تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۴۲۹۷۸۲
در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آخرین آمار کرونا در کهگیلبویه و بویراحمد / نگرانی شدید استاندار ( + فیلم )

۰
آخرین آمار کرونا در کهگیلبویه و بویراحمد / نگرانی شدید استاندار ( + فیلم )
کبنا ؛نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار و با حضور مدیران عضو این ستاد برگزار شد.
به گزارش کبنا، پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که صبح امروز (شنبه 27 دی ماه 99) در ساختمان دولت برگزار شد، به تشریح آخرین آمار کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: نسبت ترخیصی‌ها بیش از بستری‌ها شده است.
یزدان‌پناه همچنین یکی خبر خوب در خصوص بیماران بستری در ای‌.سی‌.یو داد و گفت: تعداد بسیار کم بیماران بستری در بیمارستان شهید جلیل یاسوج امیدوار کننده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی از میزان بسیار بالاتر از میانگین کشوری ابتلا به بیماری در استان خبر داد.
    
توضیحات یزدان پناه در باره آخرین آمار کرونا کهگیلویه و بویراحمد

در ادامه این نشست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عادی‌انگاری کرونا در استان و به خصوص 4 شهرستان اظهار نگرانی کرد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمارهای عنوان شده در ستاد ملی کرونا اظهار کرد: تعداد ۴ شهرستان با خطر متوسط داریم و وضعیت ۵ شهرستان ما آبی است آن چه باعث نگرانی ستاد ملی و استانی است شاهد عادی انگاری مردم هستیم و در استان ما همین موجب کاهش روند کاهشی ابتلا شده که برای ما نگران کننده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به واسطه جمعیت کم خیلی سریع‌تر می‌توانست شهرهای دیگر ما آبی شوند که این مقاومت مردم بسیار خطرناک است در بویراحمد مقاومت عجیبی دیده می‌شود که بسیار نگران هستیم در لنده و کهگیلویه هم وضعیت این چنین است.
کلانتری با بیان این که اعداد با ما حرف می‌زنند اظهار کرد: رعایت پروتکل‌ها در برخی از صنوف و اقشار کاهش پیدا کرده که غیر قابل پذیرش است کمیته نظارت استان باید هر صبح جلسه داشته باشد و فعلاً روی این چهار شهرستان نظارت ویژه کنیم اگر بویراحمد به وضعیت نارنجی برگردد زندگی بسیار سخت خواهد شد و به دوره بستن واحدها برخواهیم گشت.
وی گفت: به پایان سال نزدیک می‌شویم که باید مردم هم خرید و هم تأمین معیشت کنند که با این عادی‌انگاری چنین چیزی محقق نمی‌شود الان دو هفته است که در این چهار شهرستان تغییری انجام نمی‌شود.
استاندار به مدیران سهل‌انگار در برابر کرونا هم هشدار داد و گفت: اگر مدیری تا کنون تذکر خورده اگر یک بار دیگر تذکر بخورد برای عزل او اقدام می‌کنم مسوول اجرای دستورالعمل‌ها در ادارات مدیران هستند.

    
وی افزود: آمار وضعیت صنوف نگران کننده است چرا که هم خریدار و هم فروشنده به خوبی رعایت نمی‌کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که بزرگان کشور و مراجع دینی برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس پیش قدم شده‌اند گفت: یکی از مراجعی که هر ساله در شهادت حضرت زهرا مراسم برگزار می‌کرد اعلام کرده که مراسم برگزار نمی‌شود.
کلانتری با بیان این که کمیته نظارت بی‌تعارف و با جدیت و اعمال قانون کار کند، گفت: سخنگوی ستاد ملی حتماً مسیر بازگشایی کلاس‌های درس را مشخص خواهد کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به سردار مصطفایی فرمانده ناجای استان هم گفت: کنترل‌های شبانه باید همچنان با قدرت ادامه داشته باشد.
وی گفت: تست ما خیلی پایین است در قبال هر تست مثبت باید 10 تست بگیریم که الان به ازای هر نفر 3.5 بوده که این اندازه کم است و باید کار بیشتری شود.
وی افزود: میان شهرستان‌ها برای تست باید رقابت ایجاد شود آمار تست‌ها باید بالا برود چون میزان ابتلا در استان ما بالاست و یکی از دلایل از آن عدم رعایت است.
استاندار تاکید کرد: زحمات زیادی کادر پزشکی و مجموعه‌های مختلف کشیده‌اند همه پای کار هستند نماینده ولی فقیه خود مقید است و به ائمه جمعه تاکید کرده شرایط ما هر چند کاهشی است اما شرایط مطلوبی نیست کاهش روند نزولی هشدار جدی است که نیمه دوم بهمن با موج جدید نگرانی بسیار زیاد خواهد شد متاسفانه در چهار شهرستان ما مقاومت بسیار شده که تهدید کننده سلامت و معیشت مردم است.
وی گفت: سازمان جهانی بهداشت هم اظهار نگرانی کرده زیرا ممکن است سال دوم کرونا سخت‌تر از سال اول باشد آمارهای کشورهای اروپایی و آمریکایی را باید ببینیم که با همه زیرساخت‌ها علمی و پزشکی چگونه درمانده شده‌اند در قضیه واکسن
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که یک فوتی هم برای استان ما زیاد است نباید به روزی برسیم که روزانه تا ۱۰ نفر جان باخته کرونایی داشته باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
فایل های مرتبط
1