تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : ۴۳۳۱۹۶
یادداشت ارسالی؛

«فریبا جهانبخشی» تنها کاندیدای زن انتخابات شورای شهر چرام

۷
۸
«فریبا جهانبخشی» تنها کاندیدای زن انتخابات شورای شهر چرام
کبنا ؛فریبا «جهان‌بخشی» تنها کاندیدای خانم داوطلب شورای شهر چرام است و اظهار امیدواری کرده که شهروندان چرامی به بانوان در مدیریت شهری اعتماد کنند.
 زمان زیادی تا انتخابات مهم ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی نمانده است.
  شوراها یک از نهادهای مهم مدنی در پیشبرد توسعه و پیشرفت فرهنگی، شهری و اجتماعی هر جامعه‌ای است. جایی است که مردم مستقیماً برای آینده شهر خود تصمیم‌می گیرند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند افراد کاردان و متخصصی را به شورا بفرستند که نسبت به سرنوشت شهرشان حساس و پر اندیشه و بلند پرواز باشند نه آنکه با بی توجهی و سپردن عنان شورا به افراد ناکاردان و ضعیف عامل عقب ماندگی و در جا زدن شهر و دیار خود شوند.
 چرام به عنوان یکی از زیباترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد و دارای ظرفیت‌های بالای گردشگری، کشاورزی، معدنی و ... تا کنون آن‌گونه که استحقاق آنرا داشته است در مسیر پیشرفت قرار نگرفته است و هر سال شاهد موضوعات ضعیف و دونشان جامعه در حد عدم‌پرداختن حقوق کارگران شهرداری، بحران آسفالت و یا بی توجهی به فضای سبز در مجموعه شورا و شهرداری هستیم.
 شاید زمان آن فرا رسیده تا شاهد انقلابی در انتخاب مردم باشیم و آینده شهرمان را به کسانی واگذار کنیم که با تمام وجود و با اندیشه و تخصص به رشد و توسعه شهر کمک‌کنند. این دوره می‌تواند دوره اعتماد به اندیشه‌های جدید و نگاه‌های بدیع باشد. تاکنون در انتخاب‌های مردم‌جای خالی زنان به عنوان بخش مهمی از جامعه احساس می‌شود. این در حالی است که زنان با روح و لطافت زنانه‌ی خود شهر را نه یک فیزیک و قالب خشک و بی روح که آنرا دارای روح و چون‌موجودی زنده می‌نگرند که نیازمند دمیدن‌جانی دوباره در رگ‌های شهر چرام است.
  «فریبا جهانبخشی» با کوله باری از تجربه و زیست در شهر چرام و زندگی در میان‌مردم و با مدرک معتبر دانشگاهی این بار آمده است تا این‌خلاء بزرگ را با حمایت و همراهی همه مردم‌پر کند و آغازگر یک راه روشن و امید بخش برای چرام و چرامی عزیز و با فرهنگ باشد.
 رشد شتابان شهر و شهرنشینی و گسترش مسائل و مشکلات زندگی شهری باعث شده تا نیاز به حضور فعالانه و تأثیرگذار زنان در عرصه‌های مدیریت شهری بیش از پیش احساس شود. زنان همانطور که امور خانه را که مصداق کوچکی از امور شهری است، به راحتی مدیریت می‌کنند، می‌توانند در سطوح مختلف مدیریت شهری نقش و تأثیر چشمگیری داشته باشند
 «خانم جهانبخشی» با ایمان به ظرفیت‌های چرام گام در این‌مسیر گذاشته است. او همچون سایر مردم چرام از دردها و کمبودها رنج‌می برد و بر این باور است که باید مردم این بار با جدیت و انتخاب آگاهانه مانع از فرصت سوزی شوند. نگاه فراقومیتی به همراه برنامه محوری و داشتن افق توسعه به همراه مواردی همچون اهتمام به ایجاد پارک بانوان و فضای مناسبی برای ورزش بانوان چرام به عنوان یکی از نیازهای اساسی بانوان چرام، دفاع از حقوق عامه‌ی مردم، ساماندهی پباده روها، توجه به احداث پارک‌های مناسب در شهری که ظرفیت‌ها و امکاناتی خوبی در این زمینه دارد، حل مشکلات ترافیکی که باعث تصادفات می‌شود و بسیاری موارد این چنینی از اهم برنامه‌هایی است که «خانم‌جهانبخشی» با اتکا به آنها گزینه‌ای است که مرد و زن و جوان و پیر با حمایت خود می‌توانند وی را در مسیر شورا و شهر را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند.
 شهر چرام با وجود آب و هوای مساعد، آب کافی و گردش پذیر بودن اما از داشتن ابتدایی ترین‌نیازهای یک شهر محروم است و چنین‌موضوعی زیبنده چرام‌نیست.
 حمایت از «خانم‌جهانبخشی» یک‌گام در مسیر عدالت جنسیتی و اعتماد به زنان و دختران دیار چرام‌است و این گروه قطعاً با دلسوزی توام با آگاهی بهترین انتخاب برای شورای شهر خواهند بود.
 حضور بیشتر بانوان در سمت‌های مدیریتی و تحقق عدالت جنسیتی یکی از برنامه‌هایی است که سال‌هاست در کشورهای مختلف از جمله ایران پیگیری می‌شود.
کاندید شدن در انتخابات شوراهای شهر و روستا یکی از زمینه‌های حضور بانوان در سمت‌های نظارتی و مدیریتی است که می‌تواند نقش مهمی در تحقق عدالت جنسیتی و البته نشان دادن توانمندی بانوان در سطح جامعه داشته باشد.
 با توجه اینکه نیمی از جامعه شهری چرام بانوان هستند و در این بین نسل جوان وتحصیلکرده زیادی دارد؛ خانم جهان‌بخشی به عنوان تنهای بانوی داوطلب شورای شهر چرام در انتخابات خرداد ماه ۱۴۰۰ نیازمند حمایت همه جانبه بانوان و دختران شهر چرام که هر کدام با یک رأی می‌توانند برای اولین بار یک بانو را در پارلمان محلی چرام به نمایندگی از خود داشته باشند تا مطالبات بحق خود را در حوزه شهری چه به لحاظ توسعه زیرساخت‌های حوزه بانوان مثل پارک بانوان و امکانات ورزشی و تفریحی و دفاع از حقوق شهروندی و قدرت تصمیم گیری وتاثیرگذاری خود را در جامعه نهادینه ونمایان کنند.
 کافی است یک لحظه بانوان چرام به این تصمیم مهم و شجاعت خانم جهان‌بخشی فکر کنند و با رأی به وی در واقع قدرت تصمیم گیری زنان را در مدیریت شهری چرام بعداز سال‌ها برای اؤلین بار نشان دهند.
 مردم چرام برای یک بار هم که شده به یک بانو برای شورای شهر چرام اعتماد کنند، قطعاً نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام،مردها بهتر ب وظایف عمل میکنند در حق مردم،باتشکر
Iran, Islamic Republic of
سلام،مردها بهتر ب وظایف عمل میکنند در حق مردم،باتشکر
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
من بهش رای میدم
ارانپور
Iran, Islamic Republic of
سلام بله مردها بهتراند برای مدیریت شهری در شورا و عمل کرد انها بهتر هست زن خدا گو خاندار باشه یا هم شغل ساده داشته باشه
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
من به خانم ها رای نمیدم و دوست ندارم خانمها خودشان اذیت کنن و بیان شورا تو میدان چون سخته بچه داری و سیایت و شرکت تو جلسات برای زن و زن ها محترم اند برای ما ولی نیان سیچنشونه مرد وظیفه دارد زندگی تامین کنه
Iran, Islamic Republic of
کو جمعیت چروم،
خانم فقیه هستم
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوشگل وباشخصیته دوس‌دارم شخصیتشو
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1