تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۲۲۴۷۶
کبنا از جلسه شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

طرح ملی مسکن یاسوج و سی سخت در پیچ و خم زمین/ کهگیلویه همچنان مظلوم

۱
۰
طرح ملی مسکن یاسوج و سی سخت در پیچ و خم زمین/ کهگیلویه همچنان مظلوم
کبنا ؛بدون تردید ساخت و توسعه طرح ملی مسکن برای مردم تأثیر بسیاری در کنترل قیمت اجاره بها و قیمت سرسام آور مسکن خواهد داشت که در پی آن مردم با رفاه و آسایش بیشتری می‌توانند زندگی کنند. هر سال با افزایش نرخ اجاره بها رو به رو هستیم که در پی آن خیلی از خانواده‌ها مجبورند به حواشی پناه ببرند چرا که توان پرداخت، کرایه خانه را ندارند.
به گزارش کبنا از یاسوج، در حالی که این روزها همه در اوج فشار گرانی مسکن هستیم، جلسه شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد عصر روز (چهارشنبه 4 تیرماه 99) در ساختمان دولت به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد. دریغ از اینکه مسئولان این استان حرفی از واقعیت‌های بازار مسکن بزنند و بخواهند چاره اندیشی کنند. در این جلسه صحبت از پروژه‌ها و مساکنی شد که قرار است در آینده نامعلوم ساخته شوند و به بهره برداری برسند.

بحران زمین در اجرای طرح ملی مسکن
پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: تلاش بر این است که ۴ هزار و ۱۴۲ واحد مسکونی در این استان به سرانجام برسد و هم اینک از این تعداد ۱۱۸۶ مورد مربوط به واگذاری بنیاد مسکن و ۴۰۰ واحد واگذاری ۹۹ ساله است.
نیک اقبالی ابراز داشت: برای اجرای طرح ملی مسکن در این استان کمبود بیش از ۱۴.۵ هکتار زمین وجود دارد که حدود ۱۰ هکتار از این میزان در شهر یاسوج نیاز است.
وی بیان کرد: کار اجرای طرح ملی مسکن در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد به دلایل متفاوت از جمله نبود زمین، وجود معارضات، همکاری نکردن شهرداری‌ها در صدور پروانه و عوامل دیگر در حال رکود است.
برای جبران زمین در شهرهای سی سخت و یاسوج می‌توان از زمین‌های مازاد و اراضی دستگاه‌های دولتی بهره برد.

مظلومیت کهگیلویه در طرح ملی مسکن
علی شهابی نسب معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز با ابراز نگرانی از مکان اجرای طرح ملی مسکن شهرستان کهگیلویه، گفت: اگر این طرح اجرا نشود بهتر و به نفع مردم است زیرا که جانمایی فعلی قابل پذیرش نیست.
شهابی نسب افزود: مقرر شده، طرح ملی مسکن در حوالی مسکن مهر شهر دهدشت اجرایی شود اما این مکان موقعیت خوبی دارا نیست و شهرستان کهگیلویه در این طرح واقعاً مظلوم واقع شده است.
وی از دلایل اصلی مهاجرت بی رویه مردم دهدشت سیما و بافت قدیمی و روستایی این شهر را دانست و تاکید کرد: کهگیلویه در سرشماری سال ۹۵ جمعیت زیادی داشته است که روز به روز آمار مهاجرت از دهدشت مرکز این شهرستان به صورت صعودی در حال افزایش است.
فرماندار کهگیلویه نیز گفت: اقدام ملی مسکن در شهرستان کهگیلویه هیچ کمکی به سیما و منظر این شهر نخواهد کرد و این پروژه یکی از مشکل دارترین طرح‌هاست.
اتابک تاکید کرد: جانمایی این طرح در شهر دهدشت از اساس مشکل دارد و نیاز به تجدید نظر متولیان امر در این حوزه دارد.

چاره جویی استاندار برای رفع مشکل زمین
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: نیاز است تمامی دستگاه‌های اجرایی نسبت به اعلام زمین‌های مازادشان اقدام کنند و اگر دستگاهی در این کار کوتاهی و یا کتمان کند، با آن برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.
کلانتری افزود: دستگاه‌هایی که اراضی مازاد و اضافه دارند مکلفند دارایی‌های خود را اعلام کنند تا هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای طرح ملی مسکن در این مکان‌ها اقدام شود.
وی تاکید کرد: باید تلاش شود در نشست بعدی این شورا حداقل ۵۰ درصد زمین موجود برای اجرای طرح ملی مسکن در شهرهای یاسوج و سی سخت تأمین و در صورت نیاز نسبت به تغییر جانمایی اجرای طرح ملی مسکن در شهر دهدشت اقدام شود.
شرایط لازم متقاضیان طرح ملی مسکن عدم استفاده از تسهیلات بانکی (فرم "ج" سبز)، متأهل و یا سرپرست خانوار، زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا، داشتن شرایط لازم برای دریافت تسهیلات بانکی، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (به غیر از تسهیلات بانک)، امکان سپرده گذاری حداقل ۳۰۰ میلیون ریال در بانک مسکن به منظور اطمینان از توانایی متقاضی در تأمین هزینه‌های ساخت مسکن است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آفتاب
Iran, Islamic Republic of
استاندار در تعیین تکلیف زمین اقدام ملی مسکن بسیار ضعیف عمل کرده
بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
1