تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : ۴۲۸۷۳۸
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: 

دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای مصوبات ستاد کرونا هستند

۰
سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دهدشت / تجلیل از پرستاران
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا از سوی همه نهادها ضروری است و همکاری و همدلی متقابل مردم و مسئولان در این راستا برای قطع شیوع زنجیره کرونا نقش موثری دارد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (یکشنبه 30 آذرماه 99) در نشست شورای سلامت شهرستان کهگیلویه اظهار داشت:  کوتاهی دستگاه‌ها در اجرای مصوبات ستاد کرونا به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
کلانتری رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم استان را خوب و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در طول مدت اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند و برهه‌های مختلف مردم بهترین یاور ما بودند. 
وی وضعیت موجود کرونا در استان را نارنجی دانست و بیان کرد: باید شرایط لازم برای تبدیل این وضعیت به سمت زرد و سفید فراهم شود و همه دستگاه ها و حتی مردم تعامل و همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

کلانتری تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی را از مهمترین عوامل اصلی شیوع کرونا ذکر کرد و گفت: پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی در مورد هر بیماری و از جمله ویروس کرونا مقدم بر درمان است.
 وی اضافه کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه به محدودیت های ستاد مقابله با کرونا از سوی مردم می تواند خطر شیوع این ویروس را کاهش دهد.
کلانتری ضمن تقدیر از همراهی و همکاری ویژه همه اصناف در جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: برای کنترل فعالیت اصناف باید هماهنگی بیشتر وجود داشته و نظارت‌ها نیز منسجم تر شود و البته در این راستا اصناف خود پیش قدم هستند.
وی حفظ سلامت جامعه را از مهمترین سیاست های ستاد مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: به این منظور کلیه دستگاه های نظارتی منطقه چون بازرسی، اصناف، تعزیرات و غیره همکاری لازم را با این ستاد داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از عموم مردم خواست تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، مواد ضد عفونی و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و از حضور در مراسمات و تجمع‌ها خودداری کنند.
در پایان این نشست از تعدادی از پرستاران شهرهای دهدشت، چرام، لنده و بهمئی با اهدا لوح سپاس به مناسبت روز پرستار تجلیل شد.

عادی انگاری و خطر تشدید کرونا در کهگیلویه
فرماندار کهگیلویه گفت: با وجود تعطیلی 28 روزه اما عادی‌انگاری کرونا خطر شعله‌ور شدن این ویروس را در شهرستان تشدید می‌کند.
علیرضا اتابک امروز در نشست شورای سلامت شهرستان که با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شده بود، اظهار داشت: عادی انگاری کرونا خطر بازگشت به وضعیت قرمز را تشدید می‌کند.
فرماندار کهگیلویه گفت: به رغم تعطیلی مطلق 28 روزه در شهرستان که بدون هیچ تنشی اجرا شد اما اگر به خوبی مراقبت نشود همه زحمات هدر خواهد رفت.
وی اضافه کرد: تلاش‌ها و زحمات بسیاری برای مهار وضعیت قرمز و رساندن به نارنجی صورت گرفته است همکاری مردم، کسبه، اصناف و همه مجموعه‌ها برای کنترل وضعیت ضرورت دارد.

اتابک تصریح کرد: برخی از مردم توان خرید ماسک و ملزومات مراقبتی را ندارند ادارات نیز در تهیه ماسک برای نیروها در مضیقه قرا دارند، در این زمینه نیاز است خیرین و گروه‌های جهادی مساعدت داشته باشند.
رئیس ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی برای بستری و قرنطینه بیماران ملزوماتی در نظر گرفته نشده است.


استخدام 300 پرستار جدید در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 300 پرستار جدید در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان استخدام می‌شوند.
 پرویز یزدان‌پناه اظهار داشت: به منظور تامین نیروی‌ مورد نیاز مراکز درمانی بویژه بیمارستان‌های استان ۳۰۰ پرستار جدید با برگزاری آزمون استخدام می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  تصریح کرد: در این استخدام جدید اولویت بکارگیری نیرو‌هایی است که در دوران شیوع بیماری کرونا تاکنون بصورت قراردادی با مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان همکاری داشتند.
این مسؤول از اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت بهداشت به حوزه بهداشت و درمان استان هم خبر داد و اضافه کرد: از این میزان اعتبار ۹۰ میلیارد در حوزه درمان و ۷۰ میلیارد ریال در حوزه بهداشت هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه با تامین اعتبار بخش زیادی از معوقات و مطالبات پرستاران بیمارستان‌های استان پرداخت می‌شود، گفت: معوقات پزشکان و پرستاران تا اوایل تیرماه پرداخت و منابع لازم برای مابقی مطالبات آنان تامین شده که به زودی پرداخت می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
1