تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۴۲۷۲۳۶
در جریان شمارش آراء انتخابات آمریکا چه اتفاقاتی افتاد؟

نظر جدید حسن روحانی در باره نتیجه انتخابات امریکا/ رئیس جمهور ایران دیگر ترامپ را مالک کاخ سفید نمی‌داند / بایدن در یک قدمی ریاست‌جمهوری

۱
۲
نظر جدید حسن روحانی در باره نتیجه انتخابات امریکا/ رئیس جمهور ایران دیگر ترامپ را مالک کاخ سفید نمی‌داند / بایدن در یک قدمی ریاست‌جمهوری
کبنا ؛
رییس جمهوری امروز پنجشنبه ( 15 آبان ماه 99) در مراسم بهره برداری از طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی‌ با بیان اینکه طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران صنایع ما را متحول می‌کند، گفت: مردم ما بدانند ما سال‌های بسیار سختی را گذرانده‌ایم،سختی که در این سه سال بر این دولت و مردم وارد شد، من نظیرش را در تاریخ ایران سراغ ندارم.
رییس جمهوری با بیان اینکه فشار و تحریم بر کشور همواره بوده است، تصریح کرد: در دوران کرونا و در شرایطی که مردم ما نیاز به دارو و امکانات بهداشتی داشتند، این آقایی که در کاخ سفید بود، بی‌رحمانه تحریم‌ها و جنگ اقتصادی را تشدید کرد. اینها به هیچ‌یک از اصول انسانی و حقوق بشر و قوانین و مقررات بین المللی پایبند نبودند اما در عین حال من مطمئنم ملت ایران در نهایت پیروز خواهد بود.
دولت بعدی آمریکا در برابر ملت ایران تسلیم می‌شود 
روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: نتیجه انتخابات امشب و یا تا فردا مشخص می‌شود برای ما مهم نیست که چه فردی رییس جمهوری آمریکا می‌شود، اما بی‌تردید دولت بعدی این کشور در برابر ملت ایران تسلیم می شود. آمریکایی‌ها راهی ندارند جز اینکه در برابر قانون، مقررات و فشار افکار عمومی و صبر و مقاومت این ملت بزرگ تسلیم شوند. 
رییس دولت تدبیر و امید گفت: مردم ایران در بیش از ٨ ماه اخیر که از کرونا می‌گذرد،هم کرونا را تحمل کرد و با آن مقابله کرد، هم با تحریم مقابله کرد و هم سختی‌ها را تحمل کرد و توانست در برابر  این همه فشارها ایستادگی کند و ان‌شاءالله می‌توانیم موفق نهایی باشیم 
روحانی ادامه داد: به کوری چشم آنهایی که فکر می‌کردند با تحریم و فشار بر ملت ایران می‌توانند ملت ایران را متوقف کنند، یا طرح‌های توسعه ای ملت عظیم و بزرگ را متوقف کنند و علیرغم اینکه یک دولت تروریست در آمریکا روی کار بوده و این همه فشار بر مردم ما آورده، ما توانستیم قدم‌های بسیار بزرگ را برداریم و امروز سی و یکمین هفته است که امسال پای برنامه افتتاح می‌نشینیم.
 رئیس جمهور با بیان اینکه تا پایان سال طرح‌های عظیم و بزرگ را به ثمر می رسانیم، یاد آورشد: این طرح‌ها مال ملت ایران است؛ کارگران، مهندسین، مدیران و همه آنهایی است که تلاش کردند.
  
فیلم صحبت های حسن روحانی در باره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا و دونالد ترامپ

بایدن در یک قدیمی پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار گرفته است؛ اما این اتفاق چگونه رخ داد؟ این گزارش، مروری است بر تحولات انتخابات آمریکا طی ساعات بامداد روز پنج‌شنبه به وقت ایران.

شرق نوشت: بامداد روز پنج‌شنبه به وقت ایران، شمارش آرای انتخابات در آمریکا ادامه پیدا کرد و تکلیف یکی دیگر از ایالت‌های تعیین‌کننده که نامزد پیروز در آن قابل‌پیش‌بینی نبود، مشخص شد.


جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، در یک قدمی پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار دارد
به گزارش سی‌ان‌ان، بایدن به احتمال قریب به یقین در ایالت میشیگان پیروز می‌شود. این ایالت ۱۶ رأی الکترال دارد و به این ترتیب نامزد دموکرات‌ها که ۲۴۸ رأی الکترال داشت، اکنون مجموع آرای الکترال خود را به ۲۶۴ رسانده است. هر نامزد برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دست‌کم به ۲۷۰ رأی نیاز دارد.
واکنش تیم ترامپ به اعلام خبر پیروزی بایدن در میشیگان، طبق معمول چند ساعت گذشته، طرح ادعای تقلب در انتخابات و تهدید به شکایت بردن به دیوان عالی آمریکا بود. ترامپ از نتایج انتخابات پستی در آمریکا به‌شدت عصبانی است، چراکه عمده آرایی که از پاکت‌های اداره پست آمریکا خارج می‌شوند، به حساب بایدن واریز می‌شوند.

ترامپ بارها مدعی شده افزایش آرای پستی منجر به تقلب گسترده در انتخابات آمریکا می‌شود
بایدن در چند ساعت گذشته سخنرانی کرد و گفت اعتقاد دارد آرای کافی برای رسیدن به ریاست‌جمهوری را کسب کرده است، اما تأکید کرد تا پیش از پایان شمارش آرا اعلام پیروزی نخواهد کرد.
پنسیلوانیا، باارزش‌ترین ایالت باقی‌مانده از نظر تعداد آرای الکترال، برای ترامپ اهمیت زیادی دارد و رئیس‌جمهور کنونی آمریکا بارها علیه تقلب انتخاباتی و تلاش دموکرات‌ها برای بیرون کشیدن ۲۰ رأی الکترال پنسیلوانیا از چنگش هشدار داده است.
در عین حال، به نظر می‌آید شمارش آرای پستی در این ایالت (که روش عجیب‌وغریبی هم برای اولویت‌بندی شمارش آرای حضوری و غیرحضوری پیاده کرده) رفته‌رفته کفه ترازو را در این ایالت به نفع بایدن سنگین خواهد کرد. ترامپ تا ساعاتی قبل با اختلاف ۱۲ درصد در پنسیلوانیا پیش بود، اما این اختلاف اکنون به کم‌تر از ۳ درصد رسیده است. این در حالی است که هنوز ۱۱ درصد از آرا در این ایالت شمرده نشده‌اند و بعید نیست تا ساعاتی دیگر، پنسیلوانیا به رنگ آبیِ دموکرات‌ها دربیاید.



شمارش آرای پستی در پنسیلوانیا،  ایالت زادگاه جو بایدن؛ اگر ۲۰ رأی الکترال این ایالت در نهایت به بایدن برسد، سرنوشت انتخابات آمریکا معلوم می‌شود
جورجیا یکی دیگر از ایالت‌هایی است که نتیجه انتخابات در آن هنوز قابل‌پیش‌بینی نیست. ترامپ همچنان در این ایالت پیش است، اما با شمارش آرای پستی، فاصله بایدن با او کم‌تر و کم‌تر می‌شود. اگر می‌خواهید فعلاً فقط یک خبر را درباره انتخابات آمریکا دنبال کنید، اخبار شمارش آرا در ایالت جورجیا را دنبال کنید.
تا این لحظه، ۹۸ درصد آرا در این ایالت شمرده شده و فاصله دو نامزد صرفاً ۰/۶ درصد (معادل حدود ۳۲,۰۰۰ رأی) است. اگر سرنوشت انتخابات در جورجیا، که ۱۶ رأی الکترال دارد، به نفع بایدن رقم بخورد، تکلیف انتخابات آمریکا مشخص خواهد شد. در عین حال، جورجیا برای بایدن صرفاً یک ایالت لوکس محسوب می‌شود، چراکه نامزد دموکرات‌ها نیازی به ۱۶ رأی الکترال ندارد، بلکه برای ریاست‌جمهوری فقط به ۶ رأی نیاز دارد.


شمارش آرای پستی در جورجیا؛ اگر آرای الکترال این ایالت به بایدن برسد، نتیجه انتخابات آمریکا مشخص می‌شود
این‌جاست که نقش ایالت نوادا پررنگ می‌شود. نوادا اولین ایالتی بود که در زنجیره‌ی کنونی وارونه شدن ایالت‌های تعیین‌کننده به نفع بایدن، به رنگ آبی درآمد. این ایالت که ۶ رأی الکترال می‌ارزد، همچنان شاهد رقابت تنگاتنگ دو نامزد است و بایدن با اختلاف ۰/۶ درصد (معادل حدود ۸,۰۰۰ رأی) فعلاً در آن دست بالا را دارد. هنوز ۲۵ درصد از آرا در نوادا شمرده نشده‌اند، اما اگر نتیجه کنونی در این ایالت باقی بماند و بایدن ۶ رأی الکترال آن را به جیب بزند، رسماً به رقم ۲۷۰ رأی الکترال می‌رسد و رئیس‌جمهور می‌شود. البته چنان‌که به نظر می‌آید، شاید تکلیف انتخابات در سایر ایالت‌های باقی‌مانده، قبل از نوادا مشخص شود.
نکته این‌جاست که در حال حاضر حتی اگر ترامپ آرای کافی در تمام ایالت‌های باقی‌مانده‌ی دیگر (به‌جز نوادا) را هم به دست بیاورد، باز هم مجموع آرای الکترالش به ۲۶۸ رأی خواهد رسید و دو رأی برای رسیدن به ریاست‌جمهوری کم دارد. به عبارت دیگر، ترامپ، اگر می‌خواهد رئیس‌جمهور باقی بماند، باید در تمام ایالت‌های باقی‌مانده پیروز شود، اما بایدن برای پیروزی در انتخابات به پیروزی در تنها یکی از ایالت‌های باقی‌مانده (به استثنای آلاسکا که ۳ رأی الکترال دارد و ترامپ با اختلاف زیادی در آن پیشتاز است) نیاز دارد.
بایدن در یک قدمی پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار دارد و به نظر می‌آید تکلیف انتخابات تا ساعات یا دقایقی دیگر مشخص خواهد شد. با این حال، این اصلاً پایان کار نیست، بلکه اتفاقاً شواهد نشان می‌دهد می‌تواند آغاز یک شورش بزرگ در داخل آمریکا باشد؛ شورشی که بعید نیست ترامپ آن را کودتا هم بداند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خخخخخ اگه روحانی گفته مطمئن باشید نتیجه برعکس میشه
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
1