کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فیش‌های کارآنه هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / رسانه‌ها حق دارند آزادانه و شفاف بنویسند

29 شهريور 1399 ساعت 14:55

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در توضیح فیش‌های حقوقی، گفت: کارآنه‌ای که 12 ماه در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت نشده یکجا پرداخت می‌شود و خود مبلغی بیشتر و بزرگتر می‌شود آیا این تخلف و اجحاف است؟ برخی به دنبال این هستند که مردم را به کف خیابان بیاورند.


 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی معلوم نیست که در آستانه فصل پاییز با ترکیب «سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا» چه اتفاقی خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید

فیش‌های جنجالی هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج + توضیحات یزدان‌پناه

جوابیه‌ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به فیش‌های میلیونی هیأت رئیسه؛ هزینه مبارزه با فساد را می‌پردازیم


 
به گزارش کبنا، حسین کلانتری روز شنبه ۲۹ شهریورماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان افزود: در استان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و زدن ماسک و برگزار نکردن مراسمات پر جمعیت ضروری است چراکه ظرفیت بیمارستان‌های ما محدود است. اگر مردم رعایت نکنند خسارت زیادی می‌بینند. 
وی با بیان اینکه باید تلاش‌ها خود را جهت پیشگیری از سیوع کرونا مضاعف کنیم که گرفتار مشکلات و خسارات بعدی کرونا نشویم، اظهارکرد: در آستانه فصل پاییز هستیم که با سرماخوردگی و آنفلوآنزا همراه است این در حالی است که کرونایی هم وجود دارد، با ترکیب «سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا» معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بنابراین باید سختگیرانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنترل و نظارت کنیم و با دقت و توجه بیشتری دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود تا وضعیت کرونا از این وضعیتی که هست نگران کننده تر نشود و از برزو تلفات انسانی و خسارات جدی پیشگیری و جلوگیری شود.
 کلانتری ضمن دستور به سازمان صمت جهت ساماندهی بازار ماسک و همچنین پارچه مورد نیاز استان جهت تولید ماسک خاطرنشان کرد: سازمان صمت استان نامه‌ای به وزارت بنویسد تا پارچه مورد نیاز تهیه ماسک با حداقل قیمت در دسترس قرار گیرد.
 وی با بیان اینکه خیلی‌ها برای مبازره با کرونا کمک کردند و باید تلاش بیشتری در استان شود تصریح کرد: کارگاه تولید ماسک در پارک علم و فناوری راه‌اندازی شده و تا روزی ۸ هزار ماسک توان تولید دارد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از برخی پایگاه‌های خبری استان کهگیلویه و بویراحمد در انتشار برخی اخبار ناامید کننده مردم که بعضاً خطوط قرمز را هم رد می‌کنند، گفت: برخی رسانه‌های استان همنوا با رسانه‌های آن سوی آب‌ها خدمات نظام و دولت را تخطئه می‌کنند.
 
استعفای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی در پی بی انصافی برخی رسانه‌ها
    
فیلم) صحبت‌های استاندار در باره کارآنه و سفر معاون وزیر 
کلانتری در رابطه با انتشار فیش‌های کارانه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ردبرخی رسانه‌های محلی و فضای مجازی عنوان کرد: بی انصافی برخی رسانه‌ها باعث شد که در این شرایط سخت کرونایی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دسته جمعی استعفاء دهند، حرف من اینست که دستگاه‌های نظارتی و مراجع قضایی فیش‌های کارانه دانشگاه علوم پزشکی را بررسی کنند و در صورتی که در این فیش‌ها اجحاف و خیانتی شده و کار غیرقانونی و غیرشرعی بوده برخورد شود.
 وی ادامه داد: پرداخت حقوق در کشور نرم و مدلی دارد که برای همه است و ما هم از برخورد قانونی با هر چه که تخلف باشد حمایت می‌کنیم و اگر هم این گونه نیست و مانند رویه کشور پرداختی صورت گرفته چرا در برخی رسانه و فضای مجازی خواسته یا ناخواسته دولت و نظام زیر سوال برود و برخی‌ها می‌گویند و می‌نویسند که مرگ و ننگتان باد.!
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رسانه‌ها حق دارند که آزادانه و شفاف انتقاد دلسوزانه و کارشناسانه کنند و بنویسند هر چند که تاکنون هم رسانه‌ها در بحبوحه کرونا یاور مسئولان و سربازان سلامت بوده‌اند و حتی رسانه‌های اصولگرا هم بیش از اندازه کمک کرده‌اند.
 کلانتری با بیان اینکه انتقاد مرز دارد، افزود: بعضی از این‌ها علاوه بر تخریب، اصناف و گروه‌ها را علیه مسئولان تحریک می‌کنند که توجهی نمی‌کنیم اما بعضی اوقات برعکس فرمان رهبری و در جهت مایوس کردن مردم و در مقابل نظام جهت‌گیری می‌شود همان که دشمن می‌خواهد و می‌گوید نظام هیچ کاری نمی‌کند که این خط دشمن است.
 وی ادامه داد: کارانه‌ای که ۱۲ ماه در کشور و استان پرداخت نشده، یکجا پرداخت می‌شود و مبلغی بیشتر و بزرگ‌تر می‌شود آیا این تخلف و اجحاف است؟ برخی به دنبال این هستند که مردم را به کف خیابان بیاورند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: خوب است شرایطی فراهم کنند که ۳۹۰ نفر بیمار کرونایی آواره شوند و بمیرند؟ آیا سربازان سلامت جنایت کرده‌اند که حقشان را وزارت بهداشت داده است؟ بررسی کنید اگر یک ریال اجحاف کرده یا تخلفی شده قاطعانه برخورد می‌کنم اما اگر نبود با رسانه‌های متخلف برخوردی بازدارنده شود که دیگر این موارد تکرار نشود.
 کلانتری در خصوص سفر معاون عمرانی وزیر کشور به استان و اعتباراتی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف که برای استان در نظر گرفته شده خطاب به رسانه‌ها خاطرنشان کرد: آیا می‌شود اسم آن را گذاشت سفر آبکی؟ انصاف نیست و غیرقابل پذیرش است که برخی رسانه‌ها این سفر را زیر سوال ببرند و دل مردم را از نظام و دولت خالی کنند و باعث تحریک و مایوس شدن مردم شوند.
 وی در پایان خطاب به مردم استان ادامه داد: سه روز دیگر وارد پاییز می‌شویم با ترکیب کرونا و آنفلوانزا معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد مردم باید سخت گیرانه رعایت پروتکل‌ها را داشته باشند. 
به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس استان عملکرد مطلوبی داشت و در برخی شاخص‌ها رتبه اول کشور را به دست آورد البته کمبودها و کاستی‌هایی وجود دارد که باید سختگیرانه تر در جهت رعایت پروتکل‌ها عمل شود.


کد مطلب: 425723

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/425723/واکنش-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-فیش-های-کارآنه-هیأت-رئیسه-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-رسانه-ها-حق-آزادانه-شفاف-بنویسند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1