کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون عنوان کرد؛

۳۰۰۰معلول کهگیلویه و بویراحمدی در صف دریافت مستمری هستند

21 خرداد 1399 ساعت 8:25

نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳ هزار معلول کهگیلویه و بویراحمدی در صف دریافت مستمری و حمایت هستند.


روز سه شنبه؛ مهدی روشنفکر در نشست با وحید قبادی‌ دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: انتظار می‌رود برای مستمری‌بگیر شدن ۳ هزار معلول پشت نوبت تدبیری اندیشیده شود.
به گزارش کبنا؛ نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معلولیت، محدودیت نیست، عنوان کرد: سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی به فکر توانمندسازی جامعه هدف، ایجاد اشتغال برای خانوارهای تحت حمایت و همچنین ارائه آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف باشند.
روشنفکر در این نشست خواستار تامین اعتبار برای برقراری حق پرستاری برای ۵۰۰ معلول شدید و خیلی شدید شد و افزود: انتظار می‌رود سازمان بهزیستی نسبت به برقراری مستمری و حمایت از اعضای خانواده معلولان، اعصاب و روان و سرپرست خانوار، تأمین اعتبار برای خرید وسایل کمک توانبخشی و همینطور خرید تخت به منظور استفاده ۶۰۰ معلول ضایعه نخاعی و تأمین و اعطای تخصیص اعتبار به منظور کمک هزینه ازدواج (تأمین جهیزیه) برای افراد واجد شرایط پشت نوبت اقدام کند.
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به راه اندازی چند شهرستان تازه تاسیس در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله چرام، لنده، باشت و مارگون ضروری است سازمان بهزیستی برای اخذ مجوز استخدامی برای بکارگیری در ادارت بهزیستی این شهرستان‌ها چاره جویی کند.
روشنفکر بیان کرد: تجهیز و توسعه  پایگاه‌های مراکز اورژانس اجتماعی از محل تملک دارائی‌های سرمایه‌ای، تأمین و اعطای تخصیص برای تسهیلات اشتغالزایی به جامعه هدف در راستای توانمند سازی مددجویان آماده به اشتغال و ساخت و تعمیر منازل مسکونی مددجویی نیز از دیگر خواسته‌ها و مطالبات جامعه معلولان کهگیلویه و بویراحمد از سازمان بهزیستی است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست پیگیری و جدیت نماینده بویراحمد، دنا و مارگون را قابل تقدیر دانست و افزود: بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از شاخص‌ها وضعیت مطلوبی ندارد که باید برای بهبود این وضعیت با تعامل و همگرایی بیشتر اقدام کرد.
وحید قبادی دانا بیان کرد: بنا داریم این استان را از وضعیت موجود خارج کنیم و رتبه آن را ارتقا دهیم و امیدوارم بتوانیم جهشی در حوزه بهزیستی داشته باشیم و برای ارتقای شاخص‌ها آماده هستیم.


کد مطلب: 421903

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/421903/۳۰۰۰معلول-کهگیلویه-بویراحمدی-صف-دریافت-مستمری-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1