تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۴۲۲۷۶۵
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت صمت:

برنامه‌‌ وزارت صمت برای توسعه بخش‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد/اشتغالزایی ۴ هزار نفری با اجرایی شدن ۶۲ برنامه

۰
برنامه‌‌ وزارت صمت برای توسعه بخش‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد/اشتغالزایی ۴ هزار نفری با اجرایی شدن ۶۲ برنامه
کبنا ؛مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت صمت با اشاره به سند توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این سند ۶ محور برای توسعه استان در نظر گرفته شده است.


به گزارش کبنا، محسن اتابکی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اهم برنامه‌های وزارت صمت گفت: ۴۰ پروژه به عنوان اهم برنامه‌های وزارت تدوین شده که یکی از مهمترین این پروژه‌ها توسعه مناطق محروم است و کهگیلویه و بویراحمد در راس استان‌های محروم به لحاظ شاخص‌های توسعه یافتگی است و باید انرژی بیشتری صرف این استان کرد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت صمت بیان کرد: به همین منظور سند برنامه توسعه این استان در وزارت صمت تدوین شده و ۶ محور برای توسعه استان دیده شده که تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های صنعتی و معدنی، تکمیل و زیرساخت‌ها و نواحی صنعتی و معدنی، احیاء واحدهای راکد و غیرفعال و طرح‌های توسعه بازرگانی است که ۶۲ برنامه برای این محورها دیده شده است.
وی عنوان کرد: ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۶۲ برنامه دیده شده و ۴ هزار نفر اشتغال‌زایی را به دنبال خواهد داشت که هفته آینده در خصوص این طرح به جمع‌بندی نهایی می‌رسیم و تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت طرح وزارت صمت و استاندار  کهگیلویه و بویراحمد منعقد می‌شود.
این مسوول با بیان اینکه اجرای این طرح‌های زیرساختی تنها با وزارت صمت نیست و وزارت‌های نیرو و راه و سایر دستگاه‌ها باید مشارکت کنند، گفت: سالانه برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌هایی برای استان‌ها در نظر گرفته شده که فعال‌سازی واحدهای راکد یکی از این اهداف است سال گذشته ۱۷ بنگاه و واحد راکد فعال شد و امسال هدف‌گذاری ۲۵ بنگاه است.

اتابکی به هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی اشاره و عنوان کرد: صادرات ۵ میلیون دلاری سال ۹۹  محقق شود، ضمن اینکه فعال‌سازی ۲۴ معدن و پذیرش ۳ شرکت در بازار سرمایه دیگر اهداف مورد نظر است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۰ درصد اعتبارات تبصره ۱۸ به استان تخصیص داده شد و امسال هدف‌گذاری تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات است.
نام شما

آدرس ايميل شما

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1