کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: 

سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دهدشت / تجلیل از پرستاران

30 آذر 1399 ساعت 20:10

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا از سوی همه نهادها ضروری است و همکاری و همدلی متقابل مردم و مسئولان در این راستا برای قطع شیوع زنجیره کرونا نقش موثری دارد.


استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا از سوی همه نهادها ضروری است و همکاری و همدلی متقابل مردم و مسئولان در این راستا برای قطع شیوع زنجیره کرونا نقش موثری دارد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (یکشنبه 30 آذرماه 99) در نشست شورای سلامت شهرستان کهگیلویه اظهار داشت:  کوتاهی دستگاه‌ها در اجرای مصوبات ستاد کرونا به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
کلانتری رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم استان را خوب و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در طول مدت اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند و برهه‌های مختلف مردم بهترین یاور ما بودند. 
وی وضعیت موجود کرونا در استان را نارنجی دانست و بیان کرد: باید شرایط لازم برای تبدیل این وضعیت به سمت زرد و سفید فراهم شود و همه دستگاه ها و حتی مردم تعامل و همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

کلانتری تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی را از مهمترین عوامل اصلی شیوع کرونا ذکر کرد و گفت: پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی در مورد هر بیماری و از جمله ویروس کرونا مقدم بر درمان است.
 وی اضافه کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه به محدودیت های ستاد مقابله با کرونا از سوی مردم می تواند خطر شیوع این ویروس را کاهش دهد.
کلانتری ضمن تقدیر از همراهی و همکاری ویژه همه اصناف در جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: برای کنترل فعالیت اصناف باید هماهنگی بیشتر وجود داشته و نظارت‌ها نیز منسجم تر شود و البته در این راستا اصناف خود پیش قدم هستند.
وی حفظ سلامت جامعه را از مهمترین سیاست های ستاد مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: به این منظور کلیه دستگاه های نظارتی منطقه چون بازرسی، اصناف، تعزیرات و غیره همکاری لازم را با این ستاد داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از عموم مردم خواست تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، مواد ضد عفونی و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و از حضور در مراسمات و تجمع‌ها خودداری کنند.
در پایان این نشست از تعدادی از پرستاران شهرهای دهدشت، چرام، لنده و بهمئی با اهدا لوح سپاس به مناسبت روز پرستار تجلیل شد.

عادی انگاری و خطر تشدید کرونا در کهگیلویه
فرماندار کهگیلویه گفت: با وجود تعطیلی 28 روزه اما عادی‌انگاری کرونا خطر شعله‌ور شدن این ویروس را در شهرستان تشدید می‌کند.
علیرضا اتابک امروز در نشست شورای سلامت شهرستان که با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شده بود، اظهار داشت: عادی انگاری کرونا خطر بازگشت به وضعیت قرمز را تشدید می‌کند.
فرماندار کهگیلویه گفت: به رغم تعطیلی مطلق 28 روزه در شهرستان که بدون هیچ تنشی اجرا شد اما اگر به خوبی مراقبت نشود همه زحمات هدر خواهد رفت.
وی اضافه کرد: تلاش‌ها و زحمات بسیاری برای مهار وضعیت قرمز و رساندن به نارنجی صورت گرفته است همکاری مردم، کسبه، اصناف و همه مجموعه‌ها برای کنترل وضعیت ضرورت دارد.

اتابک تصریح کرد: برخی از مردم توان خرید ماسک و ملزومات مراقبتی را ندارند ادارات نیز در تهیه ماسک برای نیروها در مضیقه قرا دارند، در این زمینه نیاز است خیرین و گروه‌های جهادی مساعدت داشته باشند.
رئیس ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی برای بستری و قرنطینه بیماران ملزوماتی در نظر گرفته نشده است.


استخدام 300 پرستار جدید در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 300 پرستار جدید در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان استخدام می‌شوند.
 پرویز یزدان‌پناه اظهار داشت: به منظور تامین نیروی‌ مورد نیاز مراکز درمانی بویژه بیمارستان‌های استان ۳۰۰ پرستار جدید با برگزاری آزمون استخدام می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  تصریح کرد: در این استخدام جدید اولویت بکارگیری نیرو‌هایی است که در دوران شیوع بیماری کرونا تاکنون بصورت قراردادی با مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان همکاری داشتند.
این مسؤول از اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت بهداشت به حوزه بهداشت و درمان استان هم خبر داد و اضافه کرد: از این میزان اعتبار ۹۰ میلیارد در حوزه درمان و ۷۰ میلیارد ریال در حوزه بهداشت هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه با تامین اعتبار بخش زیادی از معوقات و مطالبات پرستاران بیمارستان‌های استان پرداخت می‌شود، گفت: معوقات پزشکان و پرستاران تا اوایل تیرماه پرداخت و منابع لازم برای مابقی مطالبات آنان تامین شده که به زودی پرداخت می‌شود.


کد مطلب: 428738

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428738/سفر-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-دهدشت-تجلیل-پرستاران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1