تاریخ انتشار
شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۴۲۸۹۷۲
در نشست ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / شیوع کرونا در سه شهرستان سیر افزایشی دارد

۰
کبنا ؛رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شیوع کرونا در سه شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد شامل؛ دنا، لنده، بهمیی روند افزایشی داشته است.
 به گزارش کبنا، پرویز یزدان پناه قبل از ظهر امروز ( شنبه 6 آبان 99) در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران عضو ستاد برگزار شد، به آخرین آمار کرونا در سطح استان پرداخت و اظهار داشت: روز گذشته برای نخستین بار بیمار بستری کرونایی در استان گزارش نشد.
 وی افزود: تعداد کل افراد بستری ۲۰۶ نفر است که از این تعداد هم اینک ۹۲ بیمار مبتلای قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
  یزدان پناه تاکید کرد: ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند و از این تعداد سه نفر زیر دستگاه رسپکتور قرار دارند.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی استان تاکنون ۲۰۷۲۴ مورد گزارش شده است.
 یزدان پناه گفت: روز گذشته از ۳۳۵ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج که شامل تست‌های pcr و سریع بودند حدود ۳۵ درصد نمونه‌ها مثبت بودند. 
وی عنوان کرد: مجموع فوتی‌های کرونا در استان به ۳۹۵ نفر رسیده که از این تعداد ۳۴۹ نفر دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میانگین سنی فوت شدگان ۶۸ سال بوده است.
 یزدان پناه افزود: تعداد موارد مثبت کرونا در استان تا امروز ۲۳ هزار و ۸۹۵ نفر بوده است.
وضعیت شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه از نظر کرونا شکننده است
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد
گفت: شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه از نظر شیوع بیماری کرونا پرخطر و شکننده هستند و احتمال تبدیل وضعیت آن‌ها از نانجی به قرمز وجود دارد.
حسین کلانتری در این نشست، اظهار داشت: اعمال محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در تمامی شهرهای نارنجی و زرد اجرایی می‌شود. 
وی افزود: اجرای این محدودیت‌ها در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه به طور جدی‌تر کنترل می‌شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وضعیت استان نسبت به هفته‌های پیش در کاهش و مدیریت بیماری کرونا بهتر ارزیابی می‌شود اما باید مراقب بود تا توفیقات حاصل شده ما را فریب ندهد.
 کلانتری تصریح کرد: اگر همکاری و تلاش مردم نبود این توفیقات به دست نمی‌آمد و چنانچه به طور جدی مراقبت نکنیم به وضعیت هفته‌های پیش برمی گردیم. 
وی ابراز داشت: هم اینک وارد زمستان شده‌ایم و به سبب شیوع بیماری‌های آنفولانزا و سرماخوردگی در محیط‌های بسته خطر شیوع و ابتلا به کرونا بسیار بالا می‌رود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برگزاری هرگونه تجمع در استان ممنوع است و همه ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان هستند.
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: علت افزایش بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان دنا برگزاری مراسم تشییع جنازه‌ای بوده که در هفته‌های پیش تعداد زیادی در آن شرکت کرده بودند.
 محمد مهدی بانشی افزود: آذرماه ماهی مرگبار برای استان بود دی ماه وضعیت بهتری گزارش شد.
 وی تاکید کرد: هم اینک روند بیماری کرونا در استان ثابت است.
 بانشی تصریح کرد: طی هفته گذشته ۱۵۰۷ بازدید از اصناف استان صورت گرفته که ۹۶ مورد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۵۵ مورد پلمب شده آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
تصويرگراني سبد غذايي در پايان پاييز

تصويرگراني سبد غذايي در پايان پاييز

روز دوشنبه مركز آمار نرخ تورم در آذرماه را اعلام كرد كه بر اساس آن نرخ تورم ماهانه، نقطه ...
1