تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۴۲۶۵۵۲
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد:

تأسیس کانون داوری کهگیلویه و بویراحمد نقطه عطفی در کاهش اطاله دادرسی است

۰
تأسیس کانون داوری کهگیلویه و بویراحمد نقطه عطفی در کاهش اطاله دادرسی است
کبنا ؛رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه با هیئت مدیره کانون داوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اهمیت کانون داوری و اقداماتی که در راستای داوری قانونی و صدور آراء داوری صورت می‌گیرد بر مردم پوشیده مانده است و لذا هیئت‌مدیره کانون باید پس از ثبت اساسنامه و جذب اعضای داور در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد، اطلاع‌رسانی دقیق و جامعی به مردم در رسانه‌ها انجام دهند.
حسن نگین تاجی در حاشیه جلسه دوم هیئت مدیره کانون داوری استان کهگیلویه و بویراحمد که از نهادهای جدید تأسیس حقوقی در استان است و می‌تواند نقش بسیار موثری در تشکیل قراردادها و رسیدگی شبه قضایی به اختلافات مردم داشته باشد گفت با توجه به سطح بالای فارغ التحصیلان حقوق در استان کهگیلویه و بویراحمد و اینکه این فارغ التحصیلان می‌توانند در صورتیکه مدرک داوری داشته و عضو کانون داوری استان باشند در اختلافات به عنوان داور انتخاب و نهایتاً هم به طرفین دعوا خدمت نموده و هم دستگاه قضایی را در رسیدگی به پرونده‌ها مطابق قانون یاری نمایند.
وی افزود: وجود سه اتاق داوری بازرگانی، تعاون و اصناف در استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بسیار گران قیمت و بالایی است که بتوان حداقل ۴۰ درصد از دعاوی بین اصناف تحت شمول این اتاقهای داوری را در خود آنها رسیدگی نمود. این کار باعث رونق و رضایتمندی می‌شود چرا که هم دعاوی در کمترین زمان ممکن، با کمترین هزینه مادی رسیدگی می‌شود و هم به لحاظ تخصصی بودن رسیدگی و اطلاعات تخصصی اعضای این اتاق‌ها از ذات دعاوی و اختلافات و ماهیت مشاغل و اعمال حقوقی طرفین قراردادها کیفیت رسیدگی بالایی خواهند داشت.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000415/n00415851-b.jpg
در این جلسه معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد که روند قانونی تشکیل و آموزش نهادها و مؤسسات داوری و النهایه ایجاد و تأسیس کانون داوری استان در معاونت تحت مدیریتش صورت گرفته به بیان اقدامات انجام گرفته، مقررات و جزئیات اساسنامه کانون پرداخت.
شایان ذکر است در این جلسه تصمیماتی برای نحوه جذب داوطلبان نهادها و مؤسسات داوری و نیز جذب داوران فردی اتخاذ گردید که بزودی توسط دبیرخانه کانون داوری استان و به وسیله رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1