تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۴۳۲۷۷۵
آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در استان؛

جان باختن دو هم استانی بر اثر کرونا / یزدان پناه: در بدترین شرایط ملی و استانی کرونا از شروع این بیماری هستیم

۰
جان باختن دو هم استانی بر اثر کرونا / یزدان پناه: در بدترین شرایط ملی و استانی کرونا از شروع این بیماری هستیم
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید19 استان به 478 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه دو هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (17 فروردین 1400) پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون 368 بیمار مشکوک و قطعی كرونايي در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 78 بيمار كرونايي قطعي بوده و 17 بیمار در بخش هاي ويژه تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: از مجموع مبتلايان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 28 هزار و 651 نفر بهبود یافته گزارش شده است.
 وي اذعان داشت: امروز 778 نمونه پی سی آر از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج دريافت شد كه حدود 54 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، چرام و دنا مي باشند. همچنین از 955 نمونه رپید تست انجام شده 15 درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های بهمئی، کهگیلویه، گچساران و چرام هستند.
                      
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: همه شهروندان در قبال اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و موازین بهداشتی مسئول هستند و باید به اشخاصی که نسبت به این موارد بی‌توجه هستند تذکر و هشدار بدهند.
وي افزود: در بدترين شرايط ملي و استاني كرونا از شروع اين بيماري هستيم و اگر محدوديت ها و رعايت 100 درصدي دستورالعمل هاي بهداشتي آغاز نشود بزودي بيمارستانها از بيماران كرونايي پر مي شوند و روزانه شاهد تلفات و پرپر شدن بيماران در راهروهاي بيمارستانها خواهيم بود.
وي خواهان استفاده حداكثري از ماسك، رعايت فاصله گذاري فيزيكي، عدم حضور در هر تجمع و دورهمي، پرهيز از حضور در مكان هاي شلوغ و پرخطر، عدم مصرف غذا در رستورانها و ساير مراكز اقامتي، عدم استفاده از وسايل نقليه عمومي و عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروري به مدت حداقل دو هفته شد تا بتوان از اين خيز وحشتناك و مرگ آفرين عبور كرد.
وي همچنين خواهان حمايت  خانواده ها از افراد مسن و داراي بيماري زمينه اي شد و بايد اين افراد كمتر در معرض عوامل خطرزا و ارتباط با سايرين باشند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌ا... سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
انتخابات 1400 در بلاتكليفي قانوني

انتخابات 1400 در بلاتكليفي قانوني

سخنگوي شوراي نگهبان اعلام كرد كه طرح اصلاح قانون انتخابات رياست‌جمهوري هنوز به تاييد ...
برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

برای جلوگیری از ریزش مو این غذاها را بخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی به بیان توضیحاتی درباره رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از ...
1