تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۴۲۳۹۶۴
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه ‌و بویراحمد خبر داد؛

دستگیری فروشنده رسیدهای جعلی بانکی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
دستگیری فروشنده رسیدهای جعلی بانکی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛سرهنگ روح اله شهبازی‌پور رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا تشریح کرد: طی رصد و پایش کارشناسان پلیس فتا، شاهد فروش رسیدهای جعلی بانکی با شماره مجازی در شبکه‌های اجتماعی بودیم که با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی و احتمال کلاهبرداری‌های اینترنتی از سوی مجرمان سایبری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت.
به گزارش کبنا سرهنگ شهبازی پور در ادامه افزود: با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد، متهم با طراحی اپلیکیشن‌های رسیدساز بانکی جعلی از طریق شماره مجازی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش این برنامه‌ها می‌نمود، که با هماهنگی مقام محترم قضایی فرد شناسایی شده دستگیر و تحویل مراجعه قضایی گردید.
این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیق از متهم، ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بود که درنهایت با مشاهده ادله و مستندات جمع آوری شده توسط کارشناسان به جرم ارتکابی خود اعتراف نموده و از کار خود ابراز پشیمانی کرد.
سرهنگ شهبازی‌پور یادآور شد: این روزها شاهد طراحی اپلیکیشن‌های رسید‌ ساز جعلی هستیم که برخی از مجرمان سایبری با نصب بر روی گوشی خود و سوءاستفاده از قابلیت‌های آن اقدام به کلاهبرداری از هموطنان در هنگام خرید از فروشگاه‌ها می‌نمایند.
این مقام مسئول هشدار داد: یکی از مهمترین راه‌ها برای جلوگیری از سوء استفاده اپلیکیشن‌‎های جعلی رسید ساز بانکی، فعال بودن سامانه پیامک حساب بانکی می‌باشد که از هرگونه تراکنش بانکی، دریافت یا برداشت از حسابتان مطلع خواهید شد.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1