تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۴۳۰۲۶۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

پرواز یاسوج- مشهد، گچساران-کیش برقرار می شود

۳
۱
پرواز یاسوج- مشهد، گچساران-کیش برقرار می شود
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری مسئولان کشوری ، مسیرهای پروازی فرودگاه های یاسوج و گچساران با افزایش تعداد پروازها توسعه خواهد یافت.
به گزارش کبنا نیوز، حسین کلانتری روز یکشنبه (12 بهمن ماه) اظهار داشت: با حمایت دولت، همکاری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی ،تکمیل پروازهای هفتگی و افزایش مسیرهای پروازی فرودگاه های گچساران و یاسوج به دیگر استانهای کشور اجرایی می شود.
وی بیان کرد: با اجرای این طرح  امکان برقراری پرواز یاسوج- مشهد، یاسوج - کیش و گچساران مشهد و  گچساران - کیش برای مسافران فراهم می شود.
کلانتری تصریح کرد: سه شنبه هفته جاری اولین پرواز یکی از شرکت های هواپیمایی معتبر با هواپیمای ایرباس ساعت هشت صبح از تهران به سمت یاسوج و بالعکس انجام می شود.
وی استقبال مردم استان از استفاده از این پروازها را ضروری دانست و گفت: حضور شرکت های مهم مسافربری خصوصی نقش مهمی در توسعه استان خواهد داشت.
کلانتری با اشاره به حضور یک خلبان زن در سطح استان افزود: تداوم این پروازها نیازمند مشارکت همگانی مردم در توسعه صنعت پروازی استان است.
فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.
در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.
ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.
pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.
روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.
ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای از سرگیری مجدد پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد.
هم اکنون در روزهای شنبه،دوشنبه و پنجشنبه پرواز هواپیما در فرودگاه شهید امیدبخش شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به مقصد تهران صورت می گیرد.
فرودگاه گچساران پیش از پیروزی انقلاب با هدف تسهیل امور شرکت نفت احداث شد و تا سال ۱۳۹۲ تنها یک پرواز هفتگی داشت.
طول باند پرواز فرودگاه گچساران در زمان فعالیت دولت دهم افزایش یافت.
بر اساس توافق نامه ۲ وزارت خانه راه و شهرسازی و وزارت نفت، ۸ فرودگاه شرکت نفت به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شده است.
 واگذاری مالکیت فرودگاه گچساران به حوزه عملیاتی فرودگاه یاسوج با پیگیری های مدیریت این فرودگاه و حمایت های مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.
فرودگاه گچساران می تواند به فرصتی برای بهره مندی جمعیت ۴۰۰هزار نفری شهرهای جنوبی کهگیلویه و بویراحمد از جمله دهدشت، چرام، بهمئی، لنده و باشت برای سفرهای هوایی تبدیل شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران دارای ۲ فرودگاه در شهرهای یاسوج و دوگنبدان است.
روز گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد با مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.
امیر برخور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان مسائل فنی و پیش بینی شرایط جدید بر اهتمام خود و همکارانش برای در اولویت قراردادن استان در برنامه ریزی جدید در صورت مشارکت و استقبال مردم تاکید کرد.
برخور،تاکید کرد: یکی از استان هایی که برای ایجاد پرواز ایمن و پایدار مورد توجه قرار می دهیم، کهگیلویه و بویراحمد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

کرمی
Iran, Islamic Republic of
اینا همه از پیگیریهای حاج زارع بود جناب استاندار اون موقع که به دنبال حذفش بودید وانتخابات مشخص بود میخوای کسی که جلوتر از توبود رو حذف کنی پروژه های عمرانی بویراحمد گواه تلاشهای زارعی است
محسن لرستانی
Germany
سلام ودرود
آغاز دهه فجرانقلاب مبارکباد
تقدیر و تشکر از مدیران ومسئولین تلاش گر استان وانشالله شاهد پیشرفتهای بعدی استان باشیم
احسان
Iran, Islamic Republic of
باسلام
و تشکر از همه کسانی که جهت برقراری پرواز در این فرودگاه تلاش کردند
بخصوص کار خوبی شد که پرواز از یاسوج به سمت مشهد در این فرودگاه از سر گرفته شده است
(تصاویر ) حضور در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا

(تصاویر ) حضور در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا

همزمان با آغاز ایام‌الله دهه‌فجر و در آستانه چهل‌ودومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب ...
تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

در سال‌های اخیر درآمدهای ارزی دولت به‌واسطه محدودیت‌های تحریم و همچنین شیوع کرونا افت ...
بازی مجلس با «معیشت» مردم

بازی مجلس با «معیشت» مردم

«معیشت مردم»؛ این اسم رمز اختلافات این روزهای پاستور و بهارستان بر سر لایحه بودجه 1400 ...
1