تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۴۲۵۲۱۲
گزارش کبنا از نشست ستاد ملیِ مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد:

حرف‌های نگران کننده فرمانده پلیس از وضعیت کرونا در کهگیلویه + پاسخ یزدان پناه / واکنش استاندار به اعتراض پویش مردمی مبارزه با کرونا؛ یعنی چه؟

۱۵
۰
حرف‌های نگران کننده فرمانده پلیس از وضعیت کرونا در کهگیلویه + پاسخ یزدان پناه / واکنش استاندار به اعتراض پویش مردمی مبارزه با کرونا؛ یعنی چه؟
کبنا ؛پیش از ظهر امروز، شنبه (15 شهریور 1399) نشستِ ستاد ملیِ مقابله با کرونا  استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان در محلِ ساختمان دولت برگزار شد.
به گزارش کبنا، افتخاری مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان ضمن ارائه‌ی گزارشی از وضعیت برگزاری مراسمات ایام محرم، از همه‌ی نهادها و دستگاه‌های استانی تشکر کرد. به گفته‌ی وی، در برگزاری مراسمات، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به‌نحو بسیار خوبی انجام شد؛ میزان رعایت در مساجد، هیئت‌ها و دسته‌جات، 88 درصد، رعایت پروتکل‌ها توسط خادمین و مسئولین 96 درصد و همچنین توسط مردم 90 درصد بود. وی در ادامه به خدمات ارئه شده اشاره داشت از قبیل: برگزاری جلسات مختلف، تشکیل گروه‌های مجازی، جلسات ویدئوکنفرانس برای مبلغین، پخش برنامه از صدا و سیما، ارتباط با خیرین، عزارداری متمرکز، تهیه‌ی پرچم و پارچه و... .
وی در ادامه ضمن تشکر از مردم بیان کرد: به همت مردم و رسانه، استان ما خوب دیده شد؛ حتی در شبکه‌ی پرس‌تی‌وی هم بازتاب خوبی داشت. وی در پایان خاطرنشان کرد: از استاندار محترم نیز تشکر می‌کنم. مداحی استان‌دار الگوی خوبی بود. برگزاری مراسمات محرم نیز حاصل زحمات چندماهه‌ی همه‌ی نهادها و دستگاه‌ها بود که از همه‌ی آنها نهایت سپاس و قدردانی را دارم.
سردار انصاری، فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه بیان کرد: از زمان شیوع کرونا تا امروز، 74 نفر از همکاران ما مبتلا شده‌اند. 55 نفر از آنها بهبود یافته‌اند. 18 نفر در قرنطینه هستند.
وی در ادامه به پارک ولایت اشاره کرد و گفت بهتر است که شب‌ها نور پارک روشن باشد تا تبدیل به محلی برای اوباش و ولگردها نشود. در بحث آرامستان‌ها نیز کاری کنید که به برخورد فیزیکی کشیده نشود.
وی در ادامه ضمن اشاره به وضعیت کرونا در استان، وضعیت کهگیلویه را بحرانی‌تر توصیف کرد و گفت: کهگیلویه دارد نابود می‌شود، امکاناتی هم ندارد، لطفاً رسیدگی بیشتری نسبت به آنجا داشته باشید.
سردار انصاری افزود: در ارتباط با بحث مدارس، الان بعضی از مناطق واقعاً محروم هستند، دانش‌آموز به اینترنیت، گوشی و یا تبلت دسترسی ندارد. باید فکری اساسی برای آنها کرد. در مدارس، سال‌های پیش ما سرویس مدارس را استعلام می‌گرفتیم. اما امسال به دلیل این وضعیت کرونا هنوز در ارتباط با سرویس مدارس اقدامی صورت نگرفته است. برای ما خیلی مهم است که دانش‌آموز را به دست چه کسی بسپاریم.
پرویز یزدان‌پناه ریاست دانشگاه علوم پزشکی، خطاب به سردار انصاری بیان کرد: افزایش میزان ابتلاء به کرونا در کهگیلویه مربوط به مراسمات عروسی و تشیع جنازه‌ها بوده است. ما جلسات مختلف داشتیم و وضعیت را بررسی کردیم. کارهایی هم انجام دادیم و در دست انجام هم داریم. مثلاً 150 ملیون تومان برای راه‌اندازی اورژانس قدیمیِ آنجا پرداخت کردیم. اورژانس جدید را نیز به بیماران کرونا اختصاص دادیم. چند متخصص نیز به دهدشت فرستادیم. دیگر در این زمینه کمبود نداریم. در بحث دارو نیز 25 درصد از سهمیه‌ی دارو را نیز به دهدشت اختصاص دادیم.
وی ادامه داد: در بحث تجهیزات فردی در دهدشت مشکلی وجود ندارد. اما در کل استان در این زمینه مشکل هست.
وی بیان کرد: فردا هم در تهران در همین خصوص کرونا جلسه‌ای داریم که در آن درباره‌ی کمبودها و مشکلات استان بحث خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه گفت: شمار قربانیان کرونا در استان به 88 نفر رسیده که از این تعداد 82 نفر دارای بیماری زمینه ای و 6 نفر دیگر بدون بیماری زمینه ای بوده‌اند.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان پناه روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا در یاسوج ابراز داشت: ۲۷۸ بیمار در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان اند و از این تعداد ۱۱۷ نفر مبتلای قطعی هستند.
وی افزود: ۲۳ بیمار کرونایی نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری می باشند، که از این تعداد ۴ مورد از آن ها زیر دستگاه هستند.
یزدان پناه تصریح کرد: ۴۸۶۱ بیمار بهبود یافته کامل هستند و هم اینک۹۰۰ بیمار قزنطینه در منزل تحت مراقبت اند.
وی عنوان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۴۸۶۱ مورد گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: میزان بروز بیماری در کشور ۴.۵ در یک هزار نفر و در استان ۸.۷ در هزار نفر جمعیت است.
وی تاکید کرد: میزان مرگ میر در کشور ۲۶ در یکصد هزار نفر و در استان ۱۲ در یکصد هزار نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش ۴۰ درصدی بستری کرونا در استان به نسبت دو هفته گذشته خبر داد.
وی عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا۲۵۰ تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم که هم اینک ۲۸۰ تخت توسط این بیماران اشغال شده است.

جمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بحث پاساژها هنوز مشکل داریم. وی در ادامه از رسانه‌های استان به‌دلیل حاشیه‌سازی انتقاد کرد.
وی افزود چرا رسانه‌ها فقط بخش کمی از اخبار را پوشش می‌دهند؟ فقط بخش کمی از آن را بولد می‌کنند و بقیه را نادیده می‌گیرند.

کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز صحبت خود را با تشکر از دستگاه‌ها و نهادهای استانی آغاز کرد.
وی در ادامه بیان کرد: روند افزایشی ابتلا به کرونا باید کنترل و مدیریت شود. فردا هم در تهران جلسه‌ای برگزار می‌شود که امیدواریم بهره‌ی زیادی برای استان داشته باشد. ولی فارغ از هر چیزی، افزایش ابتلاء به کرونا به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ به‌خاطر برگزاری مراسمات عروسی، تشیع جنازه‌ها و حضور در آرامستان‌هاست. وی با اشاره به کلیپ ویدیوئیِ منتشر شده از یکی از آرامستان‌های استان بیان کرد: عده‌ی کمی با رفتار نادرست‌شان فرهنگ یک استان را خدشه‌دار می‌کنند.
وی افزود: در برگزاری مراسمات محرم امسال، پروتکل‌های بهداشتی کامل رعایت شدند، نظم و انظباط خوبی مشاهده شد که از زحمات دوستان تشکر می‌کنم.
کلانتری ادامه داد: روند افزایشی باید مدیریت شود، تنها راه هم این است که مردم رعایت کنند. یک سری گروه‌ها خوب رعایت می‌کنند. اما برخی گروه‌ها ضعیف هستند؛ در پاساژها میزان رعایت 54 درصد است که این به معنای آن است که از هر 100 نفر نصفی از آنها ماسک نمی‌زنند و رعایت نمی‌کنند و همین باعث می‌شود افرادی هم رعایت می‌کنند توسط این عده در معرض خطر قرار گیرند.
 علاوه بر پاساژها، پیشخوان‌ها، مراکز اقامتی، و پایانه‌های برون‌شهری نیز وضعیت مطلوبی ندارند.
وی ادامه داد: در آرامستان‌ها کمک شود که چالشی به وجود نیاید. در بقیه‌ی استان‌ها این مسائل حل شده است. نیازی به این‌همه ازدحام نیست. این کلیپ‌ها در سطح کشور پخش می‌شوند و برای چهره‌ی استان خوب نیست.
وی در ادامه افزود: در داروخانه‌ها به وضعیت خوبی رسیده بودیم که متأسفانه افت کرده است.
در هر صورت مهمترین مسأله این است که مردم همگی رعایت کنند.
وی در اشاره به اصناف بیان کرد: ما خودمان نیز از تعطیلی‌های موجود راضی نیستیم ولی چاره‌ای جز این نیست. جان مردم در خطر است. در برخی مغازه‌ها چندمتری می‌بینید افراد زیادی تجمع کرده‌اند، بدون ماسک، بدون رعایت فصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی. اگر این افراد رعایت کنند، تعطیلی هم نخواهیم داشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به بحث بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت:  بازگشایی مدارس یک روال منطقی و قانونی است که هر ساله صورت می‌گیرد. ستاد ملی نیز امسال تصمیم گرفت که مدارس با رعایت سخت‌گیرانه‌ی پروتکل‌های لازم از نیمه‌ی شهریور باز شوند. این یک تصمیم ملی است نه استانی.
وی بیان کرد آیا با تعطیلی مشکلی حل می‌شود؟ سلامت حائز اهمیت است. قرار شده است با رعایت بهداشت، دانش‌آموز درس بخواند. پس این یک تصمیم ملی است و هیچ مسئول استانی‌ای نمی‌تواند از دستور ستاد ملی کرونا سرپیچی کند. چنانچه تصمیم استانی بود ما مثل روال قبل بر اساس وضعیت استان تصمیم‌گیری می‌کردیم. بازگشایی در تمام استان‌ها انجام می‌شود. چه در استان‌های قرمز و چه در بقیه‌ی آنها. در هر 31 استان کشور وضعیت به یک صورت است.
وی ضمن تأیید دغدغه‌های خانواده‌های دانش‌آموزان بیان کرد: خانواده‌ها حق دارند که نگران فرزندانشان باشند. باید این دغدغه‌ها بررسی و رفع شوند. البته با حضور و مشارکت خود خانواده‌ها. انجمن اولیا و مربیان حتماً باید کمک کنند.
وی در ادامه با انتقاد از برخی رسانه‌های استانی، گفت: برخی رسانه‌ها تیتر زده‌اند: «پویش مردمی در اعتراض به بازگشایی مدارس». یعنی چه واقعاً؟ یعنی باید مدارس را تعطیل کنیم؟ آموزش و پرورش کارش را شروع کرده و همه باید به آن کمک کنیم و من هم همین‌جا اولین کمکم را اعلام می‌کنم: هیچ دستگاه خدماتی حق قطع انشعاب هیچ واحد آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد را ندارد.
وی ادامه داد: همه باید مشارکت کنیم. آموزش و پرورش امسال بیش از هر سال دیگر به کمک همه‌ی نهادهای دیگر نیاز دارد.
استاندار ضمن تشکر از اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: فضای رسانه‌ایِ استان کهگیلویه و بویراحمد را در مسیر کمک به آموزش و پروش قرار دهید.
وی ضمن انتقاد مجدد از برخی رسانه‌ها ادامه داد: تا یک جایی می‌شود مماشات کرد. تا جایی می‌توان نادیده گرفت که منجر به تشویش اذهان عمومی نشود. و گرنه دیگر نمی‌شود، گذشت کرد.
وی در پایان افزود: امیدوارم با همدلی، همراهی و وفاق بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم. پاک کردن صورت مسأله هنر نیست. هنر این است که مسأله را درست حل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ععععع
Iran, Islamic Republic of
تصمیم نا بخردانه ای است بازگشایی مدارس در حقیقت آغوش گشایی بر روی مرگ است
خلیفه
Iran, Islamic Republic of
آقای یزدانپناه روستای باگ بالای ۲۰نفر بیمارکرونایی در قرنطینه دارد ولی هیچگونه حمایتی حتی آب ژاول یا کوچکترین موادغذایی وتوجه ای نمیشه
Iran, Islamic Republic of
پس این یک تصمیم ملی است و هیچ مسئول استانی‌ای نمی‌تواند از دستور ستاد ملی کرونا سرپیچی کند
میشه بفرمایید رییس ستاد ملی کرونا چرا قدم رنجه نفرمودن برن مدرسه زنگ شروع سال تحصیلی رو بزنن؟
میشه لطف کنید بفرمایید چرا اینقدر اصرار بر بازگشایی مدارس در این بحران کرونا دارید ؟
میشه بفرمایید اگر تو این استان دو تا هم نه بیشتر دانش آموز بیمار شد شما بعنوان رییس ستاد استانی کرونا تخت ای سی یو کودکان و فوق ریه از کجا میخوای بیاری
لپ‌کلام‌ اینکه بگو تصمیم ملیه چون من مجری بی چون و چرای نهاد ریاست جمهوری در استان هستم یعنی عملا رییس ستاد استانی بودن یعنی کشک
کبنا میدونم منتشر نمیکنی حداقل حرفم رو به این نامدیران زدم
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار سوال همین هست که چرا نمی شود تعطیل کرد؟البته این که موضوع مربوط به استان نیست ودر سطح کشور باید حل شود حرف منطقی هست
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی جناب استاندار مگه مردم دیوانه اند بچه هاشونو به استقبال مرگ بفرستن فک کنم خودتون بچه مدرسه ای ندارین؟!!!
رویا
Iran, Islamic Republic of
چراجلوی مراسم خاکسپاری وفاتحه خونی رونمیگیرن به گفتن وتذکردادن هیچ فایده نداره ادم تورودربایسی گیرمیکنه مجبوربره ماخودمون یه چهلم نرفتیم صاحب عزاباهامون قهرمیگه چهلم بچمون نیومدن بایدبه زورجلوبرگزاری هاروبگیرن ماموربزارن توقبرستونابگن شلوغش نکنن فقط وفقطحرف میزنن هیچ عملی نیست
Iran, Islamic Republic of
تنها یک راه برای فلج کردن یک کشور لازم است و آن اینست که یا آموزش و پرورش را در آن کشور نادیده بگیریم یا اینکه نسل جدید ان کشور را نابود کنیم!!
نبازی ب دشمن فرضی دیگر نیست!
حال مقایسه کنید با بازگشایی مدارس در این شرایط؟؟
بعضی مدارس هم برگ رضایت نامه داده بودن دست اولیا که رسانه ای شد..
هر چ بگندد نکمش میزنند وای ب روزی ک بگندد..
Iran, Islamic Republic of
دولت می خواد ناکارآمدی خودش را مخفی کنه چون میداند که مردم بچه ها رو نمی فرستند وگرنه جناب استاندار از همه بهتر می دونه که مدارس پر خطر ترین صنوف هستند.حالا عملا مدارس تعطیل می شند اما نه با دستور دولت
همشهری
Iran, Islamic Republic of
همیشه ملت مقصرن دولت که مقصر نیست !!!!اصل کرونا هم تقصیر ملته !!!!
Iran, Islamic Republic of
/ فقط ببينيد چي ميگه بيفتيد دنبالش
خادم
Iran, Islamic Republic of
معلوم شد استانداری حمایت از بدبختی و فلاکت رو بر سلامتی مردم مقدم می دونن بابا جمع کنید مدرسه چیه تو این شرایط
صادق
Iran, Islamic Republic of
مگر دیوانه باشم بگذارم بچه هام امسال مدرسه برن که بعد دچار مصیبتی جبران ناپذیر بشم....
یکسال هم مدرسه نرن اینکارو میکنم چون سلامتی فرزندام از درس و مشق و از هر چیزی در دنیا برام اولویت داره.
مسئولین مملکتی متاسفانه حتی برای جان فرزندان مردم هم ارزشی قائل نیستند و تصمیمات کشور حتی برای بچه های معصوم و خردسال این مملکت، سیاسی گرفته میشه.
رمضان
Iran, Islamic Republic of
مدرسه که نمیتونه یک تبسنج آماده کنه چه تجهیزاتی برا مبارزه با کرونا داره مگه گفته ی ستاد کرونا وحی منزله
Hong Kong
فرزند بیسواد در آغوش پدر و مادر بهتر از فرزند با سواد در آغوش خاک است .
Hossein
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم ...
نوع خبر نشون میده که تحت فشار و به اجبار بخشهایی رو سانسور کرده .‌.. بخشهایی هم اضافه کرده
حرف های استاندار و رییس نیرو انتظامی مثل آب آتیش کاملا متناقض بودن ، یکی از بحران و مرگ میر و کمبود میگه ، و اون یکی از ضعیت مناسب و عادی حرف میزنه
رییس تبلیغات اسلامی چکار میکرد تو جلسه؟
چطور امار گرفتی و فهمیدی چند در صد رعایت شد؟
اینم از عواقب عاشورا گرفتن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1