تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۴۲۵۱۶۶
امام جمعه چرام؛

دانش‌آموزان قربانی بی‌تدبیری نشوند

۱
۰
دانش‌آموزان قربانی بی‌تدبیری نشوند
کبنا ؛حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه جمعه گذشته بود یک گروه از جریان افراطی در سوئد یک جلد قرآن کریم را به آتش کشید،اظهار کرد:البته بحث توهین و جسارت به مقدسات اسلامی امری اتفاقی و انفرادی نیست، بلکه این موضوع به صورت سیستماتیک و نظام‌مند در جهان غرب دنبال می‌شود،نوع واکنش امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به انتشار کاریکاتور موهن شارلی ابدو خود بیانگر نوع و کیفیت نگاه رسمی و مسئولان کشورهای غربی است.
امام جمعه چرام عنوان داشت: حملات و اقدامات به چه دلیلی انجام می‌شوند؟ آمار و ارقام در خصوص رشد اسلام و جمعیت مسلمانان به راحتی می‌تواند پاسخ بسیاری از سوالات در این زمینه را بدهد،یک برآورد غربی درباره میزان تغییر جمعیت ادیان نشان می‌دهد که در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۵۰ مسلمانان با ۷۳ درصد سریعترین رشد جمعیت را خواهند داشت.
وی افزود: رتبه دوم به مسیحیان است که میزان رشد جمعیت آنها حدود ۳۵ درصد و حتی کمتر از نصف رشد جمعیت مسلمانان است،با وجود همه اهانت‌ها، حملات، فشارها و محدودیت‌های علیه مسلمانان، همه آمار و ارقام بر روی کاغذ و در واقعیت، نتیجه خوشایندی را برای غربی‌ها رقم نمی‌زنند؛ به همین دلیل دولت‌های غربی، آشفته و دستپاچه از این وضعیت اقدام به اقدامات خارج از عرف و شئون می‌زنند.
حجت الاسلام افشار ادامه داد: اما وظیفه مسئولین نظام هایی که به نام اسلام حکومت تشکیل داده اند چیست؟  باید سازمان کنفرانس اسلامی در شرایط کنونی وظیفه شرعی و قانونی خود را نشان داده و با تشکیل جلسه، فشار به جوامع بین‌المللی مانند سازمان ملل ، سازمان حقوق بشر و... را ایجاد کرده و با اعلام انزجار از کشورهایی که زمینه اهانت به اسلام و مقدسات یک و نیم میلیارد مسلمان را ایجاد می کند،فراهم کرده و با  تشکیل کمیته حقوقی زمینه استیفای حقوق مسلمانان را در حفظ حریم دین مقدس اسلام درجوامع حقوقی بوجود آورند.
وی در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به این مطلب که مهر ماه، شروع رسمی کلاس های دانش آموزان و فرزندان ما هست،ابراز کرد: برنامه ای در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است که در شرایط ویروس کرونا، کلاس ها بصورت حضوری برگزار شود، در باب آموزش حضوری دانش آموزان در شرایط نامطلوب فعلی آنچه که از والدین دانش آموزان دیده و شنیده می شود نگرانی والدین محترم هست که کاملا حق دارند نگران باشند.
وی گفت: اگر آموزش و پرورش قصد دارند مدارس را بازگشایی کنند باید زمینه نگرانی والدین را در شرایط کرونا از بین ببرند،آنچه که مسئولین بهداشت ذکر می کنند این است؛ که ویروس کرونا در شرایط فعلی خطرناک تر و تهاجمی تر شده است و باید در این زمینه دستورالعمل های از ستاد ملی مبارزه با کرونا را مورد توجه قرار داد، تا خدای نکرده فرزندان ما قربانی بی‌تدبیری مسولین در بازگشایی مدارس نشوند.
 حجت الاسلام افشار،ادامه داد: درخواست مردم مومن و انقلابی شهرستان چرام این است که نسبت به این مسئله تجدید نظری صورت گیرد؛ روش ها و شیوه هایی که می‌تواند دانش آموزان را در مسیر اصلاح و تربیت قرار دهند و خطرات ویروس کرونا را نیز از آنها دور کند در دستور کار قرار دهند و تا زمانی که واکسن یا داروی موثر در درمان کرونا تولید و ساخته نشود انتظار از دلسوزان و مسولین محترم این است که در این شرایط از آموزش و تربیت حضوری در کلاس های شلوغ و پرجمعیت خودداری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حاج اقا ممنونم که شما به فکر مردم هستین بچه هامون چه گونها کردند وزیر چه میگه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1