تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۴۳۲۸۱۵
یادداشت؛

سياه‌نمایی و وارونه جلوه دادن مسايل با اهداف انتخاباتی و منافع شخصی

سيد محمد قاضی نيا
۱۴
۱
سياه‌نمایی و وارونه جلوه دادن مسايل با اهداف انتخاباتی و منافع شخصی
کبنا ؛در پيامی که غلامرضا تاجگردون و رسانه های اجاره ای ایشان با هدف بزرگنمایی و فريب افکار عمومی منتشر کردند بودجه عمرانی استان را در قالب يک گزارش صفر درصد عنوان کردند که با واکنش رئيس برنامه و بودجه استان مواجه شدند و دروغ بودن این ادعا اثبات شد که بودجه عمرانی استان صفر درصد نيست.
عجیب است که آقای تاجگردون بعنوان کسی که سالها رییس کمیسیون برنامه و بودجه بوده است هیچوقت مستند و با اعداد و ارقام با مردم صحبت نکرده بلکه همواره ادعاهای کوچه بازاری داشته و فقط خواسته مردم را بفریبد.
برخلاف ایشان و برای شقاق سازی در مورد موضوع بودجه عمرانی چند نکته علمی و مستند به سمع و نظر مردم عزيز می رسانم:
۱. اعتبارات تملک دارایی های سرمايه ای يا همان طرح های عمرانی شامل سه بخش اعتبارات طرح های ملی، طرح های استانی و اعتبارات متفرقه می شود.
طی ساليان اخير، سهم اعتبارات مصوب تملک دارایی های سرمايه ای از مصارف عمومی از ۲۴ درصد در سال ۱۳۹۱، به ۱۱ درصد در لايحه بودجه ۱۴۰۰ رسيده است. به عبارت ديگر اين نسبت در لايحه بودجه سال ۱۴۰۰ به ۱۱ درصد تنزل داشته است.(پيوست ۱)  اين نسبت در قانون برنامه ششم توسعه برای سال ۱۴۰۰ در حدود ۲۲ درصد پيش بينی شده است.

بنابراين مسبب کاهش بودجه عمرانی خود دولت مورد حمايت تاجگردون ها از سال ۹۱ تا کنون بوده که از مسببان اصلی تصويب در کميسيون تلفيق و مجلس نهم و دهم خود تاجگردون بوده که خود را رفيق شفيق نوبخت در تهيه ساختار بودجه می دانستند  بايد پاسخگو باشند که چرا بودجه عمرانی را طی سالهای گذشته کاهش دادند؟
۲. به دليل کسری شديد بودجه تخيلی که با محوريت خود تاجگردون برای سال ۱۳۹۹ بسته شد، مشکلات زيادی از جمله گسترش صف انتظار طرح ها و افزايش فضای رقابت بر سر جذب ميزان بودجه برای بخش عمرانی از طرف استان ها پيش می آيد که اين امر در نهايت موجبات گسترش ساختار رانتی را مهيا ساخته است که جز اهداف تاجگردون در سالهای گذشته بوده است.
۳. بر اساس بررسی جداول بودجه( پيوست ۲) رشد بودجه عمرانی در کشور به طور ميانگين تقريبا صفر بوده است که دلايل آن تحريم شديد، کاهش درآمدها، از رونق افتادن برخی کارخانجات و شرايط بحرانی کرونايی بوده است که مشاغل زيادی را به رکود برده است و از طرفی نياز به اختصاص هزينه های زياد در بخش پزشکی و  بيمارستان ها را دوچندان نموده است. در اين ميان استفاده ابزاری رسانه های اجاره ای آن هم با تلقين به جامعه که بودجه عمرانی استان صفر درصد است به دنبال سياهنمايی و سرپوشانی بر مسايلی که اين روزها بيش از پيش مطالبات مردم محروم از نماينده اسبق ميباشد که منافع شخصی و گروهی خاص به منافع عمومی ترجيح داده شده و بزرگنمايی ها در عملکرد سالهای اخير با واقعيت مطابقت ندارد. در حقيقت بودجه عمرانی استان صفر درصد نبوده است بلکه رشد  بودجه عمرانی استان همانند خيلی از استان ها صفر بوده که دلايل آن در فوق ذکر شدند و رسانه های اجاره ای آن را وارونه جلوه دادند. ( جای بسی تعجب است که علاوه بر رسانه ها خود اقای تاجگردون هم یا واقعا نمی داند بودجه عمرانی با رشد بودجه عمرانی فرق دارد و یا عمدا میخواهد مردم را بفریبد!)

ضمنا در يک مطلب که قبلا ارائه شد اثبات شد که در نبود اقای تاجگردون رتبه استان در بودجه استان ها دو رتبه ارتقا يافت و سهم استان در بودجه استان ها حدود ۲.۲ درصد بوده است.
۴. آقايان تاجگردون ( ساسان و غلام) اين روزها برای تبليغات از بودجه سخن می گوييد. در مورد پول های پنهان يا درآمدهای پنهان و رانت هایی که در بودجه  سالهای گذشته بوده مناظره نه با فردی که منتخب شماست بلکه منتخب منتقدين شماست را حاضريد داشته باشيد؟ يا همچنان سکوت اختيار می کنيد و با عکس و فيلم و به اصطلاح لری "گپِ گپو"  به دنبال فريب مجدد افکار عمومی هستيد؟
تا کنون در هيچ زمينه ای به صورت خانوادگی حاضر به مناظره با سياسيون، نخبگان و عامه مردم نشديد که در نوع خود رکوردی برايتان محسوب می شود!
در پايان از مخاطبین محترم بابت توجه و وقتی که برای مطالعه مطلب اختصاص داديد  تشکر نموده و برايتان  از خداوند منان سلامتی خواستارم.
-----------------------------------------------------------
سيد محمد قاضی نيا - مدرس دانشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد عزتمند
Iran, Islamic Republic of
من شنیدم دانشگاه هایی در استان وجود دارد که برخی حق الزحمه ای استاد آن ها می شوند و خود را مُدرس می نامند. آیا واقعیت دارد؟؟؟ عزیزان کبنا یه گزارش از این سوژه بگیرند که حق الزحمه این استادان چند است و آیا براساس تورم موجود امکان زندگی با رفاه دارند یا خیر؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت
بودجه
Iran, Islamic Republic of
جناب قاضی یا از بودجه چیزی بلد نیستید یا دشمنی خاصی با دکتر تاجگردون داری
واقعیت همین هست %
محرومیت
Iran, Islamic Republic of
آقای مدرس دانشگاه واقعیت رو بپذیرید
چرا عصبانی صحبت میکنید؟
آرام و
رسانه
Iran, Islamic Republic of
آفرین. بسیار دقیق و عالمانه نوشته
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر نویسنده فهیم این یادداشت
United States
اینا همش میگن یعنی کلا رندگیشون/ اما خداااا که جای حق نشستی نشونشون دادیا دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
می فهمی چه چرت پرتی نوشته ای تو استان که هیچ تو ایران نماینده ای بهتر از تاجگردون نداریم
Romania
احسنت
جهت تکمیل فرمایشتون عرض کنم همه ی این هیاهو میگفت که در قانون که وظیفه ی مجلس می باشدنسبت به لایحه افزایش صفر درصد بوده چون اتفاقا نسبت به قانون بودجه سال گذشته رشد داشتیم
Iran, Islamic Republic of
الان دیگه شما شدید عقل کل
تاجگردون شده کوچه بازاری
؟؟!شما خودتون کی هستید که رسانه ها را به اجاره ای بودن متهم میکنید.
از طرفی مشک ان است که ببوید نه ان است که عطار بگوید.
Iran, Islamic Republic of
هدفش فقط و فقط تخریبه و بس
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز متاسفانه در استان ما همه چیز بر اساس تفکر قومی قبیله ای پیش میره و بندرت کسانی پیدا میشن که دنبال تحقیق در رابطه با مسائل باشن.
Iran, Islamic Republic of
خدایا تو شاهدی که در یک کلام می توان گفت که{ برای مردم و برای عدالت و برای قانون و برای انصاف و برای توسعه عادلانه؛ ضرر و زیان کسی به نام غلام تاجگردون هزاران برابر فایده اش بوده}.
ولی برای خودش و اطرافیان و نوچه ها که نیاز به گفتنش نیست.
Iran, Islamic Republic of
سلام،دوستان پیگیر تخلفات آقای تاج گردون باشید ایشان باید به خاطر تخلفاتی که منجر به اخراج از مجلس شدند در محاکم قضایی پاسخگوی تخلفاتش باشد.
اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

اعمال محدودیت ۱۰ روزه در همه شهرهای قرمز

براساس پیشنهاد دیگری همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی با همکاری هلال احمر و با افزایش ...
حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

حرف‌هاي امروزي يك چپ خط امامي

سيدهادي خامنه‌اي با اصلاح‌طلبان حشر و نشر داشته و دم‌خور بوده و يك مجلس‌ششمي به شمار ...
(عکس) شباهت خاصِ دختر خداداد عزیزی به پدرش

(عکس) شباهت خاصِ دختر خداداد عزیزی به پدرش

عکسی از فرزند خداداد عزیزی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، در کنار پدرش نشان می‌دهد ...
1