کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: عریان پروفسور است باید از ظرفیت او برای رشد استان استفاده کنیم

15 آذر 1399 ساعت 23:41

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ضرورت برگزاری آئین تجلیل از نخبگان استان، گفت: پروفسور عریان، دکتر قائدی و دکتر خرداد سرمایه‌های علمی جامعه دانشگاهی استان هستند.


 نشست مشترک کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد و نشست ستاد هفته پژوهش و فناوری کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری برگزار شد.
 به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، عنوان کرد: هفته پژوهش هفته تحرک و پویایی است.
 وی با تاکید بر اینکه هیچ توسعه‌ای بدون مبنای کار کارشناسی و اصول پژوهشی حاصل نمی‌شود، عنوان کرد: طرح‌ها و پروژه‌ها باید ابتدا مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و پس از آن قابلیت اجرایی پیدا کند.
 کلانتری افزود: یک طرح در هنگام اجرا ممکن است تغییر یابد و به سمت مطلوب حرکت می‌کند.
 استاندار تاکید کرد: از امروز و به صورت رسمی اعلام می‌کنیم که تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند هرگونه طرح علمی و مطالعاتی خود را در اختیار دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه مادر (دانشگاه یاسوج) قرار دهند.
 کلانتری این موضوع را یک مصوبه قانونی اعلام کرد و گفت: واگذاری طرح‌های مطالعاتی دستگاه‌های اجرایی استان به غیر از دانشگاه‌های استان ممنوع است.
 وی تصریح کرد: در صورتی که برای عملیاتی کردن این طرح‌ها نیاز به استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌های خاص کشور باشد قرارداد باید در استان منعقد شود و این مطالبه از کانال دانشگاه‌های استان پیگیری و اجرا می‌شود.
 کلانتری تاکید کرد: اگر هر یک از دستگاه‌های اجرایی از این مصوبه تخلف کرد به طور قطع با آن دستگاه برخورد می‌شود.
 وی عملکرد پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اتفاق‌های خوبی در حوزه پارک علم و فناوری استان رخ داده و کارهای خوبی نیز در حال انجام است.
نماینده ارشد اجرایی استان، اظهار داشت: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نسبت به این مجموعه نگاه حمایتی دارد.
 وی در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد: در حوزه آموزش و پرورش استان نیز توفیقات خوبی انجام شده است.
 کلانتری با بیان اینکه در حوزه دانشگاه‌ها نقص‌هایی وجود دارد، گفت: به طور قطع نقاط قوتی هم وجود دارد که باید آن‌ها را شناسایی کرده و آنها را بیش از پیش تقویت کرد.

     https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428250-3.jpg

 وی بیان کرد: در این نشست‌ها هرگونه نقد و نظری ارائه شود و دانشگاه با نگاه علمی بررسی و پاسخ دهد.
 کلانتری نگاه علمی در حوزه دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و آموزش و پرورش را یک ضرورت انکار ناپذیر برشمرد و افزود: پروفسور «مهر اورنگ قائدی» در شیمی و هم در مهندسی شیمی جز یک درصد دانشمندان جهان انتخاب شد و این موضوع افتخار بزرگی برای دانشگاه یاسوج است.
وی دکتر «رضا خرداد» از اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج را که در رشته فیزیک در میان دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا جای گرفته است را نیز از چهره‌های برتر دانشگاهی ایران برشمرد و افزود: پروفسور《احمد عریان》رئیس دانشگاه یاسوج و استاد تمام است که جزو یک درصد دانشمندان جهان در حوزه " طب بازساختی و مهندسی بافت" شناخته شد.
 کلانتری تاکید کرد: ما باید از ظرفیت این دانشمندان در جهت ارتقای سطح علمی استان استفاده کنیم.
 نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار برگزاری آئین تجلیل از پژوهشگران و دانشمندان برتر شد و گفت: جای تبریک به جامعه دانشگاهی دارد چرا که این دانشمندان دین خود را ادا کردند و اکنون ما باید از این ظرفیت‌های علمی استفاده کنیم.
کلانتری ابراز کرد: باید کارگروه‌ها و زیرگروه‌ها این ستاد از سوی رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش تقویت شده و زمینه ارتباط جامعه با دانشگاه‌های مختلف را ایجاد کنند.
وی رشد دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت و برخی شاخص‌های دیگر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: بدون شک باید این وضعیت تقویت شود.
 کلانتری خواستار استفاده از تجارب دانشگاه‌های مختلف از سوی جامعه دانشگاهی استان شد و گفت: امید است بتوانیم شاهد جهش بیشتر استان در عرصه علم و فناوری باشیم.

    https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428250-1.jpg

آذر صفایی نیا معاون توسعه استاندار نیز در این نشست ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش، اظهار داشت: هفته پژوهش ۱۳۹۹ با شعار «پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ آذر ماه برگزار می‌شود.
 وی عنوان کرد: براساس اعلام ستاد ملی هفته پژوهش و فناوریروزهای این هفته به نام‌های، شنبه ۲۲ آذر: پژوهش و فناوری، مدرسه و دانشگاه، یک‌شنبه ۲۳ آذر: پژوهش و فناوری، مشارکت ملی، دوشنبه ۲۴ آذر: پژوهش، فناوری و جهش تولید، سه شنبه ۲۵ آذر: بزرگداشت پژوهشگران و فناوران، چهارشنبه ۲۶ آذر: پژوهش، فناوری و علوم انسانی پنج شنبه و ۲۷ آذر: پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی نامگذاری شده است.
 صفایی نیا با اشاره به اینکه کارگروه پژوهش استان به تبع شرایط کرونایی در سطح جهان و کشور ستاد کرونا را در حوزه تحقیقات و تولید دارو همراهی کرد، افزود: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه تولید محصولات بهداشتی و ماسک به قدری موفق عمل کرد که خودکفا شد.
 وی با اشاره به مصوبات کارگروه و اولویت‌های پژوهشی سال ۹۹، عنوان کرد: بعد از بررسی تمام محورهای و اولویت پژوهشی در گروه‌های کارشناسی شده و باتوجه به نیازها و ضرورت‌های استان ۹ اولویت در کارگروه و شورای برنامه ریزی تصویب و به دستگاه‌ها ابلاغ شد.
صفایی نیا در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: فراخوان و گردآوری پروپوزال اعلام و به سازمان برنامه ارسال شد و در حال بررسی در کمیته‌های علمی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ستاد پژوهش استان دستور العمل های ملی را در موعد مقرر عملیاتی کرد.
 وی با اشاره به معرفی ساختار ستاد و کمیته‌های آن، گفت: جشنواره معرفی پژوهشگران و فناوران برتر استان برگزار می‌شود.
صفایی خاطرنشان کرد: با توجه به بیماری کرونا نشست‌های تخصصی در قالب فضای مجازی برگزار می‌شود.

    https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428250-2.jpg

وی از طراحی پوستر استانی هفته پژوهش خبر داد و گفت: در راستای معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی پژوهشگران برتر طرح‌های خود را از طریق شبکه دنا به مخاطبان ارائه می‌دهند.
وی همچنین از برگزاری وبینار و کارگاه‌های آموزشی با مشارکت پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان خبر داد و افزود: برای ایجاد بستر دائمی برای نمایشگاه استان با همکاری دانشگاه یاسوج وب سایتی طراحی شد و برای هریک از دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان لینکی تعریف شده که اقدامات خود را برای علاقمندان به این حوزه به نمایش بگذارند.


کد مطلب: 428250

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428250/استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-عریان-پروفسور-باید-ظرفیت-او-رشد-استان-استفاده-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1