحظاتی تنش به وجود آمد، که با حضور فرماندار شهرستان بویراحمد و نیروی انتظامی فضا آرام و قرار شد نماینده کارگران و مسئولان بانک تجارت در جلسه‌ای به بررسی موضوع بپردازند.


کد مطلب: 433597

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433597/تجمع-چندین-باره-کارگران-کارخانه-قند-یاسوج-جلوی-بانک-تجارت-تنش-بین-نیروهای-فیلم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1