تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۴۲۳۳۳۳
رئیس بیمارستان شهیدرجایی گچساران در گفت‌وگو با کبنا:

استخدام 40 نیروی شرکتی از سال 90 تا 97 / چند نفر اخراج شدند به اداره کار شکایت بردند / 700 میلیون تومان بابت نیروهای شرکتی می رود

۴
۱
واقعیت عقب‌ماندگی کارآنه پرستاران گچساران چیست؟
کبنا ؛سید طاهر حسینی رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران در خصوص عقب افتادگی بیش از یکسال کارانه پرستاران گفت: عقب افتادگی کارانه به الان مربوط نمی‌شود، از زمانی که من آمدم 18 ماه عقب افتادگی داشت، قبل از من دکتر حافظ قرآن و قبل از آن دکتر حیدرپور بودند. من نمی‌خواهم کسی را زیر سؤال ببرم و بگویم بقیه کوتاهی کردند. این معضلات به این برمی گردد که بیمارستان بصورت خودگردان اداره می‌شود.
به گزارش کبنا، حسینی افزود: حدود 700 میلیون تومان بابت حقوق پرستاران شرکتی، کارگران خدماتی، آشپزخانه و بخش درمان سرپایی پرداخت می‌شود، علاوه بر اینها بابت تجهیزات، دارو و کارآنه نیز باید از درامد اختصاصی بیمارستان داده شود.
حسینی تشریح کرد: یکم تا چهارم پول‌های نقد یا هزینه‌های بیمه‌ای به حساب بیمارستان واریز می‌شود، و ما هم پول را به حساب دانشگاه علوم پزشکی انتقال می‌دهیم، 18 درصد از این درآمد برای هیئت امنا، خزانه، پژوهش و آموزش و 5 درصد برای رئیس دانشگاه کم می‌شود. حقوق پرستارهای طرحی هم وقتی پرداخت می‌شود، در نهایت از درآمد بیمارستان کم می‌شود. بیمارستان دولتی هستیم باید دولتی با مردم حساب کنیم ولی آزاد خرید کنیم. یک قطعه یکی از دستگاه‌های بیمارستان 170 میلیون تومان می‌شود، این را باید از درآمد دولتی خرید کنیم. آزمایشگاه وسایل گران قیمتی دارد که باید خریداری کنیم.
رئیس بیمارستان شهیدرجایی اظهار کرد: هر کاری کنیم این کارانه‌ها از قبل عقب افتاده است، کمک‌هایی که می‌شود مثل مسکن عمل می‌کند، چند ماه کارانه را دادیم ولی در نهایت کارانه عقب ماندگی 15 ماهه دارد و حقوق برخی نیروها نیز یکی دو ماه عقب است. مگر اینکه وزارتخانه پولی به عنوان کمک بدهد تا بتوانیم جبران کنیم.
حسینی در پاسخ به اینکه «تعداد پرسنل غیراز کادر درمان زیاد است، و اینها ردیف استخدامی ندارند به همین دلیل کمک‌ها هم فایده‌ای ندارد» گفت: اگر استخدام شوند به نفع ما است، چون حقوقشان را از وزارتخانه می‌دهند، ولی مشکل ما همین کارانه‌هایی است که از درآمد اختصاصی بیمارستان پرداخت می‌شود. تنها کاری که دانشگاه اگر انجام دهد به بیمارستان کمک می‌شود این است که آقای شکیبایی مدیر بودجه دانشگاه علوم پزشکی قرار بود که این هزینه‌ها را جاری کنند، از طریق آقای تاجگردون نماینده سابق پیگیری‌هایی کرده بودند. اگر قرار باشد حقوق شرکتی‌ها جاری شود، باعث می‌شود ما 6 ماه جلو بیفتیم و کارانه‌ها پرداخت شوند.
حسینی به عملکرد ضعیف پیمانکار اشاره کرده و افزود: وقتی نیروهای شرکتی پیمانکاری در همه بخش‌های پرستاری، اعزام، نگهبانی داریم، پیمانکار موظف است ماهیانه حقوق پرسنلش را پرداخت کند ولی متاسفانه پیمانکارها الان پولی و کیفی هستند، می گویند وقتی بیمارستان به ما پول داد ما هم می‌دهیم، ما با آقای پورانفر معاون توسعه دانشگاه جلسه داشتیم و مطرح شد که بخشنامه جدید آمده که پیمانکار باید حقوق پرسنل را پرداخت کند، هر زمان که بیمارستان پول داشت با پیمانکار تسویه می‌کند.
رئیس بیمارستان شهیدرجایی گچساران در خصوص نیروهای مازاد اظهار کرد: اگر بخواهیم واقعیت را حساب کنیم، شاید 5 درصد نیروهای پشتیبانی اضافه باشند ولی اینها دلیلی برای عقب افتادگی کارانه نیستند. نزدیک 15 نفر از کادر اداری و غیر اداری کرونا گرفتند، الان نیاز به نیرو داریم.
وی همچنین در پاسخ به اینکه چه تعداد نیرو در زمان شما و قبل از روی کار آمدن شما اضافه شده گفت: نیروی اضافه از زمان بنده نبود، فقط 4 نفر در زمان من آمدند، زمانی که من سال 90 از بیمارستان رفتم، تا سال 97 که دوباره بنده ریاست بیمارستان را برعهده گرفتم 40 نفر اضافه شده‌اند، در زمان بنده 4 نفر نیروی خدماتی بنا به نیاز آمدند، چند نفر هم بودند که اخراج شدند، و همان نیروها به اداره کار شکایت برده‌اند و 4 ماه حقوق آنها از درآمد بیمارستان کم می‌شود.
حسینی به تغییر روال خرید تجهیزات اشاره کرده و بیان کرد: در خصوص تجهیزات گفته‌اند در پیک دوم کرونا، هیچ خریدی انجام ندهید، دانشگاه از ماسک تا گان و ... را خریداری می‌کند، و ما باید سهمیه‌مان را کم یا زیاد از دانشگاه بگیریم، و از درآمد بیمارستان کم می‌شود، کمبود آنچنانی نیست، معمولاً تجهیزات داریم و شاید گاهی وسیله‌ای در اختیار نباشد ولی بطور معمول همه چیز در اختیار هست.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
چقدر پول باشه که نورچشمی های/ ازش بمونه ، که ورود نکنن به حیف و میل های زیادی که ۹۰درصد کارکنان پچ پچ می کنان میدونن ولی جرات ندارن .، استاندار در سکوت مطلق شاید هم بی اطلاع حمایت میکنه
پرستار
Iran, Islamic Republic of
رییس بیمارستان میگه مشکلی از بابت تجهیزات نداریم اما حسنی نیک میگه کمبود هست چرا درضمن مدیر جدید شبکه واقعا دستش دردنکنه کارش عالی تنها مدیری که واقعا باجان دل کار میکنه
Iran, Islamic Republic of
نفرین اونهایی که الکی اخراج کردید و نور چشمی ها و سفارشی های نماینده را ائردید تا قیامت بدرقه راهتان خواهد بود
پرستار
Iran, Islamic Republic of
چرا میگی دکترحسینی،همین یه هفته اخیر ۵نیروی خدماتی اضافه شدن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1