تاریخ انتشار
جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۴۲۳۵۹۲
در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت مطرح شد

امام جمعه دهدشت: نخست وزیر عراق بر لبه تیز شمشیر است

۰
امام جمعه دهدشت:  نخست وزیر عراق بر لبه تیز شمشیر است
کبنا ؛امام جمعه دهدشت گفت: پیام تهدیدآمیز رهبر انقلاب به آمریکایی‌ها خواب ترامپ و نوکران جیره‌خوارش را آشفته کرد.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به در پیش بودن سالروز اقامه اولین نماز جمعه در مرداد سال۵۸  به امامت آیت الله طالقانی، اظهار داشت: در روایات دینی و احادیث اهل بیت نسبت به فریضه نماز جمعه تأکید فراوان شده است.
امام جمعه دهدشت با استناد به حدیثی درباره اهمیت نماز جمعه گفت: اگر کسی نماز جمعه را ترک کند برای او آثاری خواهد داشت؛ اولین اثرش این است که کار او سامان پیدا نمی‌کند و زندگی او برکت ندارد.
وحدانی‌فر در ادامه تبیین آثار مترتب بر سبک شماردن نماز جمعه، تصریح کرد: برای چنین فردی نمازی نیست، زکات، حج و روزه برای او نیست و بدانید کار نیکی برای او محاسبه نمی‌شود مگر اینکه توبه کند.
خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: نماز جمعه با «یا ایها الذین امنو» شروع می‌شود و حج مساکین است،تنها نمازی است که فرمان ترک داد و ستد را همراه دارد، مسافر اگر در نماز جمعه شرکت کند ثوابش از کسی که مسافر نیست بیشتر است.
وحدانی‌فر جایگاه نماز جمعه را والا دانست و گفت: رهبر انقلاب سه شاخصه برای نهاد نماز جمعه و امام جمعه بیان می فرمایند که عبارتند از«مردمی بودن، انقلابی بودن و جهادی بودن.»
وی با اشاره به اینکه در آستانه عید قربان قرار داریم، اهمیت قربانی کردن را متذکر شد و گفت: ضمن قربانی نفس هر کس توانایی دارد قربانی کند و به نیازمندان هدیه دهد زیرا با اولین قطره قربانی که بر زمین می‌ریزد خداوند گناهان او را می ‌بخشد و برکتش را به شما برمی‌گرداند.
امام جمعه دهدشت سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران را یادآور شد و با مهم خواندن مناسبات تاریخی جمهوری اسلامی ایران و عراق تصریح کرد: علاوه بر مسایل تاریخی، مذهبی و شیعی مردم عراق نسبت جمهوری اسلامی اسلامی نگاه عاطفی دارند.
وی با بیان اینکه سفر الکاظمی در شرایط حساس منطقه ای و بین المللی ویژه است، به تبیین بخشی از صحبت‌های رهبر انقلاب در این دیدار پرداخت و گفت: رهبر  انقلاب در خصوص شهادت سردار سلیمانی در خاک عراق آن را مهمان‌کشی دانسته و نکاتی ایراد داشتند و فرمودند که قطعا جمهوری اسلامی ضربه سنگینی به عوامل این جنایت خواهد زد. با این جمله خواب ترامپ و جیره‌خواران او آشفته شد.
وحدانی‌فر تأکید کرد: هم ترامپ هم نوکران دست نشانده‌اش بدانند جمهوری اسلامی در اولین فرصت پاسخ قاطع محکم و ویران‌گر خواهد داد
گرگ‌ آداب مذاکره را نمی‌داند
وحدانی فر امام جمعه دهدشت

وی با بیان اینکه از این مسئله به آسانی نخواهیم گذشت، افزود: منتظر فرصت هستیم.
خطیب نماز جمعه دهدشت با تأکید بر اینکه ما سکوت نخواهیم کرد و آرام نخواهیم گرفت، ادامه داد: ممکن است از خون حاج قاسم بگذریم و فراموش کنیم ولی اشک‌ها و ناله‌های رهبرمان را فراموش نمی‌کنیم و انتقام اشک‌ها را هم به لطف خداوند خواهیم گرفت.
وی تصریح کرد: آقای الکاظمی بر لبه تیز شمشیر است، پارلمان عراق برای خروج نیروهای آمریکایی شش ماه فرصت داده است توجه داشته باشد.
وحدانی‌فر افزود: در رابطه با منطقه برای مصالح سکوت کردیم اما با اذن رهبری کاری می کنیم که در قلب امریکا مکتوب شود و ماندگار بماند.
امام جمعه دهدشت همچنین با اشاره به شدت گرمای هوا در دهدشت گفت: این گرما باعث بالا رفتن مصرف برق شده است از مردم می‌خواهیم مصرف را مدیریت کنند تا خاموشی پیش نیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1