تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۲۴۷۶۲
قالیباف:

در ماه‌­های آتی و سال آینده، وضعیت اقتصادی ایران بهتر خواهد شد/ تلنگر جدی به سفیر سوئیس

۱
۰
در ماه‌­های آتی و سال آینده، وضعیت اقتصادی ایران بهتر خواهد شد/ تلنگر جدی به سفیر سوئیس
کبنا ؛رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر سویس در تهران گفت: مردم ایران در برابر جنایت ترامپ در به شهادت رساندن قهرمان مبارزه با تروریسم، سردار سپهبد سلیمانی، تجلیل و عکس العمل مناسبی نشان دادند، اگر شهید سلیمانی نبود داعش به قلب اروپا می­‌رسید.
 محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه با مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در تهران دیدار و گفت وگو کرد.
وی با بیان اینکه هرچند کشورهای اروپایی تحت تاثیر فشارهای آمریکا هستند اما باید سیاست مستقلی را در پیش بگیرند، گفت: جایگاه سوئیس به دلیل سیاست های مستقل و بی طرف استثناء است. ما در کنار گسترش رابطه با آسیا، علاقمند به توسعه روابط اقتصادی با کشورهای اروپایی مستقل هستیم.
رییس قوه مقننه در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و مثبت دو کشور و ضرورت گسترش روابط اقتصادی میان ایران و سوئیس، گفت: ایجاد کانال مالی بین سوئیس و تهران ابتکار مناسبی است اما باید تلاش شود حجم روابط اقتصادی با این کانال در حوزه های بهداشتی، غذایی و ... در چارچوب توافقات دو کشور توسعه یابد.
وی با اشاره به اینکه آمریکا با اعمال تحریم‌های ظالمانه، به مردم ایران فشار می‌آورد، اظهار کرد: آمریکا می‌پنداشت با این فشارها می‌­تواند در ایران مشکلات داخلی ایجاد کند که این فکری خام است.
رییس نهاد قانونگذاری کشور با بیان اینکه تاریخ پر افتخار ملت ایران نشان داده که مردم همیشه در برابر دخالت­‌های خارجی محکم ایستاده‌­اند، تاکید کرد: پس از انقلاب اسلامی، ایستادگی در برابر دخالت خارجی به فرهنگ مبارزه با ظلم تبدیل شده و جزئی از اصول دینی و ملی ما محسوب می‌شود.
 

قالیباف با گرامیداشت یاد سردار شهید سپهبد سلیمانی، ادامه داد: مردم ایران در برابر جنایت ترامپ در به شهادت رساندن قهرمان مبارزه با تروریسم، سردار سپهبد سلیمانی، تجلیل و عکس العمل مناسبی نشان دادند و اگر شهید سلیمانی نبود داعش به قلب اروپا می­‌رسید. امروز ترامپ هم متوجه شده که فشارهای حداکثری علیه ایران نتیجه‌­ای نداشته و در ماه‌­های پیش رو و سال آینده، وضعیت اقتصادی ایران به مراتب بهتر خواهد شد.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه مسائل اقتصادی و حل مشکلات، هماهنگی کاملی میان دولت و مجلس شورای اسلامی وجود دارد و رهبر معظم انقلاب نیز در روز گذشته تاکید فرمودند که "در سال آخر فعالیت دولت، برای حل مشکلات اقتصادی باید انسجام وجود داشته باشد".
وی در پاسخ به سوال سفیر سوئیس با بیان اینکه در ایران دموکراسی واقعی حاکم است، تصریح کرد: در انتخابات، مردم ایران هستند که تصمیم می‌­گیرند چه مسیری را پیش ببرند.
در ادامه این دیدار، مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران و حافظ منافع آمریکا در ایران، با تقدیر از حُسن­ نظر رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: ما سیاست منسجمی درباره روابط دوجانبه میان ایران و سوئیس داریم که آن مبتنی بر اعتماد است.
وی با اشاره به ضرورت گسترش همکاری‌های همه جانبه، به پیشرفت روابط علمی دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: کانال مالی سوئیس آماده و فعال است و بخشی از آن اجرایی شده است که ما هم معتقدیم باید کارکرد این کانال مالی توسعه یابد.
سفیر سوئیس در تهران با اشاره به سفر هیأتی پارلمانی از این کشور به تهران خاطرنشان کرد: مایلیم همکاری و روابط پارلمانی میان دو کشور ایران و سوئیس را توسعه دهیم.


منبع: جهان نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
راست میگی چون فشار رو شماها نیست روی مردم عادی و کم بضاعته
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1