تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۳۱۷۶۷
کبنا خبر می دهد؛

توصیه های پلیس استان به شهروندان در خصوص پیشگیری از سرقت منزل

۱
۰
توصیه های پلیس استان به شهروندان در خصوص پیشگیری از سرقت منزل
کبنا ؛رئیس پلیس آگاهی استان گفت: توجه به توصیه های انتظامی در جهت پیشگیری از سرقت منزل در ایام پایانی سال بسیار تاثیرگذار است و سرقت منزل یکی از مواردی است که در طول سال به ویژه ایام نوروز شهروندان را تهدید می‌کند.
سرهنگ "سعید بالش زر" امروز دوشنبه (18 اسفندماه) اظهار داشت، در ایام پایانی سال توجه به توصیه ها و هشدارهای پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت منازل نقش بسزایی دارد و شهروندان با رعایت نکات ذیل می توانند در پیشگیری از سرقت منزل خود کمک زیادی نمایند و آن را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.
۱- تا حد امکان از خارج گذاشتن منزل خودداری کنید.
۲- با توجه به ورود بسیاری از سارقان از بالکن طبقات اول به منازل شهروندان، توصیه می شود حتماً برای بالکن طبقات اول و پنجره‌ها حفاظ مناسب نصب شود.
۳- از گذاشتن کلید منزل زیر جاکفشی، داخل کفش، گلدان و... خودداری کنید.
۴- هنگام ترک منزل از نگهداری هرگونه و جز نفت اشیا قیمتی طلا و جواهرات در منزل خودداری نموده و آنها را به صندوق امانات یا افراد مورد اعتماد بسپارید.
۵- درب و پنجره ها را قبل از ترک منزل کنترل، و از قفل های ایمن و استاندارد استفاده کنید و از بسته بودن درب ورودی پشت بام و کلیه درب های داخلی ساختمان اطمینان کامل حاصل کنید.
۶- در مکان‌های عمومی، مهمانی ها، تاکسی و اتوبوس و آرایشگاه یا محل کار در خصوص داشته ها و نداشته های خود حفاظت گفتار داشته باشید.
۷- از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنید.
۸- حفاظت فیزیکی منزل را کامل کنید، استفاده از نرده و حفاظ برای پنجره ها، دیوار حیاط و نصب درب ضد سرقت ضروری است.
۹- از قرار دادن وسایل با ارزش در داخل حیاط خودداری کنید.
۱۰- چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.
۱۱- در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا وقوع سرقت سریعاً با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنید تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اینقدر اطلاعات عجیب غریب و نادرست به مردم داده شده که واقعا نمیدونن چه چیزی واقعا ورود سارقین را غیر ممکن میکنه، پس ما به شما میگیم که سارقین روح نیستند که از دیوار عبور کنند و اگر به جای درب، حفاظ و قفلهای اسباب بازی که تحت عنوان متقلبانه ضد سرقت فروخته میشن و هر کلید ساز یا دزد تازه کاری هم میتونه باز یا تخریبش کنه فقط یک قفل ضد دیلم روی درب نصب باشه که بدون هیچ اما و اگری باز یا تخریب نشه و همچنین مقابل بالکن، نورگیر و پنجره ها هم حفاظ ضد دیلم نصب باشه که واقعا قابل شکستن از جای جوش و فاصله انداختن با دیلم یا جک بین میله ها نباشه، نه تنها وقتی کسی منزل نیست سارقین نمیتونن وارد بشن بلکه سارقین به عنف هم که در حال استراحت، خواب، تماشای تلویزیون و حتی استحمام میان بالای سر افراد خانواده نمیتونن وارد بشن و از همه مهمتر اینکه سیستم ضد زورگیری قفل ضد دیلم نیز ناجی قربانیان بی دفاع در مقابل سارقینی خشن است که در لباس مامور پلیس، آب، برق، گاز و سرایدار، خود قربانیان درب را برای آنها باز میکنند
بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
1