تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۴۳۲۳۹۴
یادداشت ارسالی؛

دکترهای تعریفی و تعارفی در انتخابات، خودشیفته‌های فرصت‌طلب

۱۰
۰
دکترهای تعریفی و تعارفی در انتخابات، خودشیفته‌های فرصت‌طلب
کبنا ؛انتخابات دور ششم شورای اسلامی شهر و روستا در خردادماه سال‌جاری همزمان با انتخابات مهم ریاست جمهوری در کشور برگزار می‌شود.
اگر خوب دقت کنیم انتخابات شورای شهر و انتخاب افراد برای راه یافتن به پارلمان شورای شهر و انتخاب شهردار به عنوان مهم‌ترین وظیفه مدل کوچک شده‌ای از انتخابات ریاست جمهوری است و مدیریت در نتیجه این انتخابات نیز قرار است اداره امور یک شهر را به فردی کاردان و متخصص بسپارد.
بی‌شک انتخابات شورای شهر برای جامعه بسیار مهم است، چرا که مدیریت شهری که در پس این انتخابات حاصل می‌شود قرار است شهری را که محل زندگی شهروندان است را مدیریت، حفاظت و توسعه دهد.
اما آنچه مهم است انتخاب درست و از روی آگاهی است، انتخابی که اگر در آن دقت لازم صورت نگیرد نتیجه آن رکود، درجازدگی، عقب ماندگی و از مسیر توسعه خارج شدن شهر و در نهایت پاشیدن رنگ افسردگی بر زندگی مردم است.
این روزها پس از پایان یافتن ثبت‌نام انتخابات شورای شهر یاسوج در روز ۲۶ اسفند ماه سال گذشته، داوطلبان شورای شهر اقدام به تشکیل گروه‌های تبلیغاتی در فضای مجازی نموده و در واقع سوت آغاز رقابتی نفس گیر را به صدا درآورده‌اند.
برخی از این عزیزان سعی دارند به هر نحو ممکن نظر و رای مردم را با خود همراه کنند و یکی از شگردهای قابل توجه استفاده از عناوین و سوابق عجیب و غریب اغلب در قالب پست‌های مشاوره‌ای است، پست‌های مشاوره‌ای که قابل تأمل و بعضاَ جالب هستند.
علاوه بر عناوین پست‌ها و دوره‌ها، یکی دیگر از شگردهای رایج چسباندن نام دکتر بر پیشوند نام خود هست و بسیار تلاش دارند تا این مورد برجسته و در ذهن مردم ملکه شود.
لیدرهای تبلیغاتی نامزدهای با برچسب صوری دکتر نیز این دکتر از زبان مبارکشان نمی‌افتد و به مردم می‌گویند دکتر فلانی دارای دکترای فلان با تجربه‌ای درخشان و همتی والا آمده‌است تا شهر را چنان کند و چنین سازد.
برخی از این دکترهای تعریفی و تعارفی اگر وقت خطاب لفظ دکتر را برایشان به کار نبریم بد طور به تیپ و قبایشان بر می‌خورد و ابروهای همایونی را در هم گره کرده و دور اسمت را خط می‌کشند شاید در فردا روزی بتوانند در هنگام تمدید پروانه و یا تخفیف در کمیسیونی جبران لطف کنند.
این دکترهای تعریفی و تعارفی با تمام قوا به مردم شهر قول و وعده‌هایی می‌دهند که رئیس جمهور با آن دایره اختیار و وسعت اعتبار جرأت تضمین آن را ندارد و به قول یکی از دوستان جان تنها چیزی را که داوطلبان شورای شهر وعده آن را نداده‌اند ازدواج پسران و دختران است.
برخی از این دکترهای تعریفی و تعارفی که متخصص در امور جامعه شناسی، شهرسازی، معماری، اقتصاد، حقوق و .... هستند حضورشان را از روی اجبار می‌دانند و به قول خودشان باید فکری بحال پاشنه‌های از جا کنده در خانه‌هایشان شود که معتمدین، متنفذین، نخبگان، پیران و جوانان و .... از جا کنده‌اند تا دکتر عزیز  جامعه شناس و شهرساز با مدرک کارشناسی ادبیات و الهیات راضی به یاری شتافتن شهر شده است.
از ما گفتن بود حتماَ هوای دکترهای تعریفی و تعارفی را داشته‌باشید، که شهر به قدوم آنها نیاز دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

لوداب
Iran, Islamic Republic of
به خیلی هامی گوینددکترولی من به لیست ثبت نام کنندگان نگاه کردم ودقیق مدارک قیدشده بوددکترندیدم.
Germany
قابل توجه دکتر...
ک نمیدونم دکترا رو از کجا گرفته
Iran, Islamic Republic of
امروزه سر کوچه هم انواع دکتر داریم تو شهر هر وقت میگی دکتر صد نفر نگاه میکنند ،شورای شهر می‌بایست امتحان کتبی و عملی بگیرند از دانشگاههای معتبر مثل صنعتی شریف،خواجه نصیر ،امیر کبیر،تهران،صنعتی اصفهان،تبریز با معدل عالی وارد شورا بشن
امیر
Iran, Islamic Republic of
ای بیامرزد پدر و مادرت
Iran, Islamic Republic of
ایما زمانی ادبار وابیم که ثلاثیل داخل شورای بویراحمد خودی نشون میدن.این برا بویراحمد ننگه که اینا بیان اینجور ثبت کنن به نظرم حتی وجود فیزیکی این در این شهر .تنزل میده به بویراحمد
United Arab Emirates
حرف حساب جواب نداره ب خدا
موافقم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
برای نامزدهای انتخاباتی شورای شهر اگرازمونی برگزار میشد از این 150نفرشایددودرصد ورود پیدا میکردن
میلاد
Iran, Islamic Republic of
.. دکترایی که فوق لیسانس از دانشگاه مارگون داره اما موقع خطاب کردن دکتر میشود
Iran, Islamic Republic of
بطن جامعه ما مشکل اساسی داره که به افراد بگویند دکتر خوششان میاد. متأسفانه کاندیدایی که اکثرا از لحاظ بین المللی بی سواد هستند سوار بر موج احساسات مردم میشن و دارن سواری میگیرند .
راه حل هم افزایش آگاهی مردم هستش که با یه تعریف مسخره از افراد زودباور نباشن
Iran, Islamic Republic of
فقط دربویراحمداینجور دکترا نیستن درگچساران هم فراوان شده ازدکترحقوق گرفته تا دکترنمیدانم
نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1