تاریخ انتشار
شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : ۴۲۲۵۸۳
در نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

امام جمعه یاسوج: گرانی درد کمر می‌آورد، مردم زیر فشار هستند / مسئولان کنار مردم باشند

۰
امام جمعه یاسوج: گرانی درد کمر می‌آورد، مردم زیر فشار هستند / مسئولان کنار مردم باشند
کبنا ؛نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (شنبه 7 خرداد ماه 99) نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی استاندار، فرمانده نیروی انتظامی، معاون امور اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولان استانی در ساختمان دولت استانداری برگزار شد.
حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تبریک دهه کرامت به موضوع گرانی در بازار اشاره و اظهار کرد: گرانی در بازار وجود دارد و این گرانی درد کمر می‌آورد و مردم تحت فشار هستند و ناله می‌زنند.
وی با بیان اینکه ما هم قبول می‌کنیم که بخشی از گرانی‌ها مربوط به گرانی ارز و تحریم‌ها است. اما بخشی از آن هم مربوط به افراد سودجو و منفعت طلب است، تصریح کرد: بحث گرانی یک بخش به ارز نیمایی برمی‌گردد و یک بخش افراد سودجو و طماع باعث آن شده‌اند این درد گرانی در استان ما بحث امروز نیست و همیشگی بوده است تفاوت قیمت ها نسبت به جاهای دیگر قابل تامل است باید فکری به حال آن کرد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به صحبت‌های پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص وضعیت مسکن، افزود: این توضیحات گرامی مسکن را تسکین نمی‌دهد و باید فکری به حال این وضعیت افسار گسیخته بازار مسکن کرد.
اقدام زشت در ورودی‌ شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیاند اینکه قیمت اجناس و کالاها در بازار استان متناسب با واقعیت نیست، افزود: وقتی که قیمت برخی کالای موجود در بازار استان را با استان‌های دیگر مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که نظارتی نیست. نظارت دقیق همراه با برخورد لازم می‌تواند گره گشا است. بنگاه‌ها هر چه دلشان می‌خواهند روی مسکن قیمت گذاری می‌کنند.
وی تاکید کرد: نظارت‌ها را باید خیلی جدی بگیریم. معلوم است که نظارتی نیست عده‌ای آدم بی‌انصاف می‌توانند بازار استان و شهر یاسوج را تخریب کنند که باید نظارت شود. قیمت‌های کاذبی بنگاه‌های معاملاتی می‌گذارند که باید نظارت‌ها جدی گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در ادامه به ساخت مسکن در حاشیه‌های شهر اشاره کرد و گفت: جاهایی که استعداد سکونت دارند، باید با برنامه ریزی و کار کارشناسی برای ساخت مسکن در اختیار مردم قرار بگیرد.
حسینی افزود: در حاشیه شهرها جاهایی که می دانیم در آینده مسکونی می‌شوند برای آینده آن‌ها برنامه ریزی شود، مادوان که  نقشه‌ای برای آن در نظر گرفته نشد و الان هیچ فضای فرهنگی و تفریحی در آن وجود ندارد.
 حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه گفت: باید فکری به حال کشاورزان بکنیم و باید آنها را راهنمایی کرد که مطابق با نیاز جامعه و بازار کشت کنند یعنی اولاً نیازسنجی و بازار سنجی کنند و بعد اقدام به کشت کنند. تا دچار مشکل نشوند و نخواهند بعد از برداشت محصول بخواهند دنبال بازار فروش بگردند.
نماینده ولی فقیه تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم تا مشکلات به وجود نیاید جاهایی این همه هزینه شده نباید مردم گوجه ها را در خیابان بریزند مقصر مردم نیستند اگر برنامه ریزی کنیم و نیازسنجی شود و الگوی کشت داشته باشیم چنین مشکلاتی پیش نمی‌آید.
 وی از مسئولان خواست که کنار مردم باشند و مستمر بازار را مورد پایش و نظارت قرار دهند و به مردم آرامش بدهند، تاکید کرد: فکری به حال گرانی مرغ کنید که برای مردم قابل قبول نیست و اوضاع را باید تغییر داد تا آرامش به بازار برگردد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1