تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۴۲۲۱۰۱
کبنا از برخی اتفاقات در شبکه بهداشت و درمان گچساران پرده بر می‌دارد؛

ابتلای شبکه بهداشت گچساران به سیاست‌زدگی / جراحی صلاح کار است؟

۲۲
۵
ابتلای شبکه بهداشت گچساران به سیاست‌زدگی / جراحی صلاح کار است؟
کبنا ؛ طی سالهای اخیر، شبکه بهداشت گچساران یکی از سیاست زده ترین نهادهای استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است. سهراب صیدی مدیر با تجربه و موفق این شبکه کنار گذاشته می‌شود و یک شبه آرین غلامیان جوان بدون هیچ تجربه مدیریتی در رأس شبکه بهداشت و درمان گچساران قرار می‌گیرد.
دستورات آشپزخانه‌ای، به شدت در شبکه و بیمارستان رواج دارد و پرسنل می گویند تصمیمات نه در اتاق مدیریت بلکه در جاهای دیگری گرفته می‌شود و این تصمیمات و اتفاقات ارتباط مستقیمی با انتخابات دارد. همانطوری که فامیل بودن با ارکان قدرت باعث شده که معاون شبکه بیش از 8 سال معاون بماند و طی 8 سال، 4 رئیس تغییر کند.
هرچند صیدی از همان ابتدای کار خود، از وضعیت ناراضی بود، ولی صلاح در تغییر سریع الوقوع مدیریت شبکه نبود، تا اینکه انتخابات نیز انجام گیرد، و در همان زمان انتخابات اسم آرین غلامیان، در میان پرسنل بیمارستان و شبکه به عنوان رئیس جدید شبکه عنوان شده بود.  
حالا که آب از سر گذشت، متأسفانه شاهد تغییر و تحولاتی در شبکه بهداشت هستیم، از گوشه و کنار شنیده می‌شود که سیاسیون در امورات این شبکه دخالت می‌کند، همان موضوعاتی که سهراب صیدی هم وقت رفتن به آن اشاره کرده بود. گفته می‌شود لیدرهای سیاسیون طی روزهای گذشته، با فشار و ابلاغیه‌ها دست به جابجایی و خلع مسئولیت زده‌اند. حیدری معاون شبکه خلع مسئولیت شده، محمدرضا کوهکن و برخی از پرسنل جابجا شده‌اند، در بیمارستان نیروی با سابقه کارگزینی منشی‌ام آر ای شده، در پست‌های حساس، نیروهای باسابقه در شبکه جابجا شده و نیروی شرکتی جای این افراد را گرفته، رئیس خدمات شبکه جابجا شده، رئیس خدمات بیمارستان جابجا شده، روابط عمومی بیمارستان تغییر کرده است. نیروهای شرکتی وابسته به افراد خاص وارد شبکه بهداشت و درمان می‌شوند، بعضی از استخدامی‌ها بدون طی روال استخدامی و بدون آزمون صورت می‌گیرد.
بازار داغ انتخابات با لیدرها گردانده شده و حالا پست‌ها یکی یکی داده می‌شود. اینگونه در محافل و فضای سیاسی و مجازی بیان می‌شود که هر تقاضای وام و تسهیلات، جابجایی و تغییری در شبکه از برخی فیلترهای سیاسی بیرون از شبکه عبور می‌کند، کارگر نیروی شرکتی خدمات بیمارستان تشخیص به جابجایی و تغییر می‌گیرد. فضای سیاسی بیمارستان و شبکه بهداشت بیش از هر اداره و نهاد دیگری سیاست زده شده است و برخی از ترس سکوت اختیار کرده‌اند.
شایسته نیست که شبکه بهداشت و درمان درگیر مسائل حاشیه‌ای و سیاسی باشد و عده‌ای در فشار برای رأی دادن و بعد هم جابجایی و مسائل اینچنینی باشند. در نهادی که باید قانون حکم کند، فرهنگ خان و خانزاده ای همچنان سیطره دارد و در واقع، مسائل سیاسی در این مرکز بر سلامت مردم اولویت و ارجحیت دارد.
انقلاب اسلامی برای جلوگیری از ظلم و اجرای قانون و براندازی فرهنگ تبعیض و کدخدامنشی در شهرستان‌های قومیتی شور و شوق ایجاد کرد و به دلیل ظلمی که به مردم می‌شد مردم با انقلاب یکدل شدند، مردم می‌خواستند جلوی «زورگویی» بایستند و بخاطر دخالت نکردن بیگانگان، در هشت سال دفاع مقدس شهیدان زیادی داده‌اند،  اما برخی سیاسیون به دلیل قدرتی که می‌توانند بر دولت اعمال کنند به دنبال اعمال قدرت تمامیت خواه خود و اعمال همان فرهنگ خان و خان زاده‌ای هستند. جمهوری اسلامی بر پایه مردم سالاری و آزادی و حق رأی بنا شد، ولی امروزه می‌بینیم گویا برای برخی مسئولان وابسته به سیاسیون و نمایندگان، رأی دادن آزاد نیست، و اگر هم آزاد باشد، با فشارهای قبل و بعد از انتخابات مواجه می‌شود. اگر واقعاً به دنبال ایجاد فضای کار، تعامل و همدلی در این شبکه هستند، چرا برخی از مسئولان این شبکه با تهدیدهای سیاسی فضای خفقان آور در شبکه بهداشت گچساران رقم می‌زنند. چرا معاونان شبکه که سال‌هاست جاخوش کرده‌اند، از خویشاوندان و بستگان شخصی برخی سیاسیون هستند، جابجا نمی‌شوند تا شبکه شاهد چرخش نخبگان و نیروی انسانی باشند و سایر افراد هم انگیزه پیدا کنند، برای کار و تلاش بیشتر در راستای اهداف شبکه. دولت و مسئولان دولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد چرا از دخالت‌های این افراد چشم پوشی می‌کند، آن را کوچک می‌پندارد و جلوی دخالت این افراد را نمی‌گیرد؟ نهادهای نظارتی چرا به مسائل ورود نمی‌کند؟
حیدری معاون سابق شبکه بهداشت گچساران با تأیید خبر لغو ابلاغ خود از سوی رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران، به کبنا می‌گوید: من خودم هم دلیل لغو ابلاغ خودم را نمی‌دانم. قطعاً مسائل سیاسی دخیل است.
وی از نامه خود به رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران رونمایی و بیان می‌کند: من طی نامه‌ای به مسئولان، از آنها خواسته‌ام که دلیل لغو حکم بنده را اعلام کنید. متأسفانه نیروهای ارزشی را در شبکه بهداشت کنار می‌زنند.
 به گفته حیدری، بعضی برای خودشیرینی و محکم کردن جای پای خودشان نزد سیاسیون دست به این کارها می‌زنند و کاسه داغتر از آش می‌شوند.
کبنا نیوز در راستای رعایت اصول فعالیت اطلاع رسانی، با غلامیان رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران چندین بار تماس برقرار کرد که او پاسخگو نبود. این پایگاه خبری آمادگی دارد که توضیحات مسئولان شبکه بهداشت و درمان گچساران را در این باره منتشر کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت عزیزان انشاءالله با رفتن تاجگردون همه چیز درست میشه
Iran, Islamic Republic of
سایت کبنا این عملکرد همون نماینده ایست که صرفا بدلیل لر بودن و زاگرسی بودن ازش دفاع میکنی. متاسفیم
علی
Iran, Islamic Republic of
تا کنون شبکه گچساران معاونی بنام حیدری نداشته است نمیدانم شما از کجا آورده اید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قلی
Iran, Islamic Republic of
واقعا حیف
بهترین نیروها رو دارن تغییر میدن
که از شایسته ترین و پاک و با اخلاق ترین نیروها هستند و شایستگی آنها بر هیچکس پوشیده نیست
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
ضعیفترین و پر حاشیه ترین نیروها بودند که در حال بازنشستگی اند
بسیار متاسفم
Iran, Islamic Republic of
کبنا چرا همه کامنت ها را نمیگذاری یک طرفه نگریستن اشتباه است
Iran, Islamic Republic of
کبنانیوز

اون نیروهایی هم که با ازمون به عنوان نیروی شرکتی جذب شدند طی ازمون دو سال پیش حقوق نهصد هزارتومانی دریافت میکنند و /ظلم بزرگی در حق این نیروها میکنه و هیچ کس هم پاسخگو نیست چون پشتش گرمه

تو رو جون عزیزتون به داد نیروهایی که با ازمون به عنوان نیروی شرکتی جذب شدند برسید. در حق این نیروها

فریاد رسی وجود نداره؟
یهجوان گچسارانی بیکار
Iran, Islamic Republic of
خدا خودش گواهه که پارتی بازی وبی عدالتی وقوم گرایی تو این شهر دل خیلیارو به درد آورده انشاالله که خدا خودش جواب دل من وامثال منو خواهد گرفت
همکار
Iran, Islamic Republic of
حرف از معاون شبکه میزنی ولی نمیگین الان . چند ساله رئیس ..؟ مگه چه گلی به سر شبکه زده که باید ۱۰ ۱۵ سال باشه؟در حال که هیچ ایده ای تحرکی نداره و کارایی هم نداره در حال که از کامپیوتر سر در نمیاره و بلد نیست نامه کارتابلشو هم بخونه و ارجاع بده
Iran, Islamic Republic of
چطور بلد نیست ایشان قبلا حسابداری و با نرم افزار اکسل که سخت تر از کارتابل هستش کار می کردند .
شهروند
Iran, Islamic Republic of
موافقم
یارِ غار
Iran, Islamic Republic of
کبنا کامنتله گلچین نکن...خوب و بد همنه بفرست
افشین
United States
همینکه لغو ابلاغ شد دهنش باز شد
حرفاش اگه راست هم باشه خوب کاریش کردن
چرا تا الان که پست داشتی هیشکی حتی نمیشناختت قطعا واسه محکم کاری پستت سکوت میکردی
همکار
Iran, Islamic Republic of
کبنا خوب قیچی ایکنی و تغییر ایی متنهارو
میلاد
United Arab Emirates
کبنا جان بهتره دلایل را از خود غلامیان هم بپرسین.در مورد حیدری که در متن بهش اشاره شده، خودش این پست دکتر اسدپور گرفت و هیچ مدیری ازش رضایت نداشت.جو رضایت شدیدی پس از لغو ابلاغ ایشون به وجود اومد.هر چند درستش این بود در جلسه ای از ایشون زحماتش تقدیر می شد.
Iran, Islamic Republic of
خوتونه بگریت
بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
تقدیر و تشکر از تمامی زحمات آقای علیزاده مسئول کارگزینی بیمارستلن که این مدت سنگ تمام گذاشتن
خداوند ازش راضی باشه
حیفه نیروی شایسته ای مثل ایشون بخاطر رای ندادن اینجوری بشه
لیاقت ایشون خیلی بلاتر ازایناست
متاسفم برای مدیریت سیاسی
همکار
Iran, Islamic Republic of
خداییش حیفه
عالی بود
بی طرف
Germany
باسلام اقای دکتر غلامیان هیچ ایرادی نداره هرکس حرف میزنه جای بهش فشار اومده وگرنه مدیر لایق جوان خوبی تا الان خیلی تلاش کرده مگه میشه .
شهرگل
Iran, Islamic Republic of
۴۰سال کار کردی برو تا یه جوون بیاد سرجات
Iran, Islamic Republic of
تمام کامنت های طرفدار سرپرست شبکه را دو تا نیروی شرکتی خدماتی نوشتنه اخ و بخت عسکر
......
Iran, Islamic Republic of
من در مورد بقیه مسایل نمیدانم ولی خوب اقای ملکی و خیرخواهی ایشان رو در همه امور شاهد بودم.
باشد که رستگار شود آن کسی که این تصمیم غلط را گرفته جهت لغو معاونت اقای ملکی این مرد باشرافت و با انصاف
امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
1