تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۴۲۱۹۰۳
نماینده بویراحمد، دنا و مارگون عنوان کرد؛

۳۰۰۰معلول کهگیلویه و بویراحمدی در صف دریافت مستمری هستند

۰
کبنا ؛
روز سه شنبه؛ مهدی روشنفکر در نشست با وحید قبادی‌ دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: انتظار می‌رود برای مستمری‌بگیر شدن ۳ هزار معلول پشت نوبت تدبیری اندیشیده شود.
به گزارش کبنا؛ نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معلولیت، محدودیت نیست، عنوان کرد: سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی به فکر توانمندسازی جامعه هدف، ایجاد اشتغال برای خانوارهای تحت حمایت و همچنین ارائه آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف باشند.
روشنفکر در این نشست خواستار تامین اعتبار برای برقراری حق پرستاری برای ۵۰۰ معلول شدید و خیلی شدید شد و افزود: انتظار می‌رود سازمان بهزیستی نسبت به برقراری مستمری و حمایت از اعضای خانواده معلولان، اعصاب و روان و سرپرست خانوار، تأمین اعتبار برای خرید وسایل کمک توانبخشی و همینطور خرید تخت به منظور استفاده ۶۰۰ معلول ضایعه نخاعی و تأمین و اعطای تخصیص اعتبار به منظور کمک هزینه ازدواج (تأمین جهیزیه) برای افراد واجد شرایط پشت نوبت اقدام کند.
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به راه اندازی چند شهرستان تازه تاسیس در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله چرام، لنده، باشت و مارگون ضروری است سازمان بهزیستی برای اخذ مجوز استخدامی برای بکارگیری در ادارت بهزیستی این شهرستان‌ها چاره جویی کند.
روشنفکر بیان کرد: تجهیز و توسعه  پایگاه‌های مراکز اورژانس اجتماعی از محل تملک دارائی‌های سرمایه‌ای، تأمین و اعطای تخصیص برای تسهیلات اشتغالزایی به جامعه هدف در راستای توانمند سازی مددجویان آماده به اشتغال و ساخت و تعمیر منازل مسکونی مددجویی نیز از دیگر خواسته‌ها و مطالبات جامعه معلولان کهگیلویه و بویراحمد از سازمان بهزیستی است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست پیگیری و جدیت نماینده بویراحمد، دنا و مارگون را قابل تقدیر دانست و افزود: بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از شاخص‌ها وضعیت مطلوبی ندارد که باید برای بهبود این وضعیت با تعامل و همگرایی بیشتر اقدام کرد.
وحید قبادی دانا بیان کرد: بنا داریم این استان را از وضعیت موجود خارج کنیم و رتبه آن را ارتقا دهیم و امیدوارم بتوانیم جهشی در حوزه بهزیستی داشته باشیم و برای ارتقای شاخص‌ها آماده هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1