تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۴۲۸۲۴۹
نشست شورای سلامت شهرستان کهگیلویه برگزار شد

جلسات ستاد کرونا بدون آمار واقعی

۲
۰
جلسات ستاد کرونا بدون آمار واقعی
کبنا ؛نشست شورای سلامت شهرستان کهگیلویه امروز ( شنبه 15 آذر ماه 99) برگزار شد که در این نشست معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه صحبت‌های را ارائه دادند که با حاشیه‌های همراه بود.
فارس در گزارشی آورده است؛ در این نشست افروشته درصد ابتلا شدن مردم چاروسا را بالاتر از شهرستان و استان دانست و یکی از مشکلات را همکاری نکردن مردم در تست‌ها دانست و همچنین اگر مردم رعایت نکنند آمار شهرستان را افزایش خواهند داد.
اما در این میان آمارهای است که فکر نکنیم آمار معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان به اندازه باشد که با وضعیت چاروسا و صحبت‌های آن یکی باشد.
افروشته درصد میانگین ابتلا شدن مردم چاروسا را بالاتر از شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد دانست برای آمار به سراغ برزگر مسئوول مرکز دهستان جاورده رفتیم که در این خصوص گفت: در آبان ماه طبق آماری که داریم حدود 20 تست مثبت داشتیم و در 15 روز اخیر جاورده تقریباً 5 الی 6 نفر تست مثبت داشت.
برزگر ادامه داد: همکاری مردم در چاروسا خوب است به نحویی که بازار توانست همکاری بسزایی با مرکز بهداشت در جاورده داشته باشد و همچنین با همکاری مردم مراسمات ختمی که در گذشته باشکوه خاصی برگزار می‌شد به حداقل برسانیم و مراسم ختم و چهلم را لغو کنند.
وی یکی از مشکلات را دیر رسیدن تست بیماران کرونایی دانست و در جواب سوالی مبنی بر فردی است که مشکوک به کرونا باشد اما برای تست حضور نیافت بیان کرد: مورد خاصی نداشتیم و اگر موردی داشتیم طی تماس تلفنی حضور یافت و تست را انجام داد.
همچنین مسئوول مرکز بهداشتی و درمانی قلعه رئیسی در خصوص وضعیت کرونایی در قلعه رئیسی گفت: همکاری مردم در سطح بازار همکاری بسزایی بود که توانستند در هفته‌های اخیر گروه‌های ردیف 2 و 3 و 4 بازار تعطیل شود.
روان با بیان اینکه در مراسمات توانستیم مراسم ختم و چهلم به حداقل برسانیم بیان کرد: همچنان بر حضور مردم در مراسمات بحث داریم اما در اینکه مردم همکاری بسزایی داشتند و نسبت به دیگر مناطق بسیار توانستند رعایت کنند موضوعی است که امروز قدردان و از مردم می‌خواهیم همکاری بیشتری را داشته باشند.
روان به آمار آبان و آذرماه در خصوص کرونا اشاره و گفت: در آبان ماه قریب به 21 تست مثبت کرونا داشتیم و تا 15 روز اول آذرماه 16 بیمار کرونا داشتیم که نسبت به آبان ماه بیشتر شد و نگران کننده است اما از این تعداد بستری نداریم بلکه همه به صورت خانگی قرنطینه هستند.
مسئوول مرکز بهداشت و درمان قلعه رئیسی تصریح کرد: همکاری مردم در مراسمات و برنامه‌های فرهنگی در چاروسا قابل تقدیر است اما همچنان نیازمند همکاری مردم هستیم.
یکی از مواردی که در این بین صحبت‌های را به همراه داشت برگزاری نماز جمعه در این ایام بود که حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این خصوص گفت: برگزاری نماز جمعه در قلعه رئیسی همانند دیگر مناطقی که نماز جمعه در آنها برگزار می‌شد طبق استعلامی بود که از مرکز بهداشت و درمان قلعه رئیسی روز پنج شنبه هر هفته انجام می‌گرفت.

    https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428249-2.jpg

رئیس شورای فرهنگ عمومی چاروسا با تقدیر از همکاری مردم در ایام بیماری کرونا یادآور شد: تلاش‌های شایانی در بخش چاروسا در زمینه فرهنگ سازی و اجرای برنامه‌های ختم، عروسی و جلسات خانگی و همچنین تعطیلی بازار انجام گرفت که نتیجه این فرهنگ سازی سفید بودن منطقه در بیش از 9 ماه است که باید امروز قدردان همکاری مردم باشیم.
وی اجرای تمامی برنامه‌های فرهنگی را نتیجه استعلام از رئیس مرکز بهداشتی و درمانی دانست و ادامه داد: برگزاری یا عدم برگزاری نماز جمعه و جماعت را نتیجه استعلام از مرکز بهداشت و درمان است و آماده هرگونه همکاری با مصوبات ستاد کرونا داریم.
نتیجه این موضوعات این است که مشخص نیست اطلاعات و آمارهای معاون بهداشت مرکز بهداشت و درمان کهگیلویه را چه کسی ارائه داد تا مردمی که بیش از 9 ماه تمامی مصوبات کرونا شهرستان را بیشتر از مسئولین بکار بسته بشند و امروز نتیجه کم کاری بسیاری از مسئوولین را نتیجه همکاری نکردن مردم بدانیم.
در تمامی صحبت‌های رئیس مرکز قلعه رئیسی، جاورده و امام جمعه از همکاری بسزای مردم ارائه می‌شود و در ایامی که مردم اقدام به تعطیلی بازار در بدترین شرایط اقتصادی نمودند، مراسم عزای خود را که در گذشته با شکوه خاصی برگزار می‌کردند امروز به احترام سلامت مردم و مصوبات ستاد کرونا مراسمات ختم خود را تنها به چند ساعت آن هم با حضور حداکثری به پایان می‌رسانند.
مشخص نیست آمار معاون شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه دقیق باشد و یا اینکه کسی اطلاعات را اشتباه رسانده باشد چرا که آماری که مسئوولین مراکز جاورده و قلعه رئیسی ارائه دادند شاید آنطور هم که صحبت‌های افروشته بر می‌آمد نیست چرا که تعداد 20 نفر در یک ماه در یک منطقه که هیچ گونه بستری ندارد آماری نیست که امروز مردم آن را به همکاری نکردن محکوم کنیم.
شرکت نکردن مردم در مراسم عزاداری، لغو جشن‌های شاد و عروسی تعطیلی چند هفته بازار و تعطیلی چند هفته نماز جمعه در گذشته در این منطقه نتیجه همکاری کردن مردم با فرهنگ چاروسا و قلعه رئیسی است که نتیجه این فرهنگ 9 ماه تلاش درست و با فرهنگ است به نحویی که روزی همین مردم برای کمک به کادر درمان اقدام به ساخت ماسک در منازل و مکان‌های مذهبی نمودند.
مشخص نیست که آمار ارائه شده در جلسه ستاد کرونا طوری ارائه شد که چاروسا را بعد از قرمز نارنجی اعلام می‌کنند در صورتی که آمار ارائه شده قرمز، زرد و نارنجی باید طبق بستری‌ها باشد این در حالی است که چاروسا تاکنون بستری ندارد و اگر دارد بسیار موردی باشد و افرادی که در روزهای گذشته به این بیماری ابتلا شدند در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و خود با فرهنگ عظیمی که دارند در فضای مجازی اعلام می‌کنند که به این ویروس مبتلا شدیم و از کسانی که با ما ارتباط داشتند می‌خواهیم که مواظبت کنند.
همچنین اگر بخواهیم نقد کنیم در جلسات باید نقد را به مدیری در شهرستان وارد کرد که تمامی جلسات ستاد کرونا در سطح تمامی بخش‌ها برگزار کردند اما یک بار اجازه ندادند به چاروسا بیایند و اقدام به تشکیل جلسه در چاروسا دهند و مصوبات ستاد کرونا برای آنها ارزشمند نبود.
نقد را باید به کسی وارد دانست که بیش از یکسال است دستگاه رادیولوژی یک منطقه را که امروز نیاز ضروری منطقه است به دلیل تهیه یک تجهیز جزئی به حال خود رها کردند، پس نباید نقد را به مردمی وارد کرد که در فرهنگ سازی در تمامی امور در سطح شهرستان و استان بی بدیل بودند و نتیجه این فرهنگ سازی را اگر شهرستان و استان از مردم این منطقه الگو برداری می‌کردند امروز شاهد وضعیت قرمز در شهرستان نبودیم.
نقد را باید به کسی وارد کرد که مردمی که برای تست اقدام می‌کردند اعلام می‌کنند فعلاً تست نمی‌گیریم و خودتان در خانه قرنطینه شوید و مواظبت کنید.
گفتنی است، تمامی آمار ارائه شده با هماهنگی مسئولین ذی ربط بود و مستندات آن موجود می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Iran, Islamic Republic of
با سلام ، خیلی از مردم شهرهای تحت پوشش بیمارستان دهدشت در این بیمارستان بعد از بستری شدن بیماران انجام میشه که به اسم شهر دهدشت ثبت میشه
پرستار
Iran, Islamic Republic of
با سلام ، خیلی از مردم شهرهای تحت پوشش بیمارستان دهدشت در این بیمارستان بعد از بستری شدن بیماران انجام میشه که به اسم شهر دهدشت ثبت میشه
امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
فایل های مرتبط
1