تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۴۲۶۷۷۹
فرماندار گچساران اعلام کرد

وقتی مراکز درمانی گچساران به کرونا بی‌اعتنا هستند / آخرین آمار کرونا در گچساران / مرگ 47 نفر

۱
۰
آخرین آمار کرونا در گچساران / مرگ 47 نفر
کبنا ؛فرماندار گچساران گفت: متاسفانه در مهرماه 47.7 دهم درصد به کرونا مبتلا شده در حالی که در شهریورماه این آمار 43 درصد بوده است.
 به گزارش کبنا، پنجاه و یکمین نشست ستاد مقابله با کرونا به ریاست فرماندار و دیگر روسای ادارات و بانک‌ها در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
 در این نشست علی خوانپایه اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از پنج هزار و 762 مورد تست کرونا از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا دریافت شده است.
وی ادامه داد: از مجموع نمونه تست‌های دریافت شده از افراد مبتلا و مشکوک به کرونا متاسفانه 32.5 دهم درصد به این ویروس مبتلا شده‌اند.
 فرماندار گچساران تعداد بهبودیافتگان از ویروس کرونا را 76.8 دهم درصد اعلام کرد و افزود: از مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا 46.8 دهم درصد خانم و 53.4 دهم درصد آقا بوده است.
 وی ابراز کرد: همچنین از مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا بیش از 89.8 دهم درصد در سطح شهر و بیش از 10 درصد در مناطق روستایی شناسایی شده‌اند.
 خوان‌پایه با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون بیش از 11 درصد از کادر درمان و بهداشت به کرونا مبتلا شدند، خاطرنشان کرد: از مجموع تعداد این افراد 2 درصد کادر بهداشت و تعداد 8 درصد کادر درمان و 32 دهم درصد کارورز به کرونا مبتلا شدند.
  وی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون 47 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، گفت: متاسفانه در حال حاضر 55 نفر مبتلا و مشکوک به این ویروس در بیمارستان شهید رجایی گچساران بستری هستند.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426779-2.jpg
علی خوان پایه فرماندار گچساران

فرماندار گچساران ادامه داد: با توجه به تغییر فصل روند مراجعه به بیمارستان افزایش یافته و این آمار نگران کننده است.
 خوانپایه با بیان اینکه تعداد مراجعه کننده و نمونه گیری تست کرونا در مهرماه افزایش یافته است، ابراز کرد: در مهرماه 1226 مورد تست کرونا دریافت شده است در حالی که در شهریورماه 739 مورد بوده است.
وی ادامه داد: در مردادماه 501 مورد، تیرماه یک هزار و 56 مورد، خرداد یک هزار و 179، اردیبهشت ماه 357 و در فروردین ماه 354 مورد تست کرونا دریافت شده است.
 بالاترین مقام اجرایی گچساران با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا تصریح کرد: متاسفانه در مهرماه 47.7 دهم درصد به کرونا مبتلا شده در حالی که در شهریورماه این آمار 43 درصد بوده است.
 خوان‌پایه خاطرنشان کرد: همچنین تعداد افراد ناشی از کرونا نسبت به یک ماه گذشته 1.7 دهم درصد افزایش داشته است.

وقتی مراکز درمانی گچساران به کرونا بی‌اعتنا هستند
 فرماندار گچساران گفت: اگر مطبی نکات بهداشتی را رعایت نکرد مطب آن پزشک پلمب خواهد شد چرا که در شرایط کنونی سلامت شهروندان حائز اهمیت است.
خوانپایه با اشاره به اینکه این ویروس یک بیماری ناشناخته‌ای است، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا اقدامات خوبی در شهرستان انجام گرفت اما از تیرماه با عادی انگاری زندگی این شهرستان وارد پیکاین بیماری شدیم.
  وی ادامه داد: با اقداماتی که صورت گرفت روند رو به کاهشی داشتیم ولی متاسفانه از اواخر شهریور این رونداز کاهشی خارج و بر شمار مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها افزایشیافته است.
  فرماندار گچساران گفت: تغییرات آب و هوایی کمک کننده این ویروس خواهد بود که برای جلوگیری از گسترش این بیماری یک بخش مربوط به نهادها و سازمان‌های دولتی و یک بخش خود مردم هستند که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی از گسترش این ویروس جلوگیری کنند.
  خوانپایه ابراز کرد: مردم تا کنون خوب رعایت کرده‌اند اما کم و بیش افرادی هستند که رعایت نمی‌کنند.
 وی با بیان اینکه منشأ شیوع این ویروس و اپیدمی آن تجمعات است، عنوان کرد: هر کجا که تجمعات وجود داشته باشد در همان مکان انتقال ویروس صورت می‌گیرد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000426/nf00426779-1.jpg
  بالاترین مقام اجرایی گچساران تصریح کرد: متاسفانه در برخی از موارد این ویروس هیچ علائمی ندارد و نیاز است که ما اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.
  خوانپایه با بیان اینکه اکنون ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که این شرایط غیرعادی و نیاز به تصمیمات جدی‌تر است، افزود: اینگونه نیست که تنها فقط تصمیمات اتخاذ شود بلکه بایستی مصوباتی اجرایی و با متخلفان برابر قانون برخورد صورت گیرد.
  وی با اشاره به اینکه در مصوبات قبلی تاکید بر انسداد مسیرهای منتهی به آرمستان هاو باشگاه‌های ورزشی بوده است، گفت: اکنون دغدغه ما سلامت مردم و شهروندان است.
  فرماندار گچساران ادامه داد: من به شخصه دارای بیماری زمینه‌ای هستم و تا جایی که در حد و توان داریم در خدمت مردم هستیم.
 خوانپایه در ادامه به رعایت نکات بهداشتی در ادارات، بانک‌ها و مؤسسات اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از مطب‌ها و کلینیک‌ها به شخصه رعایت نمی‌کنند.
 وی ادامه داد: در مراکز بهداشتی و مطب‌ها بحث فاصله گذاری را رعایت نمی‌کنند که نیاز است نحوه نوبت دهی در کلینیک و مطب‌ها اصلاح و ساماندهی شود.
  فرماندار گچساران با اشاره به اینکه متاسفانه از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون 47 نفر در گچساران فوت شده‌اند، گفت: متاسفانه برخی از پزشکان ما می گویند به کرونا اعتقادی نداریم که
بایستی اعتقاد این افراد را تغییر داد و در شرایط فعلی و با توجه به فصل سرما شرایط تغییر می‌کند.
 خوانپایه ابراز کرد: متاسفانه مراجعه به بیمارستان افزایش یافته است و با همان ظرفیت نیروی سابق کادر درمان خدمات دو برابر شده وکادر درمان خسته شده‌اند.
  وی تاکید کرد: اگر مطبی نکات بهداشتی رعایت نکرد مطب آن پزشک پلمب خواهد شد چرا که در شرایط کنونی سلامت شهروندان حائز اهمیت است.
 فرماندار گچساران با انتقاد بر اینکه متاسفانه این موضوع ویروس کرونا اپیدمی شده که طرف بیمار زمینه‌ای داشته و فوت کرده است، گفت: شما مشاهده کنید چه آدم‌های تأثیر گذار در این مدت فوت کرده‌اند و نگوییم این افراد دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
 بالاترین مقام اجرایی گچساران ادامه داد: در حوزه بانک‌ها، پروتکل بهداشتی را رعایت کنید و نگذارید که تمامی کارکنان به ویروس مبتلا شوند و شعبه تعطیل شود.
 خوانپایه عنوان کرد: متاسفانه یکی از ادارات و بانک شهرستان نیمی بیشتر از پرسنل به ویروس مبتلا شدند و مجبور به تعطیلی شدیم.
 وی با بیان اینکه بانک‌ها ارباب رجوع زیاد دارند و بایستی پروتکل‌ها در این اماکن رعایت شود، افزود: آگاهی رسانی و اطلاع رسانی به شهروندان مگر چقدر هزینه دارد که امتناع می‌کنید.
 فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: در بازدید از بانک‌ها متاسفانه مشاهده شد که برخی از نکات بهداشتی رعایت نمی‌شود و نباید عادی انگاری صورت بگیرد.
 وی با بیان اینکه انتظار داریم بانک‌ها یک مقدار در نحوه عملکرد خود تجدید نظر کنند، تصریح کرد: متاسفانه در خود بانک‌ها حداقل‌ها رعایت نمی‌شود و ما خود را الگو قرار بدهیم برای مردم تا شهروندان از ما الگو بگیرند.
 خوانپایه در ادامه اذعان کرد: بخشی از مشکلات در حوزه حمل و نقل و پایانه مسافربری است.
 فرماندار گچساران بیان کرد: موضوع دیگری بحث صنوف است که انتظار داریم جدیت بیشتری در زمینه گشتهای مشترک انجام گیرد.
 وی ادامه داد: بحث قیمت‌ها در بازار باید کنترل شود و برخی‌ها در حال سوء استفاده هستند و همین افزایش نرخ قیمت گوجه فرنگی ناشی از همین سوء استفاده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دربحث کلنیک ها بعضی از پزشکان نوبت دهی مجازی ندارند که لازم است نوبت دهی آتها تلفنی صورت گیرد
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1