کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت شهادت مقداد بویر

9 مهر 1399 ساعت 23:31

شهادت مسیر انتخاب شدن است، نه انتخاب کردن. برای انتخاب شدن برای شهادت باید طی طریق ‌کرد، و طی طریق از ناحیه مادر با شیر پاکش و از ناحیه پدر ارتزاق بر سفره حلال و طیبش است، که برای این شهید والا مقام اتفاق افتاد و طریق بعدی زنده نگه داشتن روح الهی در وجود انسان است که این خود با رشد معنوی اتفاق خواهد افتاد‌.


پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی شهادت مقداد بویر را تسلیت گفت.
بسم رب شهدا و صدیقین 

شهادت مسیر انتخاب شدن است، نه انتخاب کردن. برای انتخاب شدن برای شهادت باید طی طریق ‌کرد، و طی طریق از ناحیۀ مادر با شیر پاکش و از ناحیۀ پدر  ارتزاق بر سفرۀ حلال و طیبش است، که برای این شهید والامقام اتفاق افتاد و طریق بعدی زنده‌نگه‌داشتن روح الهی در وجود انسان است که این خود با رشد معنوی اتفاق خواهد افتاد‌.
شهید والامقام سرگرد مقداد بویر رفتن زیبایی داشت و شروع زیبایی هم خواهد داشت، رفتنش از این دید که «مولی الموحدین امیرالمؤمنین علیه‌السلام»: فرمودند:
لَیسَ عَنِ الـمَوْتِ مَحیدٌ وَ لا مَحیصٌ. مَن لَم یُقتَلْ ماتَ، إنّ اَفضَلَ الموتِ اَلقَتلُ.
از مرگ راه فرار و گریزی نیست، کسی که کشته نشود (بالاخره) خواهد مُرد، (آری) بهترین مرگ و میرها کشته شدن در راه خداست (سفینه،‌ج ٢، ص ٥٥٣).
و شروع زندگی ابدی از این منظر که «امام جعفرصادق (علیه‌السلام)»فرمودند: ثَلاثَةٌ یَشفَعونَ اِلَی اللهِ یومَ القیامةِ فَیُشَفِّعُهُم: الأَنبیاءُ(ع) ثُمّ العلماءُ ثُمَّ الشُّهَداَءُ.
سه گروه هستند که (به ترتیب) در روز قیامت شفاعت می‌کنند و خداوند شفاعت آن‌ها را می‌پذیرد: اول انبیا(ع)، بعد علما و بعد شُهدا (مستدرک، ج ١١، ص ٢٠).
امیدوارم که راه و رسم شهید مقداد بویر که ایستادگی در مقابل منکر خدا بوده الگویی برای جوانان عزیز میهن باشد و این وظیفه را  که در وحلۀ اول شرع بر عهدۀ او گذاشته بود و در رتبه بعدی قانون.
این شهیدی که از مقام شفاعت برخوردا است وظیفۀ شخصی خود را که با جان دادن در راه خداوند و ریختن خون خود داده است بعد از قانون شرع قرار داد و ایستادگی در مقابل منکر و جلوگیری از اتفاق افتادن منکر را برای آیندگان به عنوان یک درس معرفی کردند که امیدوارم با ایستادگی در مقابل منکر از شفاعت آن شهید عزیز در آخرت و دعای خیر ایشان در زندگی دنیوی برخوردار باشیم.
اینجانب به پیشنهاد و نیابت از طرف نمایندۀ محترم ولی فقیه حضرت آیت الله سید نصیر حسینی (دامت برکاته) در روستای الگن  جهت عرض تبریک و تسلیت  حضور پیدا کردم. 
تسلیت به خاطر از دست دادن جوان و داغ این جوان رشید؛ و تبریک به روح مقدس آن  شهید والامقام که به خاطر خدمت در راه خدا و مردم ایران اسلامی روزیشان گردید. 
من الله توفیق 
پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویر احمد


کد مطلب: 426107

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/426107/پیام-دبیر-ستاد-امر-معروف-نهی-منکر-کهگیلویه-بویراحمد-مناسبت-شهادت-مقداد-بویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1