تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۴۲۵۶۷۳

جوابیه‌ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به فیش‌های میلیونی هیأت رئیسه؛ هزینه مبارزه با فساد را می‌پردازیم

۲۷
۰
جوابیه‌ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به فیش‌های میلیونی هیأت رئیسه؛ هزینه مبارزه با فساد را می‌پردازیم
کبنا ؛ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در جوابیه‌ای به انتشار فیش‌های کارانه اعضای هیئت رئیسه دانشگاه در فضای مجازی واکنش نشان داد.
 
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ در متن این جوابیه آمده است:
 
به نام حکیم هستی بخش
اگر می‌خواهید از شما انتقاد نکنند کاری نکنید، چیزی نگویید و چیزی نباشید.
 آلبرت هابارد
 ۱-شفافیت، شاه کلید مسائل امروز ماست. اساس سازمان باید بر اساس قانون و اداره آن، دارای شفافیت باشد و این می‌تواند اعتماد لازم را برای کارکنان آن سازمان و دیگر اعضا جامعه به وجود آورد.
 خصوصاً در بحران جهان شمول کنونی باید با شفافیت با مردم حرف زد تا بتوانیم از این پیچ تاریخی به خوبی عبور کنیم.
 اساساً اولین شرط مدیریت مطلوب و کارآمد در کنار شفافیت، پاسخگویی است.
 از اردیبهشت سال ۹۸ تاکنون تمام تلاش مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر شفافیت مالی و پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها بوده است. فقط یک جستجوی اینترنتی ساده نشان می‌دهد که چه حجمی از پاسخگویی در سطوح مختلف مدیریتی دانشگاه در این شانزده ماه اتفاق افتاده است.
از ریاست دانشگاه و معاونین گرفته تا مدیران ارشد و میانی، گاه و بی گاه و به مناسبت‌های مختلف پاسخگوی مردم و رسانه‌های مختلف بوده و هستند.
 در بحث شفافیت و به خصوص شفافیت مالی نیز دانشگاه گام‌های بزرگی را برداشته و در حال تکمیل این رویه مطلوب و استاندارد است.
سیستم شفاف سازی پرداخت مطالبات یکی از مهمترین سیاست‌های دکتر یزدان پناه از زمان شروع مسئولیت بوده و نظام نوین مالی دانشگاه در سطح استان در دسترس کلیه مدیران و کاربران حسابداری جهت اجرای حسابداری تعهدی قرار گرفته است.
 ۲-اما بحث قراردادها و واگذاری‌های دانشگاه علوم پزشکی خود حکایت مثنوی هفتاد مَن است. زمانی را بیاد بیاورید که اکثر قرار دادها و برون سپاری های دانشگاه با همکاری و همراهی کمیسیون مناقصات دانشگاه در انحصار یکی دونفر بود و بقیه شرکت‌ها و پیمانکاران نهایتاً فقط نقش تماشاگر را داشتند و شکایاتشان نیز ره به جایی نمی‌برد.
 اما در ۱۶ ماه اخیر این روند کاملاً تغییر یافت و بر مدار قانون مداری و شفافیت محوری قرار گرفت.
 در این رویه جدید صرفه و صلاح و انتفاع دانشگاه در اولویت قرار گرفت. همه واگذاری‌ها براساس آئین نامه مالی معاملاتی و با کمک قراردادهای مصوب سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت انجام گرفت.
 دیگر مانند قبل، آگهی‌های واگذاری به صورت صوری و برای یکی دوساعت در سامانه قرار نمی‌گرفت و حداقل دو هفته زمان برای ثبت نام و مشارکت شرکت‌ها زمان در نظر گرفته شد.
 و به همین سبب بود که آمار حدوداً ۶۰ درصدی شکایات از نحوه واگذاری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در زمانی نه چندان دور به کمتر از پنج درصد در زمان حال رسیده است و دیگر خبری از انحصار پیمان‌های رنگ و وارنگ درید یکی دو نفر نیست و هیچ شرکتی بیش از دو پیمانکار در دانشگاه علوم پزشکی ندارد و دیگر مانند سابق دانشگاه جولانگاه هیچ شرکت و پیمانکاری نیست.
 ۳-در بحث پرداخت کارانه مدیران و اعضا هیئت رئیسه نیز نه تنها هیچ‌گونه تخلفی صورت نگرفته است بلکه بر خلاف رویه قبل که این کارانه‌ها با تاخیری یکی دوماه پرداخت می‌شد با نظر مؤکد رییس دانشگاه با تاخیری یکساله پرداخت می‌شود تا حداقل عدالت درمورد پرداخت‌های پرسنل بهداشتی درمانی و ستادی نیز لحاظ گردد.

بیشتر بخوانید:

فیش‌های جنجالی هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج + توضیحات یزدان‌پناه


 در همان دوران، مطالبات پرسنل درمانی شاغل در بیمارستان‌ها نیز به بیش از 18 ماه هم می‌رسید ولی در حال حاضر کمترین فاصله پرداختی نیروهای ستادی و مدیران با نیروهای بهداشتی و درمانی وجود دارد کما اینکه در بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی پرداختی پرسنل درمانی چند ماه جلوتر از مدیران و پرسنل ستادی است.
 این در حالی است که بسیاری از پرسنل بهداشتی در نقاط مختلف استان کارانه سه ماهه اول سال ۹۹ را نیز دریافت کرده‌اند ولی کارانه اعضا هیات رئیسه و مدیران ارشد دانشگاه فقط ۶ ماه اول سال ۹۸ پرداخت شده است.
اسناد منتشره در رسانه‌ها نیز مربوط به سال گذشته است و کاملاً قانونی و در چهار چوب دستورالعمل وزارتی و با نظارت دستگاه‌هایی از جمله سازمان بازرسی و سازمان دیوان محاسبات انجام شده است.
 ۴-اگر کمی انصاف داشته باشیم نباید از یاد ببریم که از زمان شیوع ویروس کرونا در استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی می‌توانست بر اساس دستورالعمل وزارتی ماهیانه هشت میلیون تومان پاداش مصوب کرونا را دریافت کند یعنی مبلغ ۵۶ میلیون تومان برای هفت ماه اخیر. اما کل مبلغ واریز شده به حساب دکتر یزدان پناه مبلغی کمتر از دومیلیون تومان بوده است.
 این یعنی اینکه رئیس دانشگاه تنها چیزی در حدود سه درصد از حق قانونی خود را از محل پاداش کرونا دریافت کرده است تا نه تنها شرمنده کادر بهداشت و درمان نباشد بلکه الگویی برای دیگر مدیران دانشگاه نیز باشد.
 ۵-با انتخاب سرپرست دانشگاه در بهار سال ۹۸، مدیران دانشگاه تصمیم گیرنده دانشگاه می‌باشند و نهادهای قدرت خارج از دانشگاه نقش چندانی در تصمیم سازی ها و انتخاب مدیران دانشگاه ندارند که مدیران دانشگاه با حمایت مردم، دانشگاهیان، استاندار، قوه قضاییه و سایر نهادها در برابر زیاده خواهی ها ایستاده و خواهد ایستاد و بهای آنرا نیز پرداخت کرده و می‌کنند.
  ۶-شاید لازم نباشد که یادآوری کنیم فساد سبب فرسایش سرمایه اجتماعی، کاهش اعتماد مردم، بالا رفتن هزینه انجام فعالیت‌ها، تخصیص غیر بهینه منابع، نفی شایسته سالاری و برهم زدن ساختار عدالت در ایجاد فرصت‌هاست.
 مبارزه با فساد نیز از مطالبات تاریخی ملت ایران و مردم شریف این دیار دلاور خیز است و ضرورت آن در شرایط فعلی جامعه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
 اما قطعاً باید یادآور شویم که مبارزه با فساد هزینه دارد و هجمه‌های عجیب و غریب چند وقت اخیر علیه دانشگاه علوم پزشکی نیز نتیجه ائتلاف نامیمون چند قلم به مزد شناخته شده و چند پیمانکار عصبانی است.
 اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی نشان داده از بلوای مخالفین هراسی ندارد، مقابل پنهان کاری می‌ایستد و با اسرار گرایی مقابله می‌کند.
 ۷-مدیریت و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی خواهان برخورد قانونی و خارج از نوبت دادستان مرکز استان در برابر سایت‌های متخلف و افرادیکه در اینستاگرام توهین و بی احترامی به مدیران دانشگاه نموده‌اند، می‌باشد.
 خدایا چنان کن سرانجام کار
توخشنود باشی و ما رستگار
نام شما

آدرس ايميل شما

منصف
Iran, Islamic Republic of
جوابیه تاحدود زیادی درسته باید عملکردضعیف علوم پزشکی استان نقد بشه اما انتشار لیست و فیش حقوق و مزایا چون پای آبروی افراد در میان است اصلا کار پسندیده نیست.
دهها دستگاه کنترل برای این موارد هست بهتره که اگر کسی مدرکی داره محرمانه تحویل دستگاه های نظارتی بده.
اما اینکه توان و شرایط لازم را ندارند یه حرف دیگه هست.
سرباز گمنام
Iran, Islamic Republic of
وقتی دستگاه نظارتی کاری انجام نده باید رسانه ای کنی
Iran, Islamic Republic of
هیچکس تو کرونا کار نکرد فقط شما بخورید قیامتی هم هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
انشا بود نه جواب
مجموعا گفته حقمون بود خوردیم
راستی چرا فامیل نزدیک ایشان پیمان ها را برداشته و بقیه تماشاگرند
Iran, Islamic Republic of
نگفتی قضیه فیش ها چی شد
پرسنل بیمارستان شهیدرجایی گچساران
Iran, Islamic Republic of
نگارنده محترم ایا اطلاع دقیق از فرمایشات خود داری شما میدانید پرسنل بیمارستان شهیدرجایی گچساران ۱۳ ماه کارانه طلب کار هستن ازمرداد ۹۸ تاکنون لباس از ۹۶ تاکنون مرخصی از ۹۸ تاکنون وووووووووووو
کدوم بیمارستان مطالبات کارانه ۹۹ دریافت نموده لطفا نام ببر
دراین اوضاع کرونای کمتر کارد به دل کادر درمان وپرسنل بیمارستانهابزنید مردم فکرمیکنند حرف های شما واقعیت دارد
Iran, Islamic Republic of
این که کارانه پرسنل شهیدرجایی گچساران خیلی عقب مانده تقصیر دکتریزدان پناه نیست از ضعیف بودن ریاست بیمارستان وریاست شبکه هست ریاست هردو تحت تاثیر طیفی هست که دیگه حناشون رنگ نداره ولی متاسفانه // همچنان اختیارش در دست این عده میباشدایشون بیشتر در حفظ صندلی خود می کوشد و بس غافل از اینکه قراین براین میباشد که هردو در آخر دوران ریاست خود هستن
سرباز گمنام
Iran, Islamic Republic of
کارانه و حقوق های عقب مانده بیمارستان شهید جلیل تقصیر کیست؟
Iran, Islamic Republic of
الان ایی طومار چه ربطی و خبر فیش های نجومی داشت؟؟
بحث ینه ک سیچه ایشا روءسا حقوق چند ۱۰ میلیونی تونه ماهانه سروقت ایسونیت ولی کارگران و کادر درمان هنوز معوقات ۵-۶ ماهه حقوق دارن و پرداخت وانبیه؟؟
سیچه ماست هانه ایریزی من قیمه ها؟؟؟
ایی طومار ها دلیلی بر رفع اتهام ایشا بخاطر عدم پرداخت حقوق نیسی!!!
ظاهرا شما قانون شفاف سازی و آگاهی بخشی عمومی که حق همه مردم هسی نه با قانون برخورد اشتباه گروتیته؟؟؟؟
پرسنل بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
نظام پرداخت رو علوم پزشکی داره با فیش حقوقی بسیار پایین ترحم جامعه را بدست میاورند اما پرداخت های اصلی که شامل پرکیس(کارانه)اضافه کاری حق کرونا و دها آیتم نجومی دیگه که فقط برای مدیران رده بالای استانی و شهرستانیست و بقیه کارمندان ستادی و پرستاری کارانه ای معادل صد تا دویست هزار تومن شاملشون میشه
علی جون
United Kingdom
جناب یزدان پرست اگر میگی تا یکمی هم جمع کنیم دوباره بدیم به شما
مرد حسابی در حال حاضر تمام ادارات ما دچار هستن و از همه بیشتر اونی هست که میگه ما بیشترین شفافیت رو داریم
مرد حسابی من لااقل چند مرتبه شکایت آوردم به همین علوم پزشکی و با گفتن مصوبه قاتنونی زبون آدم رو میلبندین
کارتون شده همه ش
رو نگاه کن ببین چطور مامرات علوم پزشکی دریافت میکنن و تو همین اوج کرونا چشمشون رو رو عمل های زیبایی کلینیک مهر گچساران میبندن و راحت میگن مجوز داره
اگر مجوز داشت که تو یاسوج عمل میکرد اما کارمند شما هم چشمش رو میبنده برگه رو مهر میکنه میگه برو عمل کن همین که ما کرونا نگیریم خوبه بزار همه مردم برن زیرش و پزشک ما چاق تر بشه
مل های زیبایی که همین الان چند روز در هفته بی سر و صدا در کلینیک مهر گچساران میافته رو بررسی و جلوگیری کن لااقل به خاطر آخرت خودت
محمد
Iran, Islamic Republic of
شکی نیست که در هر دوره ریاست ،گروهی زیاد خواهی می کنند و باید جلوی آنها گرفته شود چنین اتفاقی در تمام دوره های قبلی نیز بوده از جمله دکتر چمن و دکتر ایلامی ولی جناب اقای دکتر یزدانپناه آنچه مهم است نباید تبعیضی وجود داشته باشد تبعیض به همراه خود فساد می آورد هر چند اینکار ممکن است قانونی باشد اما یک جاههایی وجدان را باید قاضی قرار دادمثلا با توجه به ذینفع بودن ؛کارانه هیات رئیسه واجب تر است یا حقوق چند کارگر با مواجب کم که بطور مستقیم در معرض کرونا هستند ، با آرزوی موفقیت برای شما
دستفروش
والا ما که 22 ماهه کارانه نگرفتیم.2 ساله حق مسکن نگرفتیم.سه ساله حق شیر و روپوش نگرفتیم.اینا به یکی دو نفر پرداخت میکنن بعد کل سیستم رو تعمیم میدن به اونا.کارانه نخواستیم.حداقل دم از صداقت نزنید
Iran, Islamic Republic of
نقد را باید جواب داد ولی شایعه پراکنی افراد مغرض ارزش جواب دادن ندارد
الف
Germany
آقا چی میگید کافی یک نفر بیاد تحقیق ما شبانه روز شیفت میدیم ساعت کاری زیاد اما حقوق نه برمبنای ساعت بلکه برمبنای قراردادی که خودشون بستن پرداخت میکنن اظافه کار رو نیروهای ستادی میبرن و مقداری پول میدن به مسئول درمانی و میگن تقسیم کن بین بقیه وای بر شما از اون روزی که توی گور تنگ و تاریک بخوابین من که حلال نمیکنم
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
آخ اون زمان کرونا نبود این همه گرفتن الان که دیگه قانونیه، کادر درمان از جون مایه گذاشتن ستادی ها پولها رو میبرن شفافیت مالی این همه سند، سند تکراری، که خود بیخیالش ن شد
کادر درمان
Iran, Islamic Republic of
.ریسی که بر تو داره نظارت می‌کنه.
کادر درمان الان ۱۵ ماه کاراته و اضافه کار عقب هست،ظلم کمبود نیرو هم داره به ما تحمیل میشه و تازه نامه نوشتن که از حقوق پرسنل و کادر درمان کم کنید .
چرا این همه مردم میدهید،حق کرونا ،کدوم حق کرونا را دادید،!؟حق کرونایی که برای کارشناس ساعتی ۱۷ هزارتومان میشه و ساعتی ۴ هزارتومان هم ندادید.
کجا انصاف به خرج دادید،واقعا خودتان هم عصاره همان دولت هستید و بعد از فیش های میلیونی
علی
Iran, Islamic Republic of
اگه پرسنل دانشگاه خواهان پیگیری از افشاء کارانه خداتومنی شما هستند اگه به فکر سلامت مردم وایجاد انگیزه کاری در پرسنل هستین-از سال 98 تاکنون حق مسکن 80 هزارتومنی ما پرسنل که ندادین )بلی کارانه کارکنان زیر مجموعه تا3 ماه اول 99 پرداخت کردین ولی هر شهرستان مجموعا بین 40 تا 90 میلیون دادین برای کلیه پرسنل آن شهرستان که الحمدالله در راس شبکه های بهداشت درمان شهرستانا 40 درصدش الباقی هم قطره چکانی بین ماها پرسنل سیستم بهداشت و درمان تقسیم میشود.تا الان کدوم معاون یا مدیر ارشد دانشگاه پاسخگوی پرسنل بود که دم از پاسخگویی میزنید
مهدی
United Kingdom
تو این شرایط پرسنل بیمارستانها رواز ترس رها کردید و از اون طرف دارید
وحید
Japan
جوابیه نبود انشای ضعیفی بود که فردی نوشته، نمیدانم چطور کسی که تایید حکمش ۱۵ ماه طول میکشه اونم با سیاسیون اینطور از موضع بالا با مردم سخن میگه
در عجبم که چطور معاون ایشون برای یک ایتم حق مسکن دریافتی ده ها میلیونی داشته جلوی چشم ایشون خودشون به ۳٪ اکتفا کردن
حسین
Iran, Islamic Republic of
لطفا اینقد مردم مردم نکنید،
امیدواریم وزارت بهداشت خودش فکری به حال مردم محروم کنه وگرنه با وجود این هرروز بیانیه جریان داره بجای کار هرروز مشخص شدن زاویه ای جدید
سند به این روشنی تکذیب نمیشه هیچ تازه میگن کم گرفتیم
دانشجوی پزشکی
Iran, Islamic Republic of
چه اعتماد به نفسی دارن، لطفا صدای ما رو هم برسونید دانشکده پزشکی مثل بقیه قسمت ها . باورتون میشه دانشجوهارو مجبور کردن برای کلاس حضوری علی رغم اعتراض دانشجوها بیان یاسوج امروز اومدیم یاسوج و میگن کلاسا تشکیل نمیشه!!!! ب عجیبی به جان دانشگاه افتاده
زحمتکش
Iran, Islamic Republic of
حق کرونا به نگهبان حراست درب ورودی اورژانس بیمارستان شهیدرجایی که روزانه با بیماران کرونای سرکار دارد ومدام انان را جابجا می کند وارتباط تنگاتنگ با این بیماران دارند ۲۰۰تومان دادند ایا وجدان وانصاف نیست کی باید جوابگو باشد به افرادی که درسیستم اداری این بیمارستان هستند بالای ۵۰۰ت پرداخت کردند مسولین محترم حراست دانشگاه وبازرسی لطفا اقدام فرماید
Iran, Islamic Republic of
آقا تو رو خدا ببخشید ای نگارنده انشا ای سخنگوی ریاست علوم پزشکی ای همه کاره دانشگاه ای . اصلی دانشگاه به بزرگواری خودتون ببخشید منظور این بود که این پولا کم بوده شما حقتون بالاتر از اینا بوده انشاءالله پرسنل همکاری میکنن مبلغی جمع آوری خواهد شد به حسابتون واریز میشه فقط امیدوارم از ما راضی باشید. کارمند کارگر پرستار پزشک هیئت علمی و... کیلو چند? اصلا پول می خوان چیکار? توقعات خیللللللی بالاست
سعادت
Iran, Islamic Republic of
جلویه خبرنگاران را گرفتن هزینه خطرناکی برايه ملت دارد به آزادی بیان اعتقاد داشته باشید.......
ندای سلامت
Iran, Islamic Republic of
مسولین محترم
سخنگو
مشاور
که این دیکته کردی ازکجا خبرداری؟؟؟؟
چقدر درمورد بیمارستان شهیدرجایی گچساران اطلاعات داری؟؟؟؟؟
ایامیدانی ۱۳ماه پرکیس کارانه طلب کارهستن؟؟؟
ایااطلاع داری ۴سال پول لباس طلب کار هستن؟؟؟؟
ایامیدانی ۲سال پول مرخصی طلب کارهستن؟؟؟؟
ایامیدانی ۲سال هزینه مسکن ماهی ۸۰هزارتومان طلب کارهستن؟؟؟
واقعا
سرباز گمنام
Iran, Islamic Republic of
سلام

چرا // که در سال گذشته جز نیرو های اخراجی بوده و الان دوباره بعنوان نیروی حراست (نگهبان)بکارگیری شده و درواقعیت به مدت ۶ ماه مسئولیت حراست و درحال حاضر/را برعهده دارد
و چرا ۲۳ نفر نیروی نگهبان ماهی ۳میلیون تومان حقوق میگیرند ولی/ک هم رده آنهاست و ساعات کاریش از ۲۳ نفر کمتر است ولی ۴ میلیون ونیم حقوق میگیرد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1