تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۴۲۳۸۷۷
در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

شمار فوتی‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد در 15 روز آینده روند صعودی خواهد داشت / قفل‌ها بر درب آرامستان‌های بویراحمد و عبور از دیوار / دعوت به عروسی دعوت به مرگ است / شمار فوتی‌های کرونایی به 54 نفر رسید

۱
۰
کلانتری: اصرار بر مرگ کرونایی با پریدن از روی دیوار
کبنا ؛به گفته حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد «عده‌‌ای با وجود اینکه از آنها خواسته شده است در تجمع‌های غیرضروری حضور پیدا نکنند و برای جلوگیری قفل بر روی درب آرامستان‌ها زده شده است، اما به هر شکلی می‌خواهند، خودشان را به مراسم‌های ختم برساند و از روی دیوار قبرستان‌ها عبور می‌کنند.» بنا بر این اظهارات استاندار، بعضی‌ها بدون توجه به توصیه‌های بهداشتی در مراسم ختم و جشن‌ها شرکت می‌کنند و اینگونه به شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا دامن می‌زنند و اصرار بر مرگ ناشی از کرونا دارند.

 هفتادمین نشست ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا امروز شنبه ( 11 مرداد ماه 99) به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش کبنا، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ابراز داشت : آمارهای روزانه شیوع ویروس کرونا بیانگر این است که هنوز استان درگیر این بیماری بوده و شرایط آسان نیست.
حسین کلانتری افزود: در این شرایط مورد نامهربانی و کم لطفی برخی افراد کم توجه قرار می‌گیریم.
وی بیان کرد: از حدود 54 فوتی در استان بیش از 48 نفر دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند که این مهم نشان دهنده در معرض خطر بودن افراد با میانگین سنی بالا و دارای بیماری زمینه‌ای است و باید مراقب این افراد باشیم.
کلانتری ابراز داشت: نداشتن ماسک در جامعه به معنای بی توجهی به سلامت دیگران است و نشان می‌دهد یک فرد مرتکب رفتار زشت و غیر اخلاقی شده است.
استاندار کهگیلویه و بوریاحمد گفت: به ادامه روند ایستگاه‌های غربالگری برای تمام ایام هفته نیازی نیست و از این پس ورودی شهرها تنها در پایان هفته کنترل می‌شود.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423877-2.jpg
وی عنوان کرد: بحث مدارس از نیمه شهریورماه آغاز به کار خواهند کردو باید آموزش و پرورش آمادگی لازم در این رابطه داشته باشند و کلاس‌ها در مناطق سفید استان به صورت حضوری برگزار می‌شود.
امسال در دانشگاه‌ها نیز امکان گرفتن مرخصی موجه و یا انتقالی موقت به دانشجویان به محل زندگیان ها داده می‌شود.
برگزاری ماه محرم امسال بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مطابق با دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.
فضای عمومی روستاها و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را باید بیشتر و بهتر از سال‌های گذشته حسینی کنیم.
وی با اشاره به استخدام یهای وزارت بهداشت گفت: اولویت با استخدام کادر درمانی است که در طرح‌های 89 روزه حضور یافته‌اند.
کنترل بازار بیش از پیش مورد توجه متولیان امر قرار گیرد و 10 تیم نظارتی تشکیل شده در سطح استان به تناوب بر بازار سراسر استان نظارت داشته باشند تا مانع از هرگونه احتکار کم فروشی و گران فروشی شوند.
پایان هفته جاری یک دستگاه تولید ماسک از شرکت دانش بنیان اصفهان وارد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد و از لحاظ تولید ماسک مشکلی نخواهیم داشت.
این دستگاه در ساختمان سرابتاوه مستقر خواهد شد و به طور میانگین روزانه 25 هزار تن تولید خواهد داشت.
یک دستگاه تولید ماسک نیز در مرکز دانش بنیان گچساران ساخته شده که نمونه نخست به استان خوزستان و نمونه دوم تولید می‌شود و تولید ماسک برای استان خواهد شد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423877-3.jpg
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در بیمارستان‌های کرونایی استان 179 بیمار داریم که از این تعداد 75 بیمار کرونایی قطعی هستند. 14 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه داریم که 6 نفر زیر دستگاه هستند.
تعداد بهبود یافتگان 2 هزار و 645 نفر است. 54  نفر نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز جان خود را از دست داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

م ق
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا لطفا از اقای استاندار بخواهید ک ی فکری هم به حال مستاجرهای بدبخت بکنند ک تو این اوضاع کرونا و وضعیت کشور صاحب خونه ها به زور اونها رو از خانه شان بیرون میکنند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1