تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب : ۴۲۸۲۵۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ممنوعیت واگذاری طرح‌های مطالعاتی دستگاه‌های اجرایی به غیر از دانشگاه‌های استان / ضرورت برگزاری آئین تجلیل از دانشمندان برتر / مطلوب بودن شیب رشد علمی دانشگاه‌های استان

۹
۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: عریان پروفسور است باید از ظرفیت او برای رشد استان استفاده کنیم
کبنا ؛ نشست مشترک کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد و نشست ستاد هفته پژوهش و فناوری کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری برگزار شد.
 به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، عنوان کرد: هفته پژوهش هفته تحرک و پویایی است.
 وی با تاکید بر اینکه هیچ توسعه‌ای بدون مبنای کار کارشناسی و اصول پژوهشی حاصل نمی‌شود، عنوان کرد: طرح‌ها و پروژه‌ها باید ابتدا مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و پس از آن قابلیت اجرایی پیدا کند.
 کلانتری افزود: یک طرح در هنگام اجرا ممکن است تغییر یابد و به سمت مطلوب حرکت می‌کند.
 استاندار تاکید کرد: از امروز و به صورت رسمی اعلام می‌کنیم که تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند هرگونه طرح علمی و مطالعاتی خود را در اختیار دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه مادر (دانشگاه یاسوج) قرار دهند.
 کلانتری این موضوع را یک مصوبه قانونی اعلام کرد و گفت: واگذاری طرح‌های مطالعاتی دستگاه‌های اجرایی استان به غیر از دانشگاه‌های استان ممنوع است.
 وی تصریح کرد: در صورتی که برای عملیاتی کردن این طرح‌ها نیاز به استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌های خاص کشور باشد قرارداد باید در استان منعقد شود و این مطالبه از کانال دانشگاه‌های استان پیگیری و اجرا می‌شود.
 کلانتری تاکید کرد: اگر هر یک از دستگاه‌های اجرایی از این مصوبه تخلف کرد به طور قطع با آن دستگاه برخورد می‌شود.
 وی عملکرد پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اتفاق‌های خوبی در حوزه پارک علم و فناوری استان رخ داده و کارهای خوبی نیز در حال انجام است.
نماینده ارشد اجرایی استان، اظهار داشت: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نسبت به این مجموعه نگاه حمایتی دارد.
 وی در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد: در حوزه آموزش و پرورش استان نیز توفیقات خوبی انجام شده است.
 کلانتری با بیان اینکه در حوزه دانشگاه‌ها نقص‌هایی وجود دارد، گفت: به طور قطع نقاط قوتی هم وجود دارد که باید آن‌ها را شناسایی کرده و آنها را بیش از پیش تقویت کرد.

     https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428250-3.jpg

 وی بیان کرد: در این نشست‌ها هرگونه نقد و نظری ارائه شود و دانشگاه با نگاه علمی بررسی و پاسخ دهد.
 کلانتری نگاه علمی در حوزه دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و آموزش و پرورش را یک ضرورت انکار ناپذیر برشمرد و افزود: پروفسور «مهر اورنگ قائدی» در شیمی و هم در مهندسی شیمی جز یک درصد دانشمندان جهان انتخاب شد و این موضوع افتخار بزرگی برای دانشگاه یاسوج است.
وی دکتر «رضا خرداد» از اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج را که در رشته فیزیک در میان دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا جای گرفته است را نیز از چهره‌های برتر دانشگاهی ایران برشمرد و افزود: پروفسور《احمد عریان》رئیس دانشگاه یاسوج و استاد تمام است که جزو یک درصد دانشمندان جهان در حوزه " طب بازساختی و مهندسی بافت" شناخته شد.
 کلانتری تاکید کرد: ما باید از ظرفیت این دانشمندان در جهت ارتقای سطح علمی استان استفاده کنیم.
 نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار برگزاری آئین تجلیل از پژوهشگران و دانشمندان برتر شد و گفت: جای تبریک به جامعه دانشگاهی دارد چرا که این دانشمندان دین خود را ادا کردند و اکنون ما باید از این ظرفیت‌های علمی استفاده کنیم.
کلانتری ابراز کرد: باید کارگروه‌ها و زیرگروه‌ها این ستاد از سوی رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش تقویت شده و زمینه ارتباط جامعه با دانشگاه‌های مختلف را ایجاد کنند.
وی رشد دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت و برخی شاخص‌های دیگر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: بدون شک باید این وضعیت تقویت شود.
 کلانتری خواستار استفاده از تجارب دانشگاه‌های مختلف از سوی جامعه دانشگاهی استان شد و گفت: امید است بتوانیم شاهد جهش بیشتر استان در عرصه علم و فناوری باشیم.

    https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428250-1.jpg

آذر صفایی نیا معاون توسعه استاندار نیز در این نشست ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش، اظهار داشت: هفته پژوهش ۱۳۹۹ با شعار «پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ آذر ماه برگزار می‌شود.
 وی عنوان کرد: براساس اعلام ستاد ملی هفته پژوهش و فناوریروزهای این هفته به نام‌های، شنبه ۲۲ آذر: پژوهش و فناوری، مدرسه و دانشگاه، یک‌شنبه ۲۳ آذر: پژوهش و فناوری، مشارکت ملی، دوشنبه ۲۴ آذر: پژوهش، فناوری و جهش تولید، سه شنبه ۲۵ آذر: بزرگداشت پژوهشگران و فناوران، چهارشنبه ۲۶ آذر: پژوهش، فناوری و علوم انسانی پنج شنبه و ۲۷ آذر: پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی نامگذاری شده است.
 صفایی نیا با اشاره به اینکه کارگروه پژوهش استان به تبع شرایط کرونایی در سطح جهان و کشور ستاد کرونا را در حوزه تحقیقات و تولید دارو همراهی کرد، افزود: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه تولید محصولات بهداشتی و ماسک به قدری موفق عمل کرد که خودکفا شد.
 وی با اشاره به مصوبات کارگروه و اولویت‌های پژوهشی سال ۹۹، عنوان کرد: بعد از بررسی تمام محورهای و اولویت پژوهشی در گروه‌های کارشناسی شده و باتوجه به نیازها و ضرورت‌های استان ۹ اولویت در کارگروه و شورای برنامه ریزی تصویب و به دستگاه‌ها ابلاغ شد.
صفایی نیا در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: فراخوان و گردآوری پروپوزال اعلام و به سازمان برنامه ارسال شد و در حال بررسی در کمیته‌های علمی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ستاد پژوهش استان دستور العمل های ملی را در موعد مقرر عملیاتی کرد.
 وی با اشاره به معرفی ساختار ستاد و کمیته‌های آن، گفت: جشنواره معرفی پژوهشگران و فناوران برتر استان برگزار می‌شود.
صفایی خاطرنشان کرد: با توجه به بیماری کرونا نشست‌های تخصصی در قالب فضای مجازی برگزار می‌شود.

    https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428250-2.jpg

وی از طراحی پوستر استانی هفته پژوهش خبر داد و گفت: در راستای معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی پژوهشگران برتر طرح‌های خود را از طریق شبکه دنا به مخاطبان ارائه می‌دهند.
وی همچنین از برگزاری وبینار و کارگاه‌های آموزشی با مشارکت پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان خبر داد و افزود: برای ایجاد بستر دائمی برای نمایشگاه استان با همکاری دانشگاه یاسوج وب سایتی طراحی شد و برای هریک از دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان لینکی تعریف شده که اقدامات خود را برای علاقمندان به این حوزه به نمایش بگذارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

90
Iran, Islamic Republic of
خودت هم فول پرفسوری
Iran, Islamic Republic of
چقد زیبا میشد نامی از زنده یاد دکتر عسکریان بنیانگذار دانشگاه یاسوج هم در این جلسه اورده می شد. روحشان شاد و یادشان گرامیباد.
Iran, Islamic Republic of
چقد زیبا میشد نامی از زنده یاد دکتر عسکریان بنیانگذار دانشگاه یاسوج هم در این جلسه اورده می شد. روحشان شاد و یادشان گرامیباد.
استاد دانشگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
عریان ضعیف ترین رئیس دانشگاه یاسوج از آغاز تا کنون بوده است. هیچ حرفی برای گفتن ندارد. او در شرف بازنشستگی است و صرف داشتن مقاله های گذشته هیچ دردی را برای استان دوا نمی کند. استاندار غیر بومی اینچنین از رئیس ضعیف غیربومی تعریف می کند.
خواهش میکنم این پیام را نمایش دهید.
Iran, Islamic Republic of
اگر خوب بود چرا در دانشگاه خلیج فارس وزیر دولت خاتمی مجبور به ورود در قضیه شد اقای استاندار ادمی که دوهفته قبل در دانشگاه یاسوج فوت کرد اقای عریان مقصر نیست چرا .. استان ورود نکرده
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
آیا تا کنون این پرفسورهای ادعایی ایده ای را به تولید رساند ه اند. بزرگ نمایی نوعی بیماری است.
کارمند
United States
احسنت حتما از اینها استفاده کنید. خیلی حیف است. تا کامل استان رو به بن بست بکشید. ریاست دانشگاهی که شبانه روز در اتاق بسته نشسته ود اعداد و ارقام رو با هم جمع میکنه. یکی دیگه هم مقاله برای این و اون مینویسه. مردم دارن از گرسنگی عذاب می کشند.
صادق
Iran, Islamic Republic of
آدم قحطی هست
دانشمند
Iran, Islamic Republic of
هم خودت هم عریان خیلی دانشمندیت خدا به خیر بگذرونه
ارتباط سردار با بزرگان اصلاح‌طلب

ارتباط سردار با بزرگان اصلاح‌طلب

جهانگیری در این گفت‌وگو همچنین درباره رابطه سردار با آیت‌الله هاشمی گفت: «ایشان با آقای ...
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
1