تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۴۲۸۳۹۶
در جلسه ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

( فیلم ) آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / کرونا در کمین باشتی‌ها و دنایی‌ها

۴
۰
( فیلم ) آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / کرونا در کمین باشتی‌ها و دنایی‌ها
کبنا ؛ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در این نشست، از کاهش بیماران کرونایی خبر داده شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز ( پنج شنبه 20  آذر ماه 99) جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در ابتدای این نشست پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به تشریح آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و با بر شمردن وضعیت کلی و کنونی کرونا در استان از درمان 27 کرونایی در آی.‌سی.‌یو خبر داد و اظهار داشت: وضعیت 4 نفر وخیم است او گفت که روند مثبت‌ها رو به کاهش است اما در برخی شهرستان‌ها مثل باشت و دنا احساس خطر می‌شود همچنان میزان بروز بیماری بیش از دو برابر کشور است البته او اخبار امیدوار کننده‌ خوبی هم داد که از جمله آن‌ها در خصوص تجهیز بیمارستان‌های کرونایی به اکسیژن‌ساز بود.
    
وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد از فشار شکننده به بحران رسید/نگرانی جدید در مناطق گرمسیری

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید مردم فکر نکنند وضعیت کرونا در استان گل و بلبل شده بلکه تازه از وضعیت فشار شکننده به وضعیت بحران رسیده‌ایم.

 محمد مهدی بانشی در این نشست با اشاره به وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر اظهار کرد: شیب بیماری و بستری و مرگ در استان سیر کاهشی داشته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: این به معای عادی و عالی شدن وضعیت کرونا در استان نیست بلکه به این معناست که از فشار شکننده تازه به مرحله بحران رسیده‌ایم.
این مسئول در ستاد کرونای استان گفت: نباید چون از وضعیت فشار شکننده به وضعیت بحران رسیده‌ایم دچار عادی انگاری و سهل انگاری شویم.
وی افزود: در این مدت باید حوزه درمان استان را بازسازی کنیم زیرا نیروهای خیلی دچار فرسودگی شده بودند و اکنون نیاز به استراحت دارند.
بانشی با پیش‌بینی موج کرونا در نیمه دوم بهمن و نیمه اول اسفندماه اظهار کرد: این موج استان را در برمی‌گیرد  باید دید آن موج چه قدر استان را درگیر می‌کند آرامش در آن روزها بستگی به کارهایی دارد که ما در حال حاضر انجام می‌دهیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کار اکنون بسیار سخت‌تر شده باید خود را برای روزهای سخت آماده کنیم باید دو تا سه برابر بر فشار کارها افزوده شود اکنون باید بیماریابی ما بیشتر شود تا بر شعله آتش در یک ماه دیگر افزوده نشود اگر الان استراحت کنیم و غافل شویم موج دوم خودمان و به عبارتی موج چهارم کشور ما را در خواهد نوردید نشستن و دست روی دست گذاشتن ما در این روزها مثل این است که زیر درخت موز بنشینیم و از خداوند طلب آناناس کنیم!!.
وی به اقدامات گسترده‌ای که در استان شده اشاره کرد و گفت: استان ما یکی از استان‌های بسیار خوب کشور در زمینه مقابله با کرونا بود به نحوی که توانستیم تا حدود زیادی بیماری را کنترل کنیم در اوج بحران وضعیت یزد 7.5 برابر ما بود ما توانستیم به خوبی پیک را به افق نزدیک کنیم.
این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کردید: این دستاوردها دلیلی جز انسجام کلی در استان و فرماندهی مقتدر ستاد کرونا نداشته است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیتی که ممکن است به دلیل سردی هوا در شهرستان‌های گرمسیری استان ایجاد شود افزود: در آن مناطق هوا رو به سردی و زمستانی شدن می‌گراید و مردم بیشتر در فضاهای بسته و بدون تهویه قرار می‌گیرند که به خودی خود ممکن است شمار مبتلایان را افزایش دهد.

تنفس کادر درمان کهگیلویه و بویراحمد در جنگ با کرونا
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست گفت: این پایان کار نیست و تنها فرصتی جدید فراهم شده و باید دانشگاه علوم پزشکی با برنامه ریزی دقیق فرصت بازسازی و تنفس به نیروهای خود بدهد.
کلانتری اظهار کرد: گزارشی علوم پزشکی دادند که چند نکته حایز اهمیت است اول این که تا قبل از اجرای طرح تعداد بستری‌ها به ۴۸۰ نفر در استان می‌رسید و نسبت به ترخیصی‌ها سر به سر می‌شد و شرایط را برای خدمات‌دهی و بستری و درمان دشوار می‌کرد اکنون باید مراقب باشیم و البته باید منتظر پیک باشیم.
حسین کلانتری گفت: الان فرصتی ایجاد شده که نیروهای درمان با شیفت‌بندی مناسب ریکاوری شده و بازسازی روحی شوند و بیمارستان‌ها گندزدایی شوند و آمادگی کامل داشته باشیم چون این وضعیت به منزله پایان کرونا نیست تلاش سنگین و همه جانبه از جانب مردم و گروه‌ها و بازاریان و سازمان‌های مردم نهاد و مجموعه کشوری و لشکری شده که از بروز یک فاجعه پیشگیری کنیم و این تلاش در کل کشور جواب داد و در استان ما خیلی خوب جواب داد.
کلانتری گفت: اما این پایان کار نیست و تنها فرصتی جدید فراهم شده و باید دانشگاه علوم پزشکی با برنامه ریزی دقیق فرصت بازسازی و تنفس به نیروهای خود بدهد.
وی افزود: به وضعیت سرمای شدید می‌رسیم و در سرمای شدید مشکل تهویه داریم و همان معدود افرادی که رفت و آمد خانوادگی می‌کنند وضعیت خطری می‌شود چون ۳۰ تا ۵۰ درصد مبتلایان به دلیل دور همی‌ها بوده است.
این مسوول در خصوص نیاز بازسازی توان کادر درمان گفت: شارژ مالی و روحی کادر درمان صورت گیرد باید روز پرستار را به خوبی برگزار کنیم تا مراسمی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشیم و برای همه لوح تقدیر و هدایا در نظر گرفته شود.
وی گفت: در همین گزارش هشداری هست که فرمانداران و مدیران درمان باشت و دنا باید توجه کامل داشته باشند و با اجرای طرح محله محور اقدامات پیشگیرانه در این دو شهر انجام شود در دنا و در بخش پاتاوه مشکل حاد داریم.
استاندار تصریح کرد: باید مناطق و بخش‌ها را طی عملیات مشترک و پشتیبانی قوی در دستور کار نظارت بیشتر قرار داده و از این فرصت نقاط پرخطر استان را مدیریت کنیم.
وی گفت: اقدامات مثبتی صورت گرفته و به همین خاطر باید از حساسیت مردم و دستگاه ها قدردانی کرد.
استاندار در خصوص تجهیز بیمارستان‌ها هم گفت: داستان اکسیژن سازها تا پایان هفته پایان می‌یابد و بیمارستان‌های ما به تانک‌های ۲۰ تا ۳۰ تنی اکسیژن مجهز می‌شوند در حوزه دارویی تلاش‌های خوبی شده و باید تلاش شود داروهای بیماران خاص تامین شود و نکته مهم این که اگر ساده انگاری صورت گیرد و دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف چنین تصور کنند قطعا به وضعیت قرمز و شدیدتر از گذشته برخواهیم گشت و باید گروه‌های مختلف مراقب و مواظب باشند تا بازگشت به عقب نداشته باشیم.
وی گفت: اشغال تخت‌ها از 480 به ۲۷۰ رسیده باید از این وضعیت استفاده کرده و بیمارستان‌ها را ریکاوری کنیم تا منتظر پیکی باشیم که همه دنیا منتظر آن هستند.
استاندار افزود: نیروی انتظامی کار خوبی انجام داده اما کار تمام نشده است و دستورالعمل‌ها در وضعیت نارنجی باید به قوت خود ادامه پیدا کند و اثرات آن را در کاهش بیشتر آمار بستری و ابتلا ببینیم
وی در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: یکی از کارهایی که در این طرح نیاز داریم بحث پیشگیری از تجمعات است که بحث عروسی و تشییع‌ها را داریم  اگر قرار است توزیعی صورت گیرد به چند واحد صنفی اجازه توزیع داده شود و اگر چنین نشد بی‌تدبیری است
استاندار گفت: از این به بعد گروه‌های شغلی بیشتر رعایت کنند ادارات مربوطه مثل ورزش و جوانان بر کار باشگاه‌ها و سالن‌ها باید ورود پیدا کنند اما نافی نظارت‌های ما نمی‌شود.
وی در ادامه در خصوص نوع خدمت تعزیرات حکومتی استان گفت: صالحی جز مدیران فوق العاده است که به احترام این همراهی فوق العاده خودم را در کنار ایشان برای بازدید قرار دادم در همه شهرستان ها باید کمک کنیم انتظار زیادی از تعزیرات داریم اما انتظار ما با داشته‌ها و ابزار آن‌ها انطباق ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بابا آمار کهگیلویه و بویراحمد واقعی نیست تا حالا بیش از ۸۰۰ نفر در اثر کرونا فوت کردند.
الکی دارن از خودشون تعریف می کنن.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
به قرآن تعزیرات عامل‌ بدبختی و گرانی ها هستند هیچ کمکی نمی کنن کاش منحل بشه دقیقا مثل سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده است که به قول کارشناسان عامل گرانی و تورم
Iran, Islamic Republic of
جناب کلانتری توجه کردن به مسایلی که شاید از کرونا مهم تر نباشد کمتر نیست برای رضای خدا توحه کنید / گرانی /چند نرخی بودن یک جنس/بی توجهی مدیران استانی نسبت به عملکردشان /محافظه کاری دراعطای کارها به مدیران سالخورده و در شرف بازنشتگی کررررررررونا همه دغدغه مردم نیست/ظلم وفشارمدیران فامیلی درادارات به زیردستان ومجموعه های تحت امر/خدا بخیر کنه
Iran, Islamic Republic of
خوش بحال استادار کارش فقط مسول کرونا ولاغیر
حکم «سحر تبر» اعلام شد

حکم «سحر تبر» اعلام شد

فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» از صدور حکم محکومیت ده سال حبس خود خبر داد و گفت که ...
خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
فایل های مرتبط
1