کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور در گفت‌وگو با کبنا:

کهگیلویه و بویراحمد جز ۵ استان برتر کشور است

11 دی 1399 ساعت 20:00

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر کشور گفت: کهگیلویه و بویراحمد در جذب و تمدید بیمه شدگان جزو ۵ استان برتر کشور است.


 شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر که به همراه معاون وزیر کار به کهگیلویه سفر کرده بود به همراه عیسی کریمی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد از دفاتر کارگزاری بیمه بازدید کرد.
شیرکانی در بازدید از از دفتر کارگزاری چرام در گفت وگو با کبنا در چرام بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۵ کارگزار داریم که اکثر این کارگزاری‌ها مستقل هستند و این موضوع باعث شده که پیشرفت کاری این دفاتر بهتر شود.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر ایران با بیان اینکه امیدوارم که بقیه کارگزارها را هم به کارگزای مستقل سوق دهیم افزود: در دفاتر استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به ۲۰ هزار نفر بیمه شده فعال داریم
که با وضع اقتصادی و وضعیت کرونا در چند ماه اخیر کهگیلویه و بویراحمد حرکت خوبی شروع کرده و در چند ماه اخیر درجذب و تمدید شتاب رشدی داشته و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد جز ۵ استان برتر کشور هست.
شیرکانی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم همین شتاب را حفظ کنیم کهگیلویه و بویراحمد جایگاه خوبی در کشور دارد که امیدوارم با شناختی که مردم از این صندوق پیدا می‌کنند و با تلاش‌هایی که رسانه‌ها و همکاران دولتی و همکاران صندوق بیمه اجتماعی دارند، این استان، استانی است که بیس روستایی قوی دارد، از لحاظ کشاورزی مستعد هست و درک خوبی از مسائل بیمه‌ای دارد، بتواند مثل گذشته جایگاه بسیار خوبی در کشور داشته باشد.
    
شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر کشور در خصوص صندوق بیمه اجتماعی طرح جدید این صندوق برای بیمه کردن کشاورزان، روستاییان و عشایر بیان کرد: در طرحی جدید یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از کسانی که در روستا و عشایر زندگی می‌کنند و بیمه نیستند در صورتی که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، یا قالبیاف باشند، کسانی که در صنایع دستی کار می‌کنند، زنان سرپرست خانوار و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بصورت مجانی بیمه می‌کنیم.
شیرکانی با اشاره اینکه امروزه ۱۵ درصد حق بیمه در صندوق‌های بیمه اجتماعی کشور؛ ۱۰ درصد دولت و ۵ درصد مردم پرداخت می‌کنند اما در طرح جدید ۱۴ درصد دولت و ۱ درصد مردم پرداخت می‌کنند تا به ۵ درصد برسد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر در کنار این طرح‌ها ما مشکلی داشتیم کسانی که بیمه می‌شدند ومستمری دریافت می‌کردند مزایای کمیته و بهزیستی آنها قطع می‌شد که با همکاری خوبی که آقای بختیاری داشتند؛ مستمری آنها در کمیته و بهزیستی قطع نمی‌شود.


کد مطلب: 429162

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/429162/کهگیلویه-بویراحمد-جز-۵-استان-برتر-کشور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1