کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه شورای اطلاع رسانی مطرح شد؛

جمالی: رشد اخبار منفی نشانه تکثر رسانه‌ها است / پیرسبزی: رسانه‌های استان بر محور آگاهی رسانی تلاش می‌کنند

12 مرداد 1399 ساعت 22:39

رئیس شورای اطلاع رسانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشد اخبار منفی در هر استان و کشور نشان دهنده تکثر رسانه‌ها است و متاسفانه رسانه‌هایی که مجوز قانونی هم ندارند موجب انتشار اخبار منفی در جامعه می‌شوند که باید این موضوع مدیریت و سامان دهی شود.


نشست شورای اطلاع رسانی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ( یکشنبه 12 مرداد ماه 99) با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر اعضای این شورا برگزار شد.
احد جمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اطلاع رسانی با بیان اینکه شورای اطلاع رسانی باید قوه عاقله اطلاع رسانی در استان باشد گفت: آنچه مسلم است امروزه فرهنگ غالب در جامعه گفتمان صحیح است.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم شورای اطلاع رسانی ابهام زدایی رسانه‌ای است افزود: در شرایط خاصی در عرصه داخلی و بین المللی بسر می‌بریم که نقش و جایگاه رسانه‌ها بسیار مهم و مؤثر است.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رشد اخبار منفی در هر استان و کشور نشان دهنده تکثر رسانه‌ها است و متاسفانه رسانه‌هایی که مجوز قانونی هم ندارند موجب انتشار اخبار منفی در جامعه می‌شوند که باید این موضوع مدیریت و سامان دهی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خطاب به مسئولین استان افزود: در جاهایی ما به عنوان مسئول بیلان کار کار نمی‌دهیم و فعالیت‌های خود را مستند و گزارش نمی‌دهیم که این یک ضعف اساسی است در حالیکه همین ضعف ما بهانه گزافه گویی رسانه‌های معاند بعضاً می‌شود.
جمالی همچنین در ادامه گفت: اگر دستورات اسلام رعایت شود هرگز شاهد دروغ و سیاه نمایی نخواهیم بود.
وی با اشاره به نقش اساسی رسانه‌ها گفت: بدون تردید رسانه چشم بینای جامعه است و عاملی مهم و  مؤثر برای توسعه در کشور و استان می‌باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌های استان در جهت خدمتگذاری به مردم و پیشرفت استان تلاش می‌کنند و در بحران‌ها همواره در کنار مسئولین بوده‌اند که جای تقدیر دارد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست اظهار کرد: جریان سازی و جریان شناسی اولویت اصلی شورای اطلاع رسانی است.
محمد علی پیرسبزی افزود: شورای اطلاع رسانی مرجع اصلی تصمیم گیری در خصوص مسائل مختلف اطلاع رسانی در سطح کشور و استان‌هاست.
وی با بیان اینکه همواره اتاق‌های فکر رسانه‌های معاند با شایعه پراکنی  همواره سعی در انحراف افکار عمومی دارند تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت مؤثر شورای اطلاع رسانی و با تشکیل اتاق فکر رویکرد مقابله قوی در مقابل این شبهه افکنی ها داشته باشیم.
پیرسبزی همچنین در این نشست گفت:  تولید محتوای اقناعی در شرایطی روزانه و در کمترین زمان ممکن که شاهد  هجمه‌های رسانه‌ای معاندان هستیم یک ضرورت انکار ناپذیر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رسانه‌های استان همواره بر محور امید بخشی و آگاهی رسانی در جامعه تلاش می‌کنند که شایسته تقدیر است.


کد مطلب: 423944

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423944/جمالی-رشد-اخبار-منفی-نشانه-تکثر-رسانه-ها-پیرسبزی-رسانه-های-استان-محور-آگاهی-رسانی-تلاش-می-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1