تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۲۶۴۹۹
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

متلاشی شدن ۲ باند قاچاق کالا در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد از متلاشی شدن دو باند قاچاق کالا در استان خبر داد.

حسین بهمنی، از افزایش ۳۲ درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده نسبت به مدت  مشابه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالاهای کشف شده ۳۶۳ میلیارد ریال بوده که نسبت به ۲۷۴ میلیارد ریال ۶ ماهه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد از متلاشی شدن دو باند قاچاق کالا در استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۶۱ فقره پرونده در ۶ ماهه امسال تشکیل شد، پرونده‌های متشکله سال قبل ۹۵۳ فقره بوده است.
وی از دستگیری یک هزار و ۳۸۳ متهم در رابطه با قاچاق کالا خبر داد و افزود: ۶۶۰ دستگاه خودرو توقیف شد، ضمن اینکه پوشاک، سیگار و پارچه بیشترین کالای کشف شده از قاچاقچیان است.
این مسئول با اشاره به حربه جدید قاچاقچیان کالا گفت: بنا بر گزارشات و تحقیقات دستگاه‌های متولی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیاری از خودروهای سنگین حامل کالای قاچاق به دلیل برخورد قاطعانه دستگاه‌های کاشف در کهگیلویه و بویراحمد مسیر خود را تغییر و از مسیر خوزستان به سمت لرستان و تهران می‌روند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد از کاهش تردد خودروهای شوتی در جاده‌های استان هم خبر داد و یادآور شد: در گذشته تقریبا حدود ۲ هزار خودروی شوتی متعلق به استان‌های بوشهر و فارس و ‌‌....از استان تردد می‌کرد اما با افزایش قیمت ارز و دلار و برخورد قاطعانه دستگاه‌های کاشف و قضایی شاهد کاهش تردد است.
وی از استقرار ایستگاه‌ بازرسی ثابت و مصوب در منطقه میمند دنا خبر داد و گفت: در مرحله صدور و کسب مجوز از سازمان محیط زیست کشور  هستیم، پس از صدور مجوز کارهای سوله‌سازی انبار و تجهیزات انجام خواهد شد و با توجه به ملی بودن اعتبارات این مصوبه، پیش‌بینی می‌شود ایستگاه مستقر و به تجهیزات مدرن شناسایی کالای قاچاق مجهز شود.
وی با اشاره به استقرار ایستگاه موقت و مقطعی ایست و بازرسی در خصوص سوء استفاده از کارت بازرگانی خاطرنشان کرد: تاکنون موردی مبنی بر سوء استفاده از کارت بازرگانی و صدور غیرمجاز کارت گزارش نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1