تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۳۲۱۷۵
کبنا خبر می‌دهد؛

ایجاد بخش «ممبی» محقق شد

۳
ایجاد بخش «ممبی» محقق شد
کبنا ؛فرآیند تقسیمات کشوری و ارتقای مناطق نیاز به فرآیندی خاص دارد، که در تقسیمات جدید کشوری یک بخش به استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد.
به گزارش کبنا نیوز، هئیت‌وزیران خردادماه 99 با ایجاد بخش «ممبی» در استان کهگیلویه و بویراحمد به تحقق این خواسته سالیان گذشته اهالی این مناطق پاسخ مثبت داد.
این تصمیم هئیت وزیران در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری اتخاد شد و براساس بررسی‌های انجام شده، با برخی تغییرات و اصلاحات تقسیماتی در استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت شد.
گفتنی است؛ با توجه به پیگیری‌های مستمری که از سال 89 توسط «سید علی‌محمد بزرگواری» نماینده اسبق در مجلس شورای اسلامی شده بود موضوع پیگیری شد که هئیت وزیران با ایجاد بخش «ممبی» در استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت کردند.


بنا بر این گزارش، ارتقای مناطق در تقسیمات کشوری به عنوان یکی از راهکارهای توسعه بیشتر مناطق کشور مورد توجه بوده است،‌ در چنین چارچوبی، برخی مناطق که از نظر قانون، امکان ارتقا دارند به دهستان، بخش و شهرستان تبدیل می‌شوند.

به گزارش کبنا، در نامه وزیر کشور آمده است؛
جناب آقای دکتر جهانگیری
در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب 1362 و اصلاحیه قانون مصوب سال 1389 مجلس شورای اسلامی و با توجه به درخواست های مردمی و پیشنهاد استانداری کهگیلویه و بویراحمد و بررسی های کارشناسی اصلاحات و تغییرات تقسیماتی در استان مذکور ضرورت یافته است. به همین منظور طرح تصویب نامه به همراه خلاصه گزارش توجیهی و نقشه 1250000 و پیوست رسانه ای مربوط به ایجاد بخش ممبی تقدیم می گردد لطفا دستور فرمائید به استناد ماده 13 قانون مذکور، مراتب را در جلسه هیات محترم وزیران طرح و در صورت تصویب و تایید رئیس محترم جمهور نتیجه را اعلام نمایید.
عبدالرضا رحمانی فضلی
1399/3/26

نام شما

آدرس ايميل شما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1