تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۲۳۹۱۱
مدیر کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد؛

علامتگذاری بیش از 400 وسیله سنجش در استان / سامانه 1517 پل ارتباطی با مردم / تشریح عملکرد سازمان استاندارد استان طی سه ماه گذشته

۰
توقیف ۶۰ هزار عدد آجر غیراستاندارد در گچساران / سامانه 1517 پل ارتباطی با مردم
کبنا ؛بهمن رحمتی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۴۰۰ وسیله سنجش و ترازو موجود در مراکز بازار عرضه استان توسط بازرسان اداره کل و آزمایشگاههای تائيد صلاحيت شده سازمان ملی استاندارد، آزمون و صحت وسايل مذكور مورد ارزيابی قرار گرفت.
بهمن رحمتی مدیر کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس قوانين سازمان ملی استاندارد ايران، وسايل سنجش مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و لذا بازرسان اين اداره كل و آزمایشگاههای تائيد صلاحيت شده در راستای انجام اين وظيفه قانونی، از واحدهای صنفی و خدماتی بازديد و بازرسی به عمل آورده كه در اين بازديدها بیش از ۴۰۰ مورد از وسايل سنجش و ترازوها مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت.  
رحمتی بیان داشت: وسايل سنجش و ترازوها مشمول استاندارد اجباری بوده و لذا اين وسايل علاوه بر داشتن نشان استاندارد در تولید آنها، بايستی ساليانه مورد آزمون و كنترل قرار گرفته و برچسب صحت آزمون روی آنها نصب گردد و در صورت عدم همكاری متصديان وسايل سنجش با بازرسان اداره كل استاندارد و آزمایشگاههای تایید صلاحیت شده، متخلفين به مراجع قضائی و تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.
  مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد به هم استانی های عزیز توصيه كرد در هنگام خريد، به منظور اطمينان از صحت عملكرد وسايل توزين، به برچسب صحت عملكرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه نموده و از خرید از مراكزی كه ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملكرد است خودداری نمايند.
وی افزود: هم استانی های عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طريق سامانه تلفنی رسيدگی به شكايات ۱۵۱۷ اداره كل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع دهند تا اقدام قانونی لازم توسط کارشناسان این اداره کل به عمل آید.
موافقت اعضای کمیته علائم استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با صدور ۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی برای واحدهای تولیدی استان
د‌ر سومین جلسه کمیته علائم استان در سال ۹۹ با صدور ۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی برای واحدهای تولیدی موافقت گردید.
بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  پروانه های صادر شده برای فرآورده های غذایی، ساختمانی و شیمیایی می باشند که شامل: ترشی مخلوط( تشویقی) و خیارشور صنایع غذایی بیدزرد، بلوک دیواری و بلوک سقفی محمد حسین سهمگین، بلوک دیواری فخرالدین حسینی، کنجاله سویا شرکت توسعه کشت و صنعت ره آوران و همچنین الکل اتیلیک تعاونی ۳۳۴ صنایع فرآورده‌های غذایی ( یاسان)، می باشند.
بهمن رحمتی عنوان کرد: صدور پروانه های کاربرد علامت استاندارد، با نمونه برداری و آزمون فرآورده ها، بازرسی های فنی از خط تولید و بررسی مدارک و مستندات ارائه شده توسط واحدهای تولیدی و مطابق با دستور العمل ها و روش های اجرایی سازمان ملی استاندارد ایران انجام می شود.
                                       
بهمن رحمتی مدیر کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد
وی افزود: در  اولین و دومین جلسه کمیته علائم استاندارد کهگیلویه و بویراحمد که در اردیبهشت و خرداد سال جاری برگزار شد نیز با صدور ۲۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده های تولیدی واحدهای استان موافقت شد.
رحمتی اضافه کرد: با تلاش و پیگیری همکاران این اداره کل و به منظور تحقق شعار "جهش تولید"، در مجموع در سال جاری تاکنون طی چهار ماه ۳۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی استان صادر شده که این عملکرد در نوع خود طی سال های فعالیت استاندارد در استان، بی نظیر است.
وی در ادامه از همکاری مدیران واحدهای تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری و سایر تولیدکنندگان فرآورده های تشویقی در استان تشکر کرد و افزود: این عملکرد خوب و بی نظیر ناشی از همکاری و تعامل ارزنده دستگاههای اجرایی استان به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد که از تمامی مدیران محترم بابت همکاریهایشان قدردانی می نمایم.
توقیف ۶۰ هزار عدد آجر غیراستاندارد در گچساران
در بازرسی های به عمل آمده توسط کارشناسان این اداره کل تعداد ۶۰ هزار عدد آجر ماشینی غیراستاندارد، در یکی از واحدهای تولیدی شهرستان گچساران کشف و توقیف گردید.
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین تاکید کرد: کلیه سازندگان و پیمانکاران ساختمانی به موجب قانون مکلف به استفاده از مصالح دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر هستند و در صورتی که از مصالح فاقد نشان استاندارد در ساخت و سازها استفاده نمایند و موجب تضییع حقوق مصرف کنندگان، بهره‏ برداران و خریداران مسکن و ساختمان گردند با آن ها برخورد خواهد شد.
۴۳۹ مورد آزمون از نازل های عرضه سوخت مایع در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد
از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۳۹ مورد بازرسی و آزمون از نازل‌ جایگاه های عرضه سوخت مایع در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.
بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره‌کل با هدف نظارت و کنترل هر چه بهتر عملکرد نازل‌های عرضه سوخت مایع، با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و آزمایشگاه های همکار تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۳۹ مورد بازرسی و آزمون از نازل‌های عرضه سوخت مایع را بر اساس برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۹ انجام داده است.
وی افزود: پایش و ارزیابی از روند توزیع سوخت مایع در جایگاه‌های عرضه سوخت استان کهگیلویه و بویراحمد مستمر است و کارشناسان اداره کل استاندارد استان به صورت سرزده طرح آزمون نازل‌های سوخت را انجام می‌دهند.
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رعایت حقوق مصرف کنندگان در تولید کالاها و ارائه خدمات با کیفیت به مردم  عزیز استان، خط قرمز اداره کل استاندارد است و با درایت و هوشمندی کارشناسان این اداره کل از اجحاف حقوق مصرف کنندگان جلوگیری می‌شود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1