تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۲۸۱۵۴
در خصوص سرقت لوله های نفت و گاز؛

توضیحات شرکت نفت و گاز گچساران در خصوص سرقت‌ لوله‌های نفتی

۰
توضیحات شرکت نفت و گاز گچساران در خصوص سرقت‌ لوله‌های نفتی
کبنا ؛پیرو، مطلب منتشر شده در رسانه‌ها با عنوان «خسارت 50 میلیاردی سرقت خط لوله نفت، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران» روابط عمومی این شرکت جوابیه‌ای صادر کرده است. به گزارش ضمن تکذیب میزان خسارت ادعایی و برخی جزئیات دیگر جهت تنویر افکارعمومی در ارتباط با  این خبر اعلام نمود:
1 - خط لوله 8 اینچ مذکور که در اوایل دهه 1350 شمسی اجرا شده است، نفت واحد بهره برداری بی‌بی‌حکیمه 1 را به تلمبه خانه گوره منتقل می‌نموده لیکن با توجه به قدمت بالا و فرسودگی شدید، خط جایگزین آن پس از انقلاب به بهره‌برداری رسید و خط لوله قدیمی در دستور کار جمع‌آوری قرار گرفت.
2-این خط لوله در سال 1399 پنج نوبت مورد بازرسی دوره‌ای قرار گرفته که در بازرسی مورخ  20 / 7 / 99 موردی مبنی بر سرقت مشاهده نشده است. لیکن در بازرسی آبان ماه سال جاری شواهد سرقت توسط گروه بازرسی خطوط لوله مشاهده شد و در نتیجه انجام سرقت در بازه‌ی دوساله و نیز عدم انجام بازرسی‌های دوره‌ای روی خط لوله مذکور قویاً تکذیب می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات کامل سرقت لوله‌های نفت گچساران


3 - باتوجه به قدمت و فرسودگی خط لوله مذکور و با محاسبه‌ای تقریبی، میزان خسارت وارده حدود 1 میلیارد تومان برآورد می‌شود که در نتیجه ادعای خسارت بالای پنجاه میلیارد تومان قطعاً با خطای فاحش همراه است و قویاً تکذیب می‌شود.
4- با توجه به مطالب گفته شده ضمن اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به جد پیگیر موضوع شناسایی و مجازات سارقین خواهد بود، به نظر می‌رسد اقدام رسانه‌ها در انتشار این مطلب عجولانه بوده و گمانه زنی صورت گرفته در خصوص ارزش لوله‌های به سرقت رفته و متوقف بودن بازرسی‌های دوره‌ای، پیش از بررسی و تحقیق، با تعهد حرفه‌ای آن خبرگزاری همخوانی ندارد.
روابط عمومی شرکت بهر برداری نفت و گاز گچساران
نام شما

آدرس ايميل شما

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1