کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بلاتکلیفی 13 نیروی اداره‌کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد / بوی بد استخدام نورچشمی‌ها به مشام می‌رسد / مسوولان به دادمان برسید؟

8 آذر 1399 ساعت 10:34

«ماها» شنیده‌ایم که آقای حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، احد جمالی معاون سیاسی استاندار و احمدی مدیرکل سیاسی استاندار و همچنین آقای مؤمن نسب مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد انسان‌های قانون مند، مؤمن و خداترسی هستند. از این بزرگان می‌خواهیم که به داد ما برسند. چرا با وجود موافقت نامه، قانون و وجود اعتبار هنوز با این نیروهای با سابقه قرارداد منعقد نمی‌شود؟ آیا می‌خواهند کسان دیگری را جایگزین ما کنند؟ والله قسم ما هم نظام، انقلاب و رهبرمان را دوست داریم، اما رفتار برخی شایسته و در شأن یک مدیر نظام اسلامی نیست.


در شرایطی که مشکلات اقتصادی فشار زیادی بر روی خانواده‌ها و مردم می‌آورد، 13 نیروی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بلاتکلیفی در قرارداد و عدم پاسخگویی دقیق و شفاف مسوولان از کار بیکار شده‌اند. آن‌ها می گویند، علی رغم پیگیری‌های متعدد متأسفانه نتیجه‌ای تاکنون به دست نیاوردیم.
 
به گزارش کبنا، تعدادی از نیروهای با سابقه اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در تماس با پایگاه خبری کبنانیوز از بلاتکلیفی قراردادهای کار خود ابراز نگرانی کرده‌اند و بیان می‌کنند که علی رغم پیگیری‌های متعدد و در خواست از مسوولان متأسفانه هنوز قرارداد با «ماها» منعقد نشده است و هیچ بیمه و حقوقی دریافت نمی‌کنیم و اداره کل امور عشایر با وجود موافقت نامه و اعتبار کافی، این اداره کل برای تعیین تکلیف قراردادها و نیروها اقدام نمی‌کنند.
یکی از این نیروها می‌گوید: 13 نفر نیرو هستیم که هر کدام از این نیروها بیش از 6 سال سابقه کار دارند. متأهل و سرپرست خانوار نیز هستند. شرایط اقتصادی خیلی فشار می‌آورد و یکی از نیروها نیاز به پول و دفترچه بیمه برای درمان خانواده خود دارد، اما می‌بینی که به دلیل عدم قرارداد و به کارگیری این نیروها، باید در رنج بسر ببرند.
فرد دیگری گفت: با وجود موافقت نامه و اعتبار کافی که پول نیروها به حساب اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز واریز شده است، اما از بستن قرارداد با نیروها خودداری می‌کنند.
به گزارش کبنا، صحبت‌ها به اینجا ختم نشد، یکی از این نیروها که گویا دل پُر دردی داشت، لب به سخن باز کرد و با صدای بلند، اظهار داشت: کسی نباید در کار امور عشایر دخالت کنند و نباید این نیروها را که هر کدام 8 سال، 9 سال و 6 سال سابقه کار دارند، اخراج شوند و نیروهای نورچشمی جایگزین شود. نمایندگان مجلس باید نظارت کنند و اجازه ندهند حق «ماها» خورده شود. این رویه درست نیست.
همچنین گفته می‌شود که بعضی به خاطر خودشیرینی نزد برخی نمایندگان مجلس، فعلاً با نیروهای با سابقه قرارداد منعقد نمی‌کنند تا بتوانند نیروهای سفارش شده سیاسیون و برخی نمایندگان را جایگزین کنند. این‌ها صحبت‌های است که مسوولان امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد باید در باره آنها پاسخ دهند.
یکی از نیروها نیز در گفت و گو با کبنانیوز می‌گفت: مسوولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد به ما توجه ندارند. الان یکی از نیروها 8 ماه بدون بیمه در جاده‌ها شبانه روز زحمت می‌کشد و دیگر نیرو همسرش مریض احوال است که متأسفانه به دلیل نداشتن بیمه باید هزینه‌های زیادی را متحمل شود.
او ادامه داد: «ماها» شنیده‌ایم که آقای حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، احد جمالی معاون سیاسی استاندار و احمدی مدیرکل سیاسی استاندار و همچنین آقای مؤمن نسب مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد انسان‌های قانون مند، مؤمن و خداترسی هستند. از این بزرگان می‌خواهیم که به داد ما برسند. چرا با وجود موافقت نامه، قانون و وجود اعتبار هنوز با این نیروهای با سابقه قرارداد منعقد نمی‌شود؟ آیا می‌خواهند کسان دیگری را جایگزین ما کنند؟ والله قسم ما هم نظام، انقلاب و رهبرمان را دوست داریم، اما رفتار برخی شایسته و در شأن یک مدیر نظام اسلامی نیست.
کبنانیوز، این موضوع را تا آخر پیگیری می‌کنند و آمادگی دارد که توضیحات اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد را منتشر نماید.
 


کد مطلب: 427992

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427992/بلاتکلیفی-13-نیروی-اداره-کل-امور-عشایر-کهگیلویه-بویراحمد-بوی-بد-استخدام-نورچشمی-ها-مشام-می-رسد-مسوولان-دادمان-برسید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1