کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت صمت:

برنامه‌‌ وزارت صمت برای توسعه بخش‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد/اشتغالزایی ۴ هزار نفری با اجرایی شدن ۶۲ برنامه

12 تير 1399 ساعت 10:06

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت صمت با اشاره به سند توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این سند ۶ محور برای توسعه استان در نظر گرفته شده است.


مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت صمت با اشاره به سند توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این سند ۶ محور برای توسعه استان در نظر گرفته شده است.


به گزارش کبنا، محسن اتابکی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اهم برنامه‌های وزارت صمت گفت: ۴۰ پروژه به عنوان اهم برنامه‌های وزارت تدوین شده که یکی از مهمترین این پروژه‌ها توسعه مناطق محروم است و کهگیلویه و بویراحمد در راس استان‌های محروم به لحاظ شاخص‌های توسعه یافتگی است و باید انرژی بیشتری صرف این استان کرد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت صمت بیان کرد: به همین منظور سند برنامه توسعه این استان در وزارت صمت تدوین شده و ۶ محور برای توسعه استان دیده شده که تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های صنعتی و معدنی، تکمیل و زیرساخت‌ها و نواحی صنعتی و معدنی، احیاء واحدهای راکد و غیرفعال و طرح‌های توسعه بازرگانی است که ۶۲ برنامه برای این محورها دیده شده است.
وی عنوان کرد: ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۶۲ برنامه دیده شده و ۴ هزار نفر اشتغال‌زایی را به دنبال خواهد داشت که هفته آینده در خصوص این طرح به جمع‌بندی نهایی می‌رسیم و تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت طرح وزارت صمت و استاندار  کهگیلویه و بویراحمد منعقد می‌شود.
این مسوول با بیان اینکه اجرای این طرح‌های زیرساختی تنها با وزارت صمت نیست و وزارت‌های نیرو و راه و سایر دستگاه‌ها باید مشارکت کنند، گفت: سالانه برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌هایی برای استان‌ها در نظر گرفته شده که فعال‌سازی واحدهای راکد یکی از این اهداف است سال گذشته ۱۷ بنگاه و واحد راکد فعال شد و امسال هدف‌گذاری ۲۵ بنگاه است.

اتابکی به هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی اشاره و عنوان کرد: صادرات ۵ میلیون دلاری سال ۹۹  محقق شود، ضمن اینکه فعال‌سازی ۲۴ معدن و پذیرش ۳ شرکت در بازار سرمایه دیگر اهداف مورد نظر است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۰ درصد اعتبارات تبصره ۱۸ به استان تخصیص داده شد و امسال هدف‌گذاری تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات است.


کد مطلب: 422765

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/422765/برنامه-وزارت-صمت-توسعه-بخش-های-صنعتی-کهگیلویه-بویراحمد-اشتغالزایی-۴-هزار-نفری-اجرایی-شدن-۶۲-برنامه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1