تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۴۲۴۵۶۴

سرانجام حدادعادل به فتاح پاسخ داد

۲
۰
سرانجام حدادعادل به فتاح پاسخ داد
کبنا ؛
طی هفته های اخیر پرویز فتاح ریاست بنیاد مستضعفان کشور در برنامه زنده تلویزیونی نام برخی اشخاص مملکتی و سازمان هایی را برد و گفت که برخی املاک بنیاد مستضعفان دست این افراد است، او اسامی زیادی را نام برد. از دفاتر روسای جمهور سابق و اسبق گرفته تا اماکن در دست سپاه و ارتش، از کاخ مرمر مجمع تشخیص تا مدرسه حدادعادل. آرمان ملی در گزارشی به این موضوع پرداخته است: همه تکذيب کردند يا مثل دفتر احمدي‌نژاد توضيح دادند که آمادگي تحويل ملک مورد ادعاي فتاح رئيس ‌بنياد مستضعفان را دارند اما تا ديروز تنها يکي از افرادي که فتاح نامش را به‌عنوان گيرنده ساختمان از بنياد ذکر کرد سخني درباره اين موضوع بيان نکرده بود که آن هم غلامعلي حدادعادل بود. 19 مرداد فتاح گفته بود: «آقاي‌ حدادعادل براي احداث مدرسه فرهنگ در خيابان فرشته بنايي را اجاره کردند و اين اجاره چندين نوبت تمديد شد البته اين اجاره‌بها با ملاحظات بوده و مشمول نرخ روز نمي‌شد، در حال حاضر موعد اجاره به سر رسيده است و بايد تخليه شود يا اجاره‌بها به نرخ روز تنظيم گردد که البته با توجه به گراني آن منطقه احتمالا تمديد اجاره با نرخ روز براي ايشان به‌صرفه نخواهد بود. او با بيان اينکه ارزش ريالي ملک مدرسه فرهنگ در حال حاضر 200ميليارد تومان برآورده مي‌شود، افزود: قطعا پس از بازپس‌گيري اين ملک به فروش مي‌رسد و پول حاصله، صرف محروميت‌زدايي خواهد شد. رئيس بنياد مستضعفان ادامه داد: آقاي حدادعادل علاوه بر مدرسه فرهنگ، زمين ديگري براي ساخت مدرسه دريافت کرده بود که البته موفق به دريافت مجوز نشد، زيرا اين زمين به متراژ 8هزار متر و منطقه هروي و روي گسل قرار دارد به همين دليل آقاي حدادعادل اين ملک 400ميليارد توماني را به ما تحويل داد و بدون شک هزينه اين ملک هم پس از فروخته شدن، صرف محرومان و محروميت‌زدايي خواهد شد.» ديروز سکوت حدادعادل شکست و درباره شبهات اخير در زمينه ملک هشت‌هزار متري و خانه مدرسه فرهنگ توضيحاتي ارائه داد. حدادعادل تصريح کرد: «آقاي فتاح؛ شما با بردن نام حدادعادل و ذکر اينکه قطعه زميني از بنياد به قيمت بيش از 400ميليارد تومان در اختيار مدرسه فرهنگ بوده که به‌تازگي آن را برگردانده‌اند و ديگر اينکه خانه‌اي با قيمت 200ميليارد در اختيار دارند که بايد برگردانند دو شبهه ايجاد کرده‌ايد. 1 - اينکه در سال‌هاي گذشته هرج‌و‌مرج کاملي بر بنياد حاکم بوده و حالا فتاح فرشته نجات شده است.2 - حدادعادل براي مدرسه شخصي خود به املاک متعلق به مستضعفان دست‌اندازي کرده است.»
تحصيل فرزند فتاح در مدرسه فرهنگ
حدادعادل با خطاب قرار دادن فتاح آورد: بنده از شما مي‌پرسم آيا نمي‌دانستيد که مدرسه فرهنگ بعد از اطلاع مقام‌معظم رهبري از وضع نابهنجار رشته علوم انساني در آموزش‌وپرورش با توصيه مؤکد ايشان براي احياي اين رشته ايجاد شده و ايشان با تصديق ضرورت امر به مسئولان امر وقت بنياد دستور داده‌اند براي تاسيس و اداره اين مدرسه کمک کنند و کمک بنياد در سال 1372 اين بود که خانه‌اي در اختيار مدرسه قرار دادند که همان خانه‌اي است که شما در برنامه تلويزيوني به آن اشاره کرده‌ايد. آقاي فتاح شما از وضع مدارس اين رشته قبل از تاسيس مدرسه فرهنگ و تحول مثبتي که بعد از تاسيس آن در سراسر کشور ايجاد شده، باخبريد آيا فرزند شما با آگاهي شما از هدف و برنامه مدرسه فرهنگ در همين مدرسه و در همين ساختمان تحصيل نکرده است؟ آقاي فتاح از آنجا که خانه‌اي که مدرسه شد براي مدرسه مناسب نبود، مقام معظم رهبري در سال 1374 با همه احتياطي که در باب استفاده از بيت‌المال دارند با توجه به اساسنامه موسسه فرهنگ که در آن قيد شده بود اموال مدرسه متعلق به شخص نيست بلکه به بيت‌المال تعلق دارند موافقت کردند زميني از بنياد در اختيار موسسه قرار گيرد تا پس از ساخت مدرسه در آن، خانه قبلي به بنياد برگردد. به جهت مشکلات اداري و مالي، کار ساخت مدرسه به تعويق افتاد و در سال‌هاي اخير معلوم شد به علت قرار گرفتن زمين روي گسل زلزله امکان ساخت مدرسه در آن وجود ندارد. موسسه فرهنگ در سال 98 اعلام کرد که اين زمين را به بنياد برمي‌گرداند. حدادعادل تصريح کرد: آقاي فتاح، شما مي‌دانيد و مديران قبل از شما هم مي‌دانستند که مدرسه فرهنگ يک موسسه اقتصادي نيست و موسسان از آن سود و بهره‌اي نمي‌برند بلکه در حد توان خود براي اداره آن کمک مالي مي‌کنند. حتي براي فرزندان و نوه‌هاي خود من که در اين مدرسه درس خوانده‌اند شهريه پرداخت شده است. يکي از فرزندان من که دکتراي نانوتکنولوژي دارد در ازاي کار تمام‌وقت، تنها ماهي 2ميليون و 400هزار تومان دريافت مي‌کند و فرزند ديگر من که در دو رشته فوق‌ليسانس دارد در ازاي بيش از سه روز کار در هفته ماهي يک‌ميليون و 700هزار تومان حقوق دارد. اوج هجمه حدادعادل به فتاح آنجا بود که نوشت: «شما به‌جز اينکه به مردم بگوييد که چرا و از سوي چه مرجعي و با توجه به چه واقعيت‌هايي آن خانه و زمين در اختيار مدرسه فرهنگ قرار گرفته با يک بيان تبليغاتي تحريک‌آميز در تلويزيوني براي خوش‌نام کردن خودتان ما را بدنام و متهم به تصرف در بيت‌المال مي‌کنيد.»
کاش حدادعادل سکوت مي‌کرد
پس از انتشار دفاعيات حدادعادل بود که وهاب عزيزي فعال سياسي و تحليلگر اصولگرا گفت: اگر آقاي حدادعادل سکوت مي‌کرد بهتر بود، دفاع ضعيف ايشان در خصوص گفت‌وگوي تلويزيوني آقاي فتاح که گفته بود بخشي از املاک بنياد مستضعفان در اختيار مدرسه فرهنگ با مسئوليت حدادعادل است، به جاي اينکه رفع اتهام و شبهه کند، بر دامنه سوءظن‌ها افزود. وهاب عزيزي ادامه داد: حدادعادل با پناه بردن به دامن مقام معظم رهبري و انتصاب تصرف املاک به دستور معظم له، سعي کرد که خود را از اتهام پاک کند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگر حداد عادل در شما شهر تهران با زمینی که مال مستضعفان هست مدرسه بزنه و به اعتراف خودش اقوام خودشو اونجا به کار مشغول کنه این مثل کار تاجگردون اسمش تشکیل شبکه خانوادگی فساد و رانت خواری نیست این اسمش میشه خدمت به خلق و هر کس هم اعتراض کنه باید سریع عذرخواهی کنه
باشو
Iran, Islamic Republic of
حداد عادل از همه بدتره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1