تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۴۲۵۳۰۷
دولت تدبیر و امید یادگار خوبی از خود بجا بگذارد؛

استاندار خواستار توجه معاون رئیس جمهور به مناطق زیلایی، دیشموک، بیدانجیر چرام، پیچاب باشت شد

۰
استاندار خواستار توجه معاون رئیس جمهور به مناطق زیلایی، دیشموک، بیدانجیر چرام، پیچاب باشت شد
کبنا ؛
سالهای زیادی است که مردم محروم مناطقی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از انها در حضور معاون رئیس جمهور نام برد، در محرومیت امکانات، فقر و مشکلات به سر می برند. همیشه مسئولان در شروع مسئولیت خود به این مناطق سر می زنند ولی رفع محرومیت این مناطق عزم جدی تری را نیاز دارد. کلانتری از معاون رئیس جمهور درخواست کرد در جلسه ای با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در خصوص مشکلات این چهار منطقه و  منطقه محروم دیگر گفت و گو و چاره اندیشی شود. حال که دولت تدبیر و امید به ماه های پایانی کار خود نزدیک می شود، کاش یادگاری خوبی از خود، در این مناطق محروم به جا می گذاشتند.
کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش کبنا نیوز؛ عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، کریمی نژاد مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری، روشنفکر نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون و حجت الاسلام موحد نماینده شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی، کلانتری را در این دیدار همراهی کردند.
حسین کلانتری هدف از این دیدار را طرح مشکلات مناطق روستایی و کم برخوردار استان برشمرد و گفت: انتظار می رود جهت اجرای پروژه های عمرانی در فصل راه، آب، فرهنگی، آموزش و پرورش، تولید و اشتغال روستایی مناطق محروم و کم برخوردار استان اعتبار ویژه ای تخصیص داده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اقدامات انجام شده و نیاز های اعتبارات تکمیلی  پروژه های مناطق مورد اشاره پیشنهاداتی مطرح کرد و از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم روستایی خواستار توجه بیشتر به مناطق روستایی و عشایری استان شد.
وی خواستار نشست مشترکی با حضور استاندار، مجمع نمایندگان استان با دکتر جهانگیری معاون اول ریاست جمهور و وزرای ذیربط در دفتر معاون اول در خصوص بررسی مشکلات مناطق  روستایی و کم برخوردار و اختصاص اعتبارات و تسهیلات مناسب تر به استان شد که مورد استقبال دکتر امید قرار گرفت.
کلانتری تاکید کرد: می طلبد در این نشست به صورت خاص مشکلات برخی مناطق روستایی استان در ۹ شهرستان به ویژه مناطق زیلایی، دیشموک، بیدانجیر چرام، پیچاب باشت و سایر مناطق محروم استان مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به هنر دست زنان استان و تولیدکنندگان فرش خواستار حمایت جدی از تولید کنندگان گلیم و فرش در مناطق مختلف استان شد.
نماینده ارشد اجرایی دولت در استان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد مردم استان در مناطق روستایی ساکن هستند، گفت: توسعه روستاها یک خط مشی مناسب جهت دست یافتن به توسعه پایدار است.
استاندار از توجه ویژه دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مناطق روستایی و عشایری  قدردانی کرد و گفت: تسریع در روند اجرای طرح‌های روستایی و کمک به این مناطق از اولویتهای مهم دولت است.
کلانتری با تاکید بر اینکه پیشرفت و تخصیص اعتبار به روستاها موجب ماندگاری مردم در این مناطق می شود، بیان کرد: تسریع در روند اعطای تسهیلات اشتغال روستایی یک ضرورت انکارناپذیر است و این مهم موجب ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و ایجاد حاشیه نشینی خواهد شد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ضمن تشکر از پیگیری ها و  ارایه مشکلات و دغدغه های استان توسط استاندار، عنوان کرد: در حال حاضر محدودیت ها و تنگناهای اعتباری در سطح کشور وجود دارد.
وی تاکید کرد: برای رفع مشکلات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همگام با مسئولان استان تلاش می کنیم.
لازم به ذکر است در این نشست و  بر اساس پیشنهادهای استاندار استان مقرر  شد مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی در مرحله اول و مبلغ ۱۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره جهت تولید واشتغال روستایی به استان تخصیص یابد.
گفتنی است فیلی معاون عمرانی استاندار در ابتدای این نشست گزارشی از آخرین روند پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست اجرا در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق روستایی ارائه داد.


نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1