تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۴۲۲۵۰۷
نشست شورای فرهنگ عمومی یاسوج با حضور نماینده ولی فقیه برگزار شد

هدایتخواه: شورای فرهنگ عمومی استان با نشست اداری ارشاد اشتباه گرفته شده است / نماینده ولی فقیه در استان: خیلی‌ها از بد بودن پارتی بازی صحبت می‌کنند در حالیکه همه اهل پارتی بازی‌اند / گلایه‌های مقدم و پیرسبزی در شورای فرهنگ عمومی دنباله دار شد

۱
هدایتخواه: شورای فرهنگ عمومی استان با نشست اداری ارشاد اشتباه گرفته شده است / نماینده ولی فقیه در استان: خیلی‌ها از بد بودن پارتی بازی صحبت می‌کنند در حالیکه همه اهل پارتی بازی‌اند / گلایه‌های مقدم و پیرسبزی در شورای فرهنگ عمومی دنباله دار شد
کبنا ؛بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری فرهنگ یک ملت است که می‌تواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فناور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند، بنابراین صیانت از این مهم وظیفه‌ای همگانی استدر این باره سهم مسئولان بیشتر خواهد بود.
به گزارش کبنا، دومین نشست شورای فرهنگ عمومی یاسوج با دستور کارهایی از جمله برپایی جشنوراه قرآن و عترت و بررسی طرح پژوهشی در خصوص فرهنگ عمومی برگزار شد.
دبیر دفتر کانون‌های خدمت رضوی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این شست باید در خصوص سیاست‌های کلان و برنامه ریزی‌های کلان جامعه صحبت شود.
ستار هدایتخواه افزود: روا نیست در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، در مورد برگزاری برنامه‌های اداره کل ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد نتیجه گیری شود زیرا که این امور باید بین بخشی بررسی شوند.
نیاز است به سمت و سوی سیاست‌های کلان در حوزه فرهنگ عمومی قدم برداریم و تنها هدف این نشست‌ها تهیه آمار و ارقام نباشد و به جد کار شود.
نستهن مقدم  شهردار یاسوج نیز گفت: در امور فرهنگی در این استان کارهای کمی صورت گرفته و در بیشتر موارد شهرداری یاسوج در کارهای فرهنگی پیش رو تر از دستگاه‌های متولی فرهنگ پیشگام بوده است.
وی افزود: اداره کل ارشاد ساختمان ندارد و می‌طلبد برای توسعه فرهنگ هزینه کرد.
 شهردار یاسوج به موضوع زیر پوست شهر و آسیب‌های اجتماعی که مردم و جوانان شهر یاسوج را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: 10 سال از استان به دور بودم اما وقتی برگشتم چیزهایی دیدم که برایم تازگی داشت.
وی گفت: موضوعات مختلفی اکنون موجب آسیب شده که یکی از دلایل آن‌ها فرزندسالاری  و قدرت‌سالاری فرزندان در خانواده است.
شهردار  یاسوج همچنین در این نشست قول داد که برای برگزاری همایش قرآنی حاضر است همه فضاها و بیلبوردهای شهر را در اختیار فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دهد.
بعد از صحبت‌های شهردار یاسوج؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لب به انتقاد گشود و گفت: هنوز 6 ماه است که می‌خواهیم با شهردار و برخی دیگر از دستگاه‌های فرهنگی جلسه بگذاریم اما تاکنون موفق نشده‌ایم.
پیرسبزی گفت: همچنین برای تکمیل اسکلت عظیم آهنی ورودی شهر یاسوج درگیر عوارض آن هستیم که باید شهرداری همکاری لازم را داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از شهردار یاسوج، تصریح کرد: ورودی شهر یاسوج پر از مشکل است و نیاز است برای مقوله فرهنگ وقت گذاشته شود.
پس از اظهارات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نوبت به پاسخگویی شهردار یاسوج رسید که اظهار کرد: تنها تاکنون یک استند از شما در کارهای فرهنگی و هنری در ورودی ارشاد دیده‌ایم و چیز دیگری ندیده‌ایم.
شهردار یاسوج افزود: برنامه‌های متعدد فرهنگی برگزار کرده‌ایم روز دختر ار گرامی داشتیم و کارهای دیگری کرده‌ایم در نامگذاری‌ها هم نام بزرگترین خیابان خود را که از بنسنجان و دولت‌آباد و شرف آباد می‌گذرد به نام آیت‌الله ملک‌حسینی نام‌گذاری کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه ساخت مجتمع فرهنگی و هنری در ورودی شهر یاسوج از ابتدا نادرست بوده است اظهار کرد: ما خیلی از جرائم را به یک چهارم تقلیل داده‌ایم.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: در بحث شورای فرهنگ عمومی باید بر اساس پروژه‌های تحقیقاتی پیش رویم و برخی کارها همچون پارتی بازی نکردن به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی افزود: بسیاری از افراد از پارتی بازی حرف می‌زنند در حالیکه بیشتر آن‌ها اهل پارتی بازی هستند.
وی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی این استان برای کاهش مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان باید بیش از پیش تقویت شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی ابراز داشت: تکریم شعائر دینی و توسعه روزافزون برنامه‌های فرهنگی با موضوع قرآن از جمله تفسیر در کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند سبب کمک به سلامت بیش از پیش فرهنگی و اجتماعی در این استان شود. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انجام پژوهش از سوی یک استاد دانشگاه یاسوج در حوزه فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد و با موضوع قانون ستیزی و پارتی بازی، اظهار داشت: چنین هشدارهایی از متن پژوهش و تحقیق برآمده و باید با جدیت بیشتری برای پیشگیری و مقابله با آنها در استان تلاش شود. 
حسین کلانتری بیان کرد: زمانی که قانون گرایی ضعیف باشد منتهی به پارتی بازی می‌شود و هزینه پارتی بازی کم می‌شود.
وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد به سرعت از فرهنگ سنتی به سوی مدرنتیه حرکت کرده و لازم است برای کاهش آسیب‌هایی که به این دلیل به فرهنگ استان وارد شده برنامه مدون داشت.
کلانتری بیان کرد: این برنامه‌ها باید پژوهش محور باشند تا با استفاده بهینه از آنها بتوان برای کاهش مشکلات فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به نحو بهتر و مؤثرتری اقدام کرد.
 محمد علی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و دبیر این شورا هم به در پیش بودن جشنواره قرآنی اشاره کرد و گفت: در این جشنواره علاقمندان با شرکت در برنامه‌های هنری، نشست‌های تخصصی و کتابخوانی با موضوع قرآن با همدیگر رقابت می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1