کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

تافته‌های جدا بافته در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد / پاداش 32 میلیون تومانی کرونا برای یک نفر! / پرستاران یک سال کارانه دریافت نکرده اند! / دانشگاه علوم پزشکی پاسخ شفاف دهد

10 مرداد 1399 ساعت 17:52

بر اساس یکی از اسنادی که در اختیار پایگاه خبری کبنا قرار گرفته است، برای یکی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی در حوزه درمان پاداش کرونای 320 میلیون ریالی جهت تقدیر از تلاش های نامبرده و برای 3 ماه پرداخت گردید که رقم عجیب و باور نکردنی است! این شبهه وجود دارد اگر برای یک مدیر میانه این مبلغ پرداخت شده باشد برای سایر افراد دارای رده مدیریتی بالاتر چه میزانی از پاداش در نظر گرفته شده است؟


این روزها که مردم درگیر ویروس کرونا هستند، کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا از جان خود مایه گذاشته‌اند. همه ما با جان و دل و با عمل از کادر درمان سپاسگذاری می‌کنیم. اما کادر درمان این روزها انتظار دارند فضای بانشاط و بدون هر گونه تبعیضی را در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تجربه کنند. مدیران حوزه سلامت کهگیلویه و بویراحمد و سرپرست این دانشگاه نباید فراموش کنند که تمرکز آنها باید بر حل مسائل کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت در کنار جلوگیری از هرگونه تبعیض در پرداخت‌ها باشد و اگر غیر از این اقدام کنند، در آینده‌ای نزدیک مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد.
فرافکنی مسئولان در خصوص فشارها و لزوم همدلی، برچسپ زدن به رسانه‌ها مبنی بر تفرقه افکنی و ...، نباید مانعی برای انتقادات و مطالبات باشد، چرا که رسانه باید در هر موقعیتی چشم بینای جامعه باشد. بیان نکردن مشکلات و ضعف‌های مدیریتی در شرایط کنونی به بهانه مبارزه با کرونا نمی‌تواند دلیلی قانع کننده‌ای برای طرح مسائل و مشکلات مردم و بالاخص کسانی باشد که این روزها جان عزیز خود را در قامت مدافعان سلامت در طَبَقِ اخلاص گذاشته و جانانه به مردم عزیز کشورمان خدمت می‌کنند. بهترین «جبران» برای ما همین هست که کمبودها و تبعیض‌ها را بیان کنیم تا رسانه‌ها نیز در کنار «مدافعان سلامت» قرار بگیرند.
طی روزهای اخیر تعدادی از پرسنل بیمارستان شهید جلیل به نشانه اعتراض به عدم پرداخت مطالبات به حق خود از جمله اضافه کار و کارانه اعتراض کردند و همین مساله هم باعث شد حساسیت افکار عمومی درباره نحوه پرداخت پاداش کرونا، اضافه کار و کارانه مدیران دانشگاه علوم پزشکی و مدافعان سلامت استان که به عنوان خط مقدم جبهه سلامت در حال نبرد هستند، نسبت به گذشته بیشتر شود و نوک پیکان درخواست پاسخگویی به سمت یزدان پناه و همکاران ایشان نشانه برود.
کمبودها قابل پذیرش ولی تبعیض قابل قبول نیست. همانگونه که این مدت با همه کمبودها پرستاران، کادر بهداشتی، درمانی و پزشکان استان کهگیلویه و بویراحمد کنار آمده و هر چه توانستند برای خدمت به مردم انجام دادند. بر اساس یکی از اسنادی که در اختیار پایگاه خبری کبنا قرار گرفته است، برای یکی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی در حوزه درمان پاداش کرونای 320 میلیون ریالی جهت تقدیر از تلاش‌های نامبرده و برای 3 ماه پرداخت گردید که رقم عجیب و باور نکردنی است! این شبهه وجود دارد اگر برای یک مدیر میانه این مبلغ پرداخت شده باشد برای سایر افراد دارای رده مدیریتی بالاتر چه میزانی از پاداش در نظر گرفته شده است؟
در ابتدا، باور مساله با توجه به اعتراض‌های صورت گرفته پرستاران و کادر درمانی بیمارستان جلیل کمی سخت بود. مدافعان جان برکف سلامت این بیمارستان می گویند هیچ اضافه کار و کارانه‌ای دریافت نکردند! نیروهای 87 روزه نیز درد دل‌های خاص خود را مطرح می‌کنند. اما پس از بررسی، تحقیق و پیگیری‌های بسیار و اطمینان از مبلغ کل پرداختی پاداش کرونا به دانشگاه علوم پزشکی (در چند مرحله) ضرورت بررسی مساله بیشتر از گذشته احساس می‌شود.
چطور ممکن است که برای سایر مدافعان سلامت که مردم قدردان از خودگذشتی آن‌ها هستند، مبالغ اندکی در نظر گرفته و واریز شده است و برای تنها یکی از مدیران این مبلغ کلان پرداخت شده باشد که پس از طرح مساله در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و حساسیت‌ها و اعتراضات، در نامه رسمی با امضای معاون توسعه دانشگاه، مبلغ 120 میلیون ریال از این پرداخت برگشت داده شود؟
بنا بر این گزارش، با امضای جلال پورانفرد سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج 12 میلیون تومان از 32 میلیون تومان کارانه به حساب دانشگاه علوم پزشکی برگشت داده شده است.
باید این را مدنظر قرار دهیم شبکه بهداشت و درمان در استان، تعداد زیادی کارمند، کادر درمانی و ... را تحت پوشش دارد، پس در صورت ایجاد هر مشکلی باید منتظر مطالبه‌ی به حق این افراد باشند. کادر درمان منتظر پاسخ شفاف و به دور از فرافکنی دانشگاه علوم پزشکی هستند.
همه اینها در حالی است که در 16 تیرماه نیز با دستور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور به رئیس سازمان برنامه و بودجه، مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات پرستاران پرتلاش و فداکار کشور اختصاص یافت. اما هنوز برخی از کادر درمان بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با عقب ماندگی‌های بیش از چند ماه تا 1 سال کارانه خود مواجه هستند. و در مصاحبه‌ای مسئولان بیمارستان رجایی گچساران به کبنانیوز گفت: «کارانه پرستاران این بیمارستان بیش از یک سال عقب افتادگی دارد»، همچنین جمعی از پرستاران بیمارستان شهیدجلیل یاسوج در اعتراض اخیر خود اعلام کرده‌اند کارانه‌شان بیش از  یک سال عقب افتادگی دارد.






کد مطلب: 423855

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423855/تافته-های-جدا-بافته-دانشگاه-علوم-پزشکی-کهگیلویه-بویراحمد-پاداش-32-میلیون-تومانی-کرونا-یک-نفر-پرستاران-سال-کارانه-دریافت-نکرده-اند-پاسخ-شفاف-دهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1